  • 11. Data: 2009-02-22 15:36:10
    Temat: Re: Fake badsectory
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Osadnik" napisał:

    > Skopiowałem dysk wraz z badsctorami. Jak można usunąć je bez formatowania
    > partycji?

    ZTCP drzewiej się to robiło nortonowskim Disk Editorem, ale nie wiem jak to
    archaiczne narzędzie poradzi sobie z dyskami powyżej 128 GiB. Może jest
    jakieś bardziej współczesny soft do grzebania wprost po dysku?

    JoteR

  • 12. Data: 2009-02-22 17:26:48
    Od: Tomasz Jasiński <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sun, 22 Feb 2009 16:14:34 +0100
    doszła do mnie wiadomość <gnrq4r$r2r$1@news.onet.pl>
    od mescalero <m...@v...pl> :

    >Może SpinRite?

    SpinRite (płatny) albo Victoria w pełnej wersji, najlepiej jednak
    backup+zerowanie(MHDD/Victoria lub coś od producenta dysku), inaczej
    istnieje prawdopodobieństwo utraty danych. Te fakebady też bez
    przyczyny nie powstają(marny zasilacz, kabel itp).

    --
    Tomasz Jasiński
    Jak wiadomo, Pan Bóg jest wszechmocny i wszystko

  • 13. Data: 2009-02-22 17:37:06
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    Tomasz Jasiński pisze:
> [...]
    > istnieje prawdopodobieństwo utraty danych. Te fakebady też bez
    > przyczyny nie powstają(marny zasilacz, kabel itp).

    Następny co dobrze nie przeczytał pierwszego posta. Fakebady powstały w
    wyniku kopiowania zbadowanego dysku przez RAID. wiec one są uszkodzone
    ale softwarewowo i nawet powiedziałbym że sformatowanie partycji by
    pomogło jednak formatować jej nie mogę ze względu na to że na niej
    znajduje sie cały profil.

    Problem jest jak windowsowi wytłumaczyć ze to nie są badsectory inaczej
    niż formatując.

  • 14. Data: 2009-02-22 17:50:48
    Od: Tomasz Jasiński <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sun, 22 Feb 2009 18:37:06 +0100
    doszła do mnie wiadomość <gns2u3$i3p$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    od Osadnik <o...@w...pl> :

    >Następny co dobrze nie przeczytał pierwszego posta.

    Istotnie, czytam po łebkach, ale:

    "Jak się okazuje to są pewnie
    badsectory logiczne ponieważ SMART Test dysk przechodzi"

    Dla mnie osobiście to nic nie znaczy, jak wrzucisz smarta, to będzie
    można pogadać.

> [...]
    >ale softwarewowo i nawet powiedziałbym że sformatowanie partycji by
    >pomogło jednak formatować jej nie mogę ze względu na to że na niej

    To inna bajka, bez backupu tego nie ruszaj.

    >Problem jest jak windowsowi wytłumaczyć ze to nie są badsectory inaczej
    >niż formatując.

    Są do tego narzędzia, ale nie są przeznaczone do działania metodą
    macajewa-pierniczenki.

  • 15. Data: 2009-02-22 18:16:30
    Od: Tomasz Jasiński <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 21 Feb 2009 15:35:09 +0100
    doszła do mnie wiadomość <gnp6u0$pn4$1@inews.gazeta.pl>
    od "nom" <n...@u...gazeta.pl> :

    >HDD Regenerator?

    Tak się nazywa program do psucia dysków.

  • 16. Data: 2009-02-22 18:33:20
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    Tomasz Jasiński pisze:
> [...]
    > badsectory logiczne ponieważ SMART Test dysk przechodzi"
    >
    > Dla mnie osobiście to nic nie znaczy, jak wrzucisz smarta, to będzie

    Smart jest pusty. nie zawiera nic o realokowanych sektora bo dysk jest
    nowy. dziesiątki razy juz czytałem smarta i wygląda on o niebo lepiej
    niż SMART z dysku źródła który badsecotora miał.

    RAID przeniósł wszystko z dysku z badami tak jak jest, z badami
    właczniektóre widzi tylko system ale nie sam dysk twardy . Dysk twardy
    nie raportuje nic. system raportuje aż 2MB uszkodzonych sektorów co jest
    nieprawda.

  • 17. Data: 2009-02-23 08:52:34
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Sun, 22 Feb 2009 15:24:42 +0100, Osadnik napisał(a):

    > A jednak sobie nimi nie radzi.

    Prawidłowa składnia to chkdsk /r i najlepiej jest wykonać to polecenie
    spod Konsoli Odzyskiwania.
    --
    M. [Windows - Shell/User MVP]
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/

  • 18. Data: 2009-02-23 14:57:34
    Od: Mariusz <m...@s...org>

    Osadnik pisze:
> [...]
    > właczniektóre widzi tylko system ale nie sam dysk twardy . Dysk twardy
    > nie raportuje nic. system raportuje aż 2MB uszkodzonych sektorów co jest

    Mieszasz trochę pojęcia i ludzie się gubią.
    Tam nie ma uszkodzonych sektorów, tam są sektory oznaczone w systemie
    plików jako uszkodzone.

    --
    Mar

  • 19. Data: 2009-02-23 16:34:41
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    Mariusz pisze:

    > Mieszasz trochę pojęcia i ludzie się gubią.
    > Tam nie ma uszkodzonych sektorów, tam są sektory oznaczone w systemie
    > plików jako uszkodzone.

    O to mi właśnie chodzi. i jak zlikwidować ten błąd w systemie plików bez
    utraty danych?