  • 1. Data: 2011-08-30 11:30:37
    Temat: [Excel] Formuły tablicowe - VBA
    Od: " DMR" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Wiadomo, że można napisać własną funkcje w VBA i podpiąć ją jako funkcję
    arkusza.
    Potrzebna jest jednak "funkcja", która na podstawie kilku zmiennych zwróci dwie
    wartości.

    Wymyśliłem sobie, że można by to obejść za pomocą funkcji tablicowych -
    zaznaczenie dwóch (kolumn) komórek, zaznaczenie zakresu danych, Ctrl+Shift+Enter
    i już!

    Tylko, czy tak się da? :-)

  • 2. Data: 2011-08-30 12:30:41
    Temat: Re: [Excel] Formuły tablicowe - VBA
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    DMR <m...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):
> [...]
    > Wymyśliłem sobie, że można by to obejść za pomocą funkcji tablicowych -
    > zaznaczenie dwóch (kolumn) komórek, zaznaczenie zakresu danych,

    A nie możesz napisać dwóch funkcji? Przecież w komórce masz i tak jedną
    wartość.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 3. Data: 2011-08-30 12:43:50
    Od: " DMR" <m...@W...gazeta.pl>

    > A nie możesz napisać dwóch funkcji? Przecież w komórce masz i tak jedną
    > wartość.

    Móc, mogę.

    Chodzi o to, że obie funkcje używają wielu obliczonych wartości pośrednich, z
    których większość się w obu powtarza.

  • 4. Data: 2011-08-30 13:59:55
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    DMR <m...@W...gazeta.pl> napisał(a):
    > Móc, mogę.
    > Chodzi o to, że obie funkcje używają wielu obliczonych wartości
    > pośrednich, z których większość się w obu powtarza.

    Więc niech funkcja nie tylko zwraca wartość ale też modyfikuje komórkę
    sąsiednią. W ten sposób jedną funkcją zaktualizujesz dwie komórki.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 5. Data: 2011-08-30 14:33:59
    Od: " DMR" <m...@W...gazeta.pl>

    > Więc niech funkcja nie tylko zwraca wartość ale też modyfikuje komórkę
    > sąsiednią. W ten sposób jedną funkcją zaktualizujesz dwie komórki.

    O, Efendi!
    Właśnie tego pragnę!

    Napisz mi tylko, jak to zrobić za pomocą funkcji użytkownika VBA.

  • 6. Data: 2011-08-30 15:12:36
    Od: m...@t...pl

    > Napisz mi tylko, jak to zrobić za pomocą funkcji użytkownika VBA.

    Pomysł ze zwracaniem tablicy jest najlepszy i się oczywiście da.

    Jeśli koniecznie chcesz modyfikować komórki to musisz napisać
    procedurę a nie funkcję. Ale z tym są same kłopoty, zaczniesz
    inaczej używać arkusza i pozmienia Ci komórki z ważnymi danymi, a
    Ty nawet nie zauważysz.

    A jeśli chodzi o to jak, to najlepiej nagrać podobne makro, a potem
    wyedytować kod. Nie podam przykładu, bo odkąd firma stwierdziła
    że nie mogę legalnie używać pomimo że zapłaciłem dwa razy, to
    przerzuciłem się na Linuxa :)

  • 7. Data: 2011-08-30 15:38:18
    Od: IDKrzych <n...@p...onet.pl>

    > Więc niech funkcja nie tylko zwraca wartość ale też modyfikuje komórkę
    > sąsiednią. W ten sposób jedną funkcją zaktualizujesz dwie komórki.

    ojjj .. imho nie można!
    funkcje definiowane mogą jedynie modyfikować wartości komórki w której
    są umieszczone ... żadnej innej nie mogą!

    Ja bym po prostu zrobił funkcję, w której parametrem będzie "typ
    zwracanej wartości" i wtedy po prostu ustawiasz inny typ dla jednej
    komórki, a inny typ dla drugiej - a funkcja w obu niby ta sama.

    --
    IDKrzych

    "Jakkolwiek będzie - będzie inaczej, aniżeli sobie wyobrażamy
    - ponieważ między Dobrem a Złem znajdujemy się w życiu i w świecie
    wielowymiarowym,
    w którym dokumentnie pomieszane jest Przypadkowe z Nieuchronnym."
    (S. Lem 1999)

  • 8. Data: 2011-09-05 15:31:10
    Od: " DMR" <m...@W...gazeta.pl>

    > Tylko, czy tak się da? :-)

    http://www.cpearson.com/excel/ReturningArraysFromVBA
    .aspx

  • 9. Data: 2011-09-13 17:36:24
    Od: " DMR" <m...@W...gazeta.pl>

    Wszystko gra i buczy, tylko mam pytanko do znawców:

    http://www.vbaexpress.com/forum/showpost.php?p=13281
    0&postcount=3

    Dlaczego funkcje LBound() i UBound() działają poprawnie na kopiach parametrów
    (m1 i m2), natomiast nie działają na samych parametrach?