  • 1. Data: 2011-07-31 06:17:58
    Temat: Efekt głębii - polepszacze czy źródło?
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Miałem wczoraj okazję obejrzeć w praniu nowy telewizor Samsung 40D7000.
    I zwróciłem uwagę na jedną rzecz - na niektórych filmach w HD widac było
    efekt głębi - taki lekki trójwymiar - postaci wyglądały na lekko
    przestrzenne.
    Np. na Shreku 3 lecącym wczoraj na nFilm.
    Z opowieście właściciela na niektórych filmach tak jest - konkretnie na
    większości nowszych filmów, na niektórych nie ma.
    Oczywiście tryb 3D telewizora nie był w tym momencie włączony, więc nie o to
    chodzi.

    Stąd moje pytanie - co powoduje taki efekt, czy to rzeczywiście ma swoje
    źródło w nadawanym filmie, czy to jakaś funkcja telewizora, którą idzie
    włączyć/wyłączyć etc?

  • 2. Data: 2011-07-31 10:20:34
    Temat: Re: Efekt głębii - polepszacze czy źródło?
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 31.07.2011 Cavallino <c...@k...pl> napisał/a:
    > Stąd moje pytanie - co powoduje taki efekt, czy to rzeczywiście ma swoje
    > źródło w nadawanym filmie, czy to jakaś funkcja telewizora, którą idzie
    > włączyć/wyłączyć etc?

    Złudzenie, a jak patrzyłeś 1 okiem to też tak działa? Po prostu wiesz z
    treści obrazka że Szrek jest bliżej niż tło i mózg tak to prezentuje.
    Dwoje oczu daje nam 3d tylko na małym dystansie, dalej i tak wiadomo
    że jest dalej i wystarczy w głowie wiedza o tym. Jak zamkniejsz 1 oko
    to świat nagle nie robi się płaski - prawda?

  • 3. Data: 2011-07-31 10:51:58
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Sergiusz Rozanski" <w...@m...com.pl>
    napisał w wiadomości
    b.com.pl...

    > Złudzenie, a jak patrzyłeś 1 okiem to też tak działa? Po prostu wiesz z
    > treści obrazka że Szrek jest bliżej niż tło i mózg tak to prezentuje.

    Nie zrozumiałeś.
    Pytałem dlaczego nigdy nie widziałem tego efektu na innych telewizorach, a
    na tym tak.
    Zapewniam Cię, że nie chodzi o Shreka czy nie Shreka, w tym samym czasie na
    bodajże dwóch filmach na HD ten efekt przestrzenności postaci był (nie tylko
    na animacji), na innych w tym na sporcie, czy wiadomościach TVN, tego efektu
    nie było.
    Więc to nie przypadek i nic mi się nie wydawało.

    Co do tego, że fizycznie nadal był to obraz wyświetlany na dwuwymiarowym
    ekranie, nie mam wątpliwości, pytam co powodowało takie złudzenie
    przestrzenności - tv sam z siebie, czy też coś w samym filmie jako takim.
    A w tym drugim przypadku - dlaczego tego nie widzę na swoim tv.

  • 4. Data: 2011-07-31 10:58:32
    Od: z <z...@g...pl>

    Cavallino pisze:

    > Stąd moje pytanie - co powoduje taki efekt, czy to rzeczywiście ma swoje
    > źródło w nadawanym filmie, czy to jakaś funkcja telewizora, którą idzie
    > włączyć/wyłączyć etc?

    Nie wiem czy mamy to samo na myśli :-)
    Kiedyś pisałem o 100Hz które wydawały mi się płynniejsze, fajniejsze
    (teraz myślę że ta "głębia" też była lepsza) Zostałem wyśmiany :-)
    Od kilku dni na moim 3 letnim sharpie zauważam (chyba na sygnale z UPC
    bardziej) takie "polepszenie" (płynniej-głębiej-wyraźniej)
    Coś takiego działo się gdy testowałem ustawienia redukcji szumów w
    telewizorze. Doszedłem do wniosku że jest to nienaturalne zwłaszcza przy
    zmianie ze sceny statycznej w dynamiczną.
    Ustawiłem na minimum i było dobrze.
    Sprawdzałem dzisiaj czy mi nikt w telewizorze tego nie poprzestawiał.
    Wszystko tak jak było.
    Może UPC nadaje teraz w lepszej jakości, może coś z przeplotem, klatkami.
    Coś się zmieniło a dopalaczy nie używam :-)

  • 5. Data: 2011-07-31 13:12:53
    Od: "MaW" <n...@a...bbb>

    wiadomości news:j12s37$mie$1@news.onet.pl...
> [...]
    > Stąd moje pytanie - co powoduje taki efekt, czy to rzeczywiście ma swoje
    > źródło w nadawanym filmie, czy to jakaś funkcja telewizora, którą idzie

    Czy to się dzieje na obrazie ruchomym? jeśli tak to może to być efekt
    Pulfricha: http://www.fizyka.umk.pl/wfaiis/?q=node/595
    Jeśłi widzisz bez żadnych przyciemnionych okularów to może hmmm powinieneś
    się przebadać?

    MaW

  • 6. Data: 2011-07-31 14:28:09
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "MaW" <n...@a...bbb> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał w
    > wiadomości news:j12s37$mie$1@news.onet.pl...
    >
    > Czy to się dzieje na obrazie ruchomym?

    Tak.

    >jeśli tak to może to być efekt Pulfricha:
    >http://www.fizyka.umk.pl/wfaiis/?q=node/595
    > Jeśłi widzisz bez żadnych przyciemnionych okularów to może hmmm powinieneś
    > się przebadać?

    Wszystkie inne osoby które też to widzą na tym tv również? ;-)

  • 7. Data: 2011-07-31 14:40:50
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    napisał w wiadomości
    b.com.pl...

    > Złudzenie, a jak patrzyłeś 1 okiem to też tak działa? Po prostu wiesz z
    > treści obrazka że Szrek jest bliżej niż tło i mózg tak to prezentuje.

    Spojrzałem w program wczorajszy - filmy na których było widać ten efekt to
    np. Shrek Forever i Drużyna Specjalnej Troski.

  • 8. Data: 2011-08-01 18:22:12
    Od: "mulczas" <m...@o...pl>

> [...]

    > Stąd moje pytanie - co powoduje taki efekt, czy to rzeczywiście ma swoje
    > źródło w nadawanym filmie, czy to jakaś funkcja telewizora, którą idzie

    Może to efekt 100 (200, 800 itetam) Hz? Jak kupowałem TV to sprzedawca w
    Media Expert zapytany o 100Hz powiedział, że owszem upłynnia ruch, ale wie,
    że to daje dziwne efekty czasem, np. efekt "odklejenia" postaci od tła, tak
    jakby była bliżej, szczególnie widoczne w Samsungach, wie, bo sam ma S. i
    próbował - jego słowa, mniej więcej.

  • 9. Data: 2011-08-01 18:42:33
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "mulczas" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > tła, tak jakby była bliżej, szczególnie widoczne w Samsungach, wie, bo sam
    > ma S. i próbował - jego słowa, mniej więcej.

    Może być, może być.
    Ty to słyszałeś, ja widziałem, ale to chyba nie jedyny tv z takim fjuczerem,
    więc ktoś jeszcze musiał to zaobserwować.