  • 61. Data: 2014-03-04 18:09:09
    Temat: Re: Egzergia
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 4 marca 2014 14:29:37 UTC+1 użytkownik Sylwester Łazar napisał:
> [...]
    >
    > niż 700 złotych. Korzystam z przerobionego klimatyzatora przenośnego jako
    >
    > pompy ciepła. Ma 850W mocy pobieranej i dzisiaj oceniam że pod 3KW ciepła mi
    >
    > przepompuje. Oczywiście dzisiaj ani wczoraj nie potrzebowałem 3 kilowatów na
    >
    > ogrzewanie bo jest ciepło. Na oko oceniam że w przeciągu doby zużywa teraz
    >
    > jakieś 3-4 kilowatogodziny.
    >

    > No to ok.
    >
    > Może być klimatyzator. Takie jak Twój to ok. tej ceny spokojnie.
    >
    > Na początek może być.
    >
    > Powiedz proszę, jaką powierzchnię ogrzewasz i jak podłaczyłeś go do

    Trochę mniej niż połowę mieszkania nim ogrzewam. Jakiś 35m2. Wymiennik ciepła typu
    rurka do bimbru, tylko trochę większy, jest wlutowany w obieg czynnika. Do tego bufor
    zrobiony ze skręconych dwóch 80 litrowych pojemników do rozrabiania zaprawy, jakoś to
    się nazywa. Takie czarne pojemniki po chyba 20 złotych albo coś koło tego. Z bufora
    na kaloryfery idzie.

  • 62. Data: 2014-03-04 22:34:54
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

> [...]
    do >rozrabiania zaprawy, jakoś to się nazywa. Takie czarne pojemniki po
    chyba 20 złotych albo coś koło tego. Z bufora na >kaloryfery idzie.
    Czyli rozszczelniłeś układ, wlutowałeś wymiennik i napełniłeś z powrotem.
    Te pojemniki to chyba kastry.
    Ten bufor, aby grzać w tańszej taryfie, czy aby za często się nie załączał?
    Masz jakieś zdjęcie, jak taki klimatyzator wygląda w środku?
    S.

  • 63. Data: 2014-03-04 22:57:32
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 4 marca 2014 22:34:54 UTC+1 użytkownik Sylwester Łazar napisał:

> [...]
    >
    > Ten bufor, aby grzać w tańszej taryfie, czy aby za często się nie załączał?
    >
    > Masz jakieś zdjęcie, jak taki klimatyzator wygląda w środku?

    Wszystko mam zabudowane. Podejrzewam że zdjęcia skrzyni z karton gipsu Cie nie
    interesują, Klimatyzator w środku wygląda jak klimatyzator w środku. Jak wywaliłem
    cale sterowanie to została sprężarka i dwa wymienniki ciepła zbudowane jak w typowym
    klimatyzatorze, tylko trochę mniejsze.

  • 64. Data: 2014-03-05 09:22:38
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

> [...]
    Jak wywaliłem cale sterowanie to została sprężarka i dwa wymienniki ciepła
    >zbudowane jak w typowym klimatyzatorze, tylko trochę mniejsze.
    Czasem to i skrzynia jest pouczająca.
    Spójrz tutaj:
    http://www.drillyourownwell.com/My-Geothermal-Heat-P
    ump-Part-1.htm
    Ja jednak szukałem i nie mogłem znaleźć zdjęcia w środku takiego
    klimatyzatora,
    niekoniecznie Twojego.
    Z pewnością masz gdzieś zdjęcia z czasu jak się przymierzałeś do tematu.
    Pisałeś, że wstawiłeś swój wymiennik.
    Rozumiem, że te 2 co zostały to są: parownik i skraplacz.
    Oba w postaci czynnik-powietrze?
    S.

  • 65. Data: 2014-03-05 13:02:15
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 5 marca 2014 09:22:38 UTC+1 użytkownik Sylwester Łazar napisał:

> [...]
    >
    > Pisałeś, że wstawiłeś swój wymiennik.
    >
    > Rozumiem, że te 2 co zostały to są: parownik i skraplacz.

    Miałem wyrzucić skraplacz ale zostawiłem. I dobrze zrobiłem. Mój skraplacz nie
    pozwala na schłodzenie czynnika do temperatury pokojowej. Robi to ten oryginalny.
    Ilość ciepła jaką z niego odzyskuje jest bardzo mala, ale jest i nic nie kosztuje
    jego odzyskanie. Zdjęć żadnych nie ma. Są mi do niczego niepotrzebne. Klimatyzator
    był stary. Miałem go wyrzucić bo zrobił się głośny. Po wielu latach pracy wszystko
    się w nim telepało i brzęczało. Nie miałem ochoty po raz kolejny go rozbierać i
    poprawiać jakiś klapki, plastiki z urwanymi kiedyś mocowaniami. Na razie działa
    dobrze. Dzisiaj grzeje wodę do 65 stopni.

  • 66. Data: 2014-03-05 13:13:56
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

[...]

    No właśnie o to mi chodzi.
    Po co grzać grzałką, jak może kompresor przepompować energię.
    Masz możliwość zmierzenia energii jaka to pobiera i porównać ją z tą energią
    dostarczoną do bojlera?
    No i jeszcze, czy latem ten skraplacz, to Ci nie nagrzewa pomieszczenia?
    Czy tylko ten kontener?
    S.

  • 67. Data: 2014-03-05 13:29:43
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 5 marca 2014 13:13:56 UTC+1 użytkownik Sylwester Łazar napisał:
> [...]
    >
    > dostarczoną do bojlera?
    >
    > No i jeszcze, czy latem ten skraplacz, to Ci nie nagrzewa pomieszczenia?

    W obiegu ma grzałki na wszelki wypadek i na podstawie zużycia prądu przez grzałki i
    sprężarkę oszacowałem z jaką efektywnością to działa. Jak powietrze z którego
    odzyskuję ciepło ma około zera stopni to COP jest na poziomie prawie 2. Dzisiaj jak
    powietrze ma z 15 stopni z 3,5. Powietrze ciągnę z nieużytkowego strychu. Tam
    temperatura nigdy nie spadła poniżej zera odkąd mam takie grzanie. Do czegoś takiego
    trzeba podchodzić indywidualnie. Ja mam strych, ocieplone mieszkanie. Jak takie coś
    by grzało w innych warunkach nie mam pojęcia. U mnie przez strych idą bardzo duże
    rury wentylacyjne z restauracji jaka jest na parterze. Ta co idzie z kuchni jest może
    nie gorąca ale mocno ciepła.

  • 68. Data: 2014-03-05 13:43:37
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

[...]

    A jaką metoda szacujesz?
    Bo możnaby mierzyć to ciągle podając sygnał ze wskaźników działania
    sprężarki i grzałki do uC.

    No i ta rura od wentylacji.
    Szkoda, że większość ciepła leci w komin.
    Przydałoby się umocować ten skraplacz wzdłuż rury, w środku.
    Albo lepiej jakiś bypass ze zbiornikiem na skropliny, aby skropliny nie
    leciały z powrotem do restauracji.
    Wtedy byś mógł grzać mieszkanie. No i hałasu i zużycia energii na pompowanie
    mniej.
    S.

  • 69. Data: 2014-03-05 14:15:10
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 5 marca 2014 13:43:37 UTC+1 użytkownik Sylwester Łazar napisał:
> [...]
    >
    > leciały z powrotem do restauracji.
    >
    > Wtedy byś mógł grzać mieszkanie. No i hałasu i zużycia energii na pompowanie

    Metodą na oko z algorytmem jak szybko ubywa mi kasy na ogrzewanie szacuję. To w miarę
    dokładna metoda. Zrobiłem jak mi pasowało i nic nie będę zmieniał. Jak masz taką rurę
    na strychu to możesz się pod nią podpiąć.