  • 1. Data: 2014-06-14 12:16:32
    Temat: ETZ 150 porada od mechanika dla laika
    Od: schiavona <pufka24@_NOSPAM_onet.pl>

    Witam,
    na wakacje chcę zacząć przygodę z motocyklami od ETZ 150. Znalazłam
    ogłoszenie w internecie, w którym właściciel napisał: ''pali z pierwszego
    kopa jedynym mankamentem jest rozładowany akumulator nie trzyma prądu od
    prostownika zapali odrazu''. Nie znam się na tym, dopiero będę się uczyć,
    dlatego kieruję do was pytanie... Czy wymiana akumulatora rozwiąże sprawę?
    Czy może jeszcze z czymś będzie problem? Może ładowanie też padło?
    Nie śmiać się z moich pytań... Świeżak jestem, każdy kiedyś zaczynał ;)
    Z góry dziękuję za odpowiedzi. Pozdrawiam

  • 2. Data: 2014-06-14 21:27:32
    Temat: Re: ETZ 150 porada od mechanika dla laika
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    schiavona <pufka24@_nospam_onet.pl> wrote:

    > dlatego kieruję do was pytanie... Czy wymiana akumulatora rozwiąże sprawę?
    > Czy może jeszcze z czymś będzie problem? Może ładowanie też padło?

    Na odległość nikt nie oceni, ale liczyłbym się z tym.

    http://motogof.tumblr.com/

  • 3. Data: 2014-06-14 22:30:54
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    Użytkownik "schiavona" <pufka24@_NOSPAM_onet.pl> napisał w wiadomości

    > dlatego kieruję do was pytanie... Czy wymiana akumulatora rozwiąże sprawę?
    > Czy może jeszcze z czymś będzie problem? Może ładowanie też padło?

    zapal motocykl i sprawdź miernikiem napięcie na akumulatorze. Jeśli bedzie
    <13V to raczej ładowania brak.

    Ogólnie to imho raczej nie warto kupowac obecnie etz. Wcale nie są tanie, a
    bęzyny spalają jak mały samochód

    kup lepiej cos z nowszej generacji np cbr 125 lub cbf 125

  • 4. Data: 2014-06-15 10:31:58
    Od: Jacot <jacot@bez_riders.pl>

    "Arbiter" <n...@h...com> wrote:

    >Ogólnie to imho raczej nie warto kupowac obecnie etz. Wcale nie są tanie, a
    >bęzyny spalają jak mały samochód

    Bez jaj?;) Wiele samochodow schodzi do 3l ze zuzyciem?
    To ze Etki nie sa tanie to rowniez z czegos wynika.
    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10

  • 5. Data: 2014-06-15 10:37:36
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2014-06-14 22:30, Arbiter pisze:

    > kup lepiej cos z nowszej generacji np cbr 125 lub cbf 125

    koniecznie z glosniczkami i kocykiem !!

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

  • 6. Data: 2014-06-15 21:23:31
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    Użytkownik "Jacot" <jacot@bez_riders.pl> napisał w wiadomości

    > Bez jaj?;) Wiele samochodow schodzi do 3l ze zuzyciem?

    Więcej samochodów schodzi ze zuzyciem do 3l niż MZ ETZ150 do 3,0

    http://www.spritmonitor.de/en/overview/0-All_manufac
    tures/0-All_models.html?fueltype=1&vehicletype=1&min
    km=5000&powerunit=2

    Przecież etka pali conajmniej 4, a lepiej liczyć 5 litrów aby się niemile
    nie zaskoczyć.

    http://www.spritmonitor.de/en/overview/0-All_manufac
    tures/0-All_models.html?vehicletype=2&exactmodel=etz
    %20150&powerunit=2

    > To ze Etki nie sa tanie to rowniez z czegos wynika.

    sentyment. To były fajne sprzęty w latach 90 tych. W latach 2000 sam
    myślałem o zakupie. Wtedy można było nabyć za 1500 zł i to jeszcze ma sens.

    Ten motocykl ma fajną moc i zawieszenie komfortowe na dziurawe drogi. W XXI
    w nie warto go kupować bo są sprzęty w podobnej cenie jeżdżące lepiej, i
    lepsze, a spalające 2x mniej paliwa. O zapachu nie wspominając

  • 7. Data: 2014-06-15 21:47:47
    Od: Jacot <jacot@bez_riders.pl>

    "Arbiter" <n...@h...com> wrote:

    >Przecież etka pali conajmniej 4, a lepiej liczyć 5 litrów aby się niemile
    >nie zaskoczyć.

    JakbyCito... Znam Etki z roboczej praktyki a nie z poniemieckich
    wykopalisk. On moze spalic i 5, ale to zalezy od obciazenia, tak juz
    jest z tymi malymi silnikami. Nie mowiac o stanie i regulacji.
    Dla przykladu: ten sam silnik Simson S50 w motocyklu palil 2-2,5,
    zamontowany z tym samym gaznikiem, wydechem nastawach,itd. w Duo 4/1
    nie schodzil niezej 5. Fizyka, praca i takie tam.

    >sentyment. To były fajne sprzęty w latach 90 tych. W latach 2000 sam
    >myślałem o zakupie. Wtedy można było nabyć za 1500 zł i to jeszcze ma sens.

    Moze i to. To juz bez mala weteran. Ale tez sam fakt, ze malo ktore
    chinsko-japonskie padlo malego litrazu przetrwa tyle lat, ile Etki
    jezdza od zaprzestania produkcji;) Nie wiadomo czemu one tak szybko
    zlomieja a ddrowski badziew nie.

    Wiec jesli sie trafi w dobrym stanie i komus nie przeszkadza, ze nie
    jest to motor z obrazkow w kolorowych gazetkach "motocyklowych" to bym
    nie odradzal.

    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10

  • 8. Data: 2014-06-15 22:33:52
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    > JakbyCito... Znam Etki z roboczej praktyki a nie z poniemieckich
    > wykopalisk. On moze spalic i 5, ale to zalezy od obciazenia, tak juz
    > jest z tymi malymi silnikami. Nie mowiac o stanie i regulacji.

    A no własnie, a silniczek ma zachęcający do przyspieszenia, bo drze
    przyjemnie i nawet we 2 osoby ztcp pamiętam ze na dwójce przy przyspieszaniu
    potrafiłą podnieść przednie koło. Ale spalania 3,0 to tam nie było, 3,0 to
    mi palił ogar 205.

    > Moze i to. To juz bez mala weteran. Ale tez sam fakt, ze malo ktore
    > chinsko-japonskie padlo malego litrazu przetrwa tyle lat, ile Etki
    > jezdza od zaprzestania produkcji;) Nie wiadomo czemu one tak szybko

    Jakby w kółko w nich wymieniać tyle części co w etz to przetrwa. Ja bardzo
    miło wspominam etz, natomiast pod względem silnika to nie jest trwały
    sprzęt. 20 tyś i juz wymiana tłoka, szlif. Jak to dwusów

    > Wiec jesli sie trafi w dobrym stanie i komus nie przeszkadza, ze nie
    > jest to motor z obrazkow w kolorowych gazetkach "motocyklowych" to bym
    > nie odradzal.

    10 lat temu też bym nie odradzał. Ale teraz - etki na alegro to ulepy. A jak
    stan dobry to 5 tys. Za 3 tyś można kupić motocykl z lepszym
    przyspieszeniem, niezawodny, lepiej wyglądający. Więc po co kupować etkę.
    Podobnie zresztą simki, ceny mają bajońskie. Ludzie którzy w tamtych latach
    mieli do czynienia z tymi sprzetami, teraz są dorośli, mają kasę i dzieci i
    chcą wrócić do wspomnień. Myślę ze stąd się biorą takie ceny simków i etz bo
    racjonalnie się tego nie da wytłumaczyc

  • 9. Data: 2014-06-16 07:34:49
    Od: Magic <m...@w...pl>

    W dniu 2014-06-15 10:37, Kuczu pisze:

    > koniecznie z glosniczkami i kocykiem !!

    Kocyka znam, a te Głośniczki to nie wiem - siakieś bliźniaczki ?

    --
    Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250.
    weFAQ&v=qvj

  • 10. Data: 2014-06-24 20:18:34
    Od: Sir |Piernik <d...@p...onet.pl>

    schiavona pisze:
    ...>8
    >Czy wymiana
    > akumulatora rozwiąże sprawę? Czy może jeszcze z czymś będzie problem?
    > Może ładowanie też padło?
    ...>8

    Nie musial pasc, to jest (chyba) 6V wiec najmniejsze uszkodzenie/zuzycie
    stykow daje ten sam efekt.
    Moja MZ (250TS) przerywala w rytm pracy kierunkowskazow!
    Problem rozwiazalem zasilajac (przy pomocy "sumy diodowej") swiatla
    tylko z pradnicy.
    Jak reka odjal :)

    Pozdrawiam
    Sir Piernik