  • 1. Data: 2011-08-15 21:35:13
    Temat: Polska rajem dla informatykow
    Od: A.L. <l...@a...com>

    Tak twierdzi gazeta Rzeczpospolita:

    "Tegie glowy zostaja w kraju

    Polski rynek, uczelnie i firmy oferuja takie mozliwosci wybitnym
    informatykom, ze ci nie musza juz szukac kariery za granica.."

    http://www.rp.pl/artykul/17,702106-Informatycy---o-n
    ich-bija-sie-firmy-i-uczelnie.html

    Po czym nastepuje lista osob ktore jednak za granica zostaly i do
    Polski nei wrocily.

    A jak to wyglada z pozycji osob "siedzacych w okopach", czyli
    konfrontujacych sie z rzeczywistoscia. Czy Polska to naprawde taki
    informatyczny raj?...

    A.L.

  • 2. Data: 2011-08-15 21:43:58
    Temat: Re: Polska rajem dla informatykow
    Od: "R. P." <r...@w...to.wp.pl>

    A.L. wrote:
> [...]
    >
    > A jak to wyglada z pozycji osob "siedzacych w okopach", czyli
    > konfrontujacych sie z rzeczywistoscia. Czy Polska to naprawde taki

    Panie A.L., takie tematy bardziej nadaja sie na grupy
    filozoficzno-socjologiczne, a nie grupe techniczna. Juz takie temat byl
    zreszta - "Polska mocarstwem informatycznym..." czy cos takiego. Po co
    dublowac tematy? Prosze tam kontynuowac swoje zale...

    Czy Polska to informatyczny raj? Owszem, w Polsce funkcjonuja osrodki
    znanych firm informatycznych, jak chocby Google, ktory jest jednym z
    wymarzonych pracodawcow mlodych adeptow sztuki programistycznej. W
    duzych miastach sa osrodki innych gigantow informatyki. Ale jak ktos
    chce, wyjechac moze. Czy bedzie lepiej? Roznie to bywa, jednym tak,
    innym nie.

  • 3. Data: 2011-08-16 06:47:26
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    W dniu 2011-08-15 23:35, A.L. pisze:
    [...]
    > A jak to wyglada z pozycji osob "siedzacych w okopach", czyli
    > konfrontujacych sie z rzeczywistoscia. Czy Polska to naprawde taki
    > informatyczny raj?...

    Raj pewnie nie, ale też daleko mu do piekła. Finansowo - nominalnie
    oferty zagraniczne (które by mnie interesowały merytorycznie) oscylują
    w granicach 1-4 razy tyle co w Polsce. Biorąc pod uwagę wyższe koszty
    utrzymania tam, gdzie proponują 3-4 razy tyle, utratę realnego kontaktu
    z rodziną i znajomymi, to nie jest dla mnie konkurencyjne.

    Większe różnice (dla pracownika) pewnie są między dobrymi i złymi
    firmami wszędzie, niż między porównywalnymi firmami w Polsce i gdzie
    indziej.

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

  • 4. Data: 2011-08-16 15:05:51
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    To, ze Ty wyjechales, nie znaczy, ze tak jest lepiej.
    Jednym zdaniem 'nie narzekam' i jest mi tutaj dobrze.
    Mam ten komfort, ze wstaje rano w niedziele, wychode nago przed dom i ide
    zerwac swiezego pomidora z krzaka (nie z folii)?
    Dziekuje Bogu za taki komfort zdalnego pisania programow i ze moge wyjsc do
    ogrodu i gdy wszyscy spia, wysikac sie 'bez trzymanki':)

    Dlaczego tak sie upierasz przy tym, ze w USA jest o wiele lepiej?

    Pozdraiwam.

  • 5. Data: 2011-08-16 16:35:42
    Od: Szyk <s...@o...pl>

    Polska jest rajem dla takih informatykuv ktuzy jedynie klepia byle co
    byle kasa leciala. Tacy ludzie na ogul maja pokonczone studia i w
    papierah maja wszystko cacy.

    Natomiast jak ktos trohe mysli i sie wkuza ze w 10 miejscah musi klepac
    to samo, ze musi vgryzac sie v jakies specyficzne rozviazania firmy M$
    (lub navet gozej - v papranine zydkuv co sklecili PHP), ze jego praca to
    praktycznie tylko kopiovanie danyh z jednej postaci na inna, bez
    stosovania zadnej inzynierskiej matmy, ze oczekuje sie dosviadczenia v
    "tehnologiah" vstretnyh do tego stopnia ze tylko za gruba kapuhe bylby
    sklonny v tym dlubac - tacy ludzie v Polsce nie czuja sie jak v raju.
    Navet gozej poczucie bez sensu jest przytlaczajace.

  • 6. Data: 2011-08-16 17:55:23
    Od: "R. P." <r...@w...to.wp.pl>

    Jacek wrote:
> [...]
    > ogrodu i gdy wszyscy spia, wysikac sie 'bez trzymanki':)
    >
    > Dlaczego tak sie upierasz przy tym, ze w USA jest o wiele lepiej?

    Dlatego szuka uzasadnienia dla swojego wyjazdu. Proste?

    Bo sam wyjechal. Czegos mu jednak brakuje skoro non-stop szuka czegos
    (czego?) na polskich grupach dyskusyjnych zarzucajac dyskusantow nawalem
    anegdot...

  • 7. Data: 2011-08-16 18:07:29
    Temat: Odp: Re: Polska rajem dla informatykow
    Od: Wit Jakuczun <w...@g...com>

    W dniu wtorek, 16 sierpnia 2011, 17:05:51 UTC+2 użytkownik Jacek napisał:
    > To, ze Ty wyjechales, nie znaczy, ze tak jest lepiej.
    Gdzie tak A.L. napisał bo ja nie widzę?

    > Dlaczego tak sie upierasz przy tym, ze w USA jest o wiele lepiej?

    Gdzie tak A.L. napisał bo ja nie widzę?

    Pozdrawiam,
    Wit

  • 8. Data: 2011-08-16 18:15:43
    Temat: Re: Odp: Re: Polska rajem dla informatykow
    Od: "R. P." <r...@w...to.wp.pl>

    Wit Jakuczun wrote:
    > Gdzie tak A.L. napisał bo ja nie widzę?

    Nie napisał, ale to oczywiste wnioskowanie. Czytales wpisy A.L. na
    pl.regionalne.warszawa chociazby? Non stop wypowiada sie o tym jak to w
    PL jest zle, o tym ze tu sie tylko tlumaczy resource'y a nie tworzy
    software itp. itd.

    > Gdzie tak A.L. napisał bo ja nie widzę?

    WNIO-SKO-WA-NIE :) J.w.

  • 9. Data: 2011-08-16 22:15:48
    Od: n...@m...invalid

    W dniu 16.08.2011 r. 18:35, Szyk pisze:
> [...]
    > to samo, ze musi vgryzac sie v jakies specyficzne rozviazania firmy M$
    > (lub navet gozej - v papranine zydkuv co sklecili PHP), ze jego praca to
    Od Żydków, czyli gorsze?

> [...]
    > sklonny v tym dlubac - tacy ludzie v Polsce nie czuja sie jak v raju.
    > Navet gozej poczucie bez sensu jest przytlaczajace.
    Jest więcej niż kilkoro ludzi, którzy za żadną kapuchę nie stolerują
    wynajdywać kolejny middle-ware w Javie. Tymczasem pozycji dla takiej
    kadry jest tylko skończona ilość, a motywacja do zakładania własnych
    ośrodków jakoś nie poraża. Podświadomie trzymam stronę R&D: na
    przestrzeni kilku lat po akcesji do EU utworzono kilka parków
    technologicznych przy uniwerkach, więc może coś się ruszy -- z
    dokładnością do współczynnika akademizacji jednostek aktywnych, nie
    pozbawionych samodzielności.
    Niemniej, dla mnie to nie jest warunek nawet konieczny do rozwoju nisz
    dla inżynierii; istnieją kontrprzykłady.
    .pl ma jeden z najniższych wskaźników zaufania społecznego, a to się
    przekłada na sporo dziedzin. W kraju zamieszkuje społeczeństwo (oraz
    rządzi władza) konserwatywne i czyni to z niego dobrego kandydata na
    skansen. W ogólności, w rankingach adopcji hi-tech jesteśmy na
    antyszczycie -- ma szanse mieć to korelację z niską wynalazczością.

    PS Masz coś z klawiaturą, specyficzną dys-, stan umysłu, czy to taki styl?

  • 10. Data: 2011-08-16 23:02:55
    Od: m...@t...pl

    > A jak to wyglada z pozycji osob "siedzacych w okopach", czyli
    > konfrontujacych sie z rzeczywistoscia. Czy Polska to naprawde taki
    > informatyczny raj?...
    Któż to naprawdę wie...