  • 1. Data: 2021-10-25 12:22:01
    Temat: "Eksplorator handli" dla windowsa
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Zaobserwowałem problem przy migracji Win10->Win11 z pewnym software.

    Mianowicie przestały działać wewnętrzne przekierowania stderr/out (w
    sensie, że exe sam sobie przekierowuje je do pipes i loguje wewnętrznie
    każdy wylatujący message z mojej apliakcji), w sytuacji gdy aplikacja
    nie posiada "oficjalnie" konsoli.

    Problem jest tajemniczy i do końca nie wiem co jest przyczyną.
    Podejrzewam że handle w windowsie11 zachowują się inaczej i dotyczy to
    tylko takich machlojek z stdoutin, więc nie potrafie znaleźc podobnych
    problemów w necie, pewnie mało kto to robi.

    Na razie szukam w ciemno, ale... może ktoś widział lub słyszał i będzie
    uprzejmy zaproponować konkretny tool.

    Coś, co potrafi:
    a) odczytać otwarte handles w danym procesie
    b) pokazać mi, że handle 2 i handle 7 sa połaczone rurką
    c) pokazać mi jaki wątek stoi obecnie na read w jakim handle (no, to
    mogę ręcznie od biedy)
    d) pokaże mi gdzie obecnie wskazują deskryptory stdout/in.
    e) fajnie, jak by było pluginem do VS

    Robocza hipoteza jest taka, że mimo prawidłowego spięcia stdout/err z
    rurką i czytania danych, coś się w win11 cacheuje i tego typu numery już
    nie przechodzą. Zaznaczam, że robie zgodnie z opisem z okolic _dup i
    _dup2 na MSDN.

    Google wymęczony, bez rezultatu.

  • 2. Data: 2021-11-02 13:13:19
    Temat: Re: "Eksplorator handli" dla windowsa
    Od: Roman Tyczka <r...@h...you.spammer>

    On 25.10.2021 12:22, heby wrote:

> [...]
    > mogę ręcznie od biedy)
    > d) pokaże mi gdzie obecnie wskazują deskryptory stdout/in.

    Zacząłbym od Process Explorera:

    https://docs.microsoft.com/en-us/sysinternals/downlo
    ads/process-explorer

    potem Process Hackera:

    https://processhacker.sourceforge.io/

    a na końcu zajrzał tu:

    https://www.nirsoft.net/

    --
    pzdr
    Roman

  • 3. Data: 2021-11-02 13:36:32
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 02/11/2021 13:13, Roman Tyczka wrote:
    > https://docs.microsoft.com/en-us/sysinternals/downlo
    ads/process-explorer
    > https://processhacker.sourceforge.io/

    Dzięki, oba obejrzałem i nic użytecznego w moim problemie tam nie
    znalazłem :/

    > a na końcu zajrzał tu:
    > https://www.nirsoft.net/

    Nie znałem, dzięki, choc znowu, nic użytecznego nie widzę ;)

  • 4. Data: 2021-11-06 18:04:56
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 05/11/2021 18:00, slawek wrote:
    > 3. Jeżeli takie fundamenty są teraz undocumented... to tym bardziej.

    Winę tutaj ponosi hackerstwo. Ktoś dał radę uruchomić CRT na poziomie
    printf w aplikacji bazujacej na MFC, która nie ma (oficjalnie) CRT. I to
    działało, jakimś cudem, przez kilka wersji, aż zdechło w W11.

    > Chyba się pomylę że 11 to takie Me

    11 stawia na wygląd, tak brzmi oficjalny powód wydania go. Jak widać coś
    zamieszali w detalach które z wyglądem nie mają nic wspólnego.

    Nie mam pretensji do MS. Zmienili coś, z czego nie powinno się
    korzystać. Ale chce wiedzieć *CO* zmienili.

    Chętnie poczytałbym jakąs nudną książkę to takich lowlevel detalach,
    ktoś ma coś do polecenia?