  • 1. Data: 2009-02-20 20:45:14
    Temat: Wybór monitora - konkretne potrzeby - asus, pva, duży piksel
    Od: "Godzio" <g...@p...onet.pl>

    Witam

    Szukam monitora LCD z dobrym obrazem,
    dlatego najlepiej matryca PVA/S-PVA,
    KONIECZNIE z dużym pikselem więc w
    rachubę wchodzą raczej typowe 19 i 22
    calowce.

    Podoba mi się desing Asus'a w mionitorach.

    Ale pytanie czy Asus robi coś na PVA/S-PVA
    albo przynajmniej MVA?????

    Będę bardzo wdzięczny za każda pomoc,
    bo jakoś nie mogę nic namierzyć.

    Pozdro Godzio

  • 2. Data: 2009-02-21 13:13:01
    Od: Gupik <brudas25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl>

    Asus, chyba nie, tylko Eizo , NEC i Dell :)

  • 3. Data: 2009-02-21 14:34:21
    Od: Gargamel <d...@o...pl>

    Godzio <g...@p...onet.pl> w wiadomości
    <news:gnn4uf$eut$1@atlantis.news.neostrada.pl> napisał/a:

    > Szukam monitora LCD z dobrym obrazem,
    > dlatego najlepiej matryca PVA/S-PVA,
    > KONIECZNIE z dużym pikselem więc w

    Można wiedzieć, dlaczego z dużym?
    (Duży pixel imho wygląda paskudnie...)

    > rachubę wchodzą raczej typowe 19 i 22
    > calowce.

    To zależy od rozdzielczości względem długości przekątnej :P
    Faktycznie najczęściej 19 i 22 cale mają taką rozdzielczość, że mają duży
    pixel, ale są 19" z 1680x1050... :P

    Pozdrawiam,
    Gargamel

    --
    Nie należy wyciągać świni z gówna, bo jej jest tam dobrze.

  • 4. Data: 2009-02-21 18:58:54
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

    > Asus, chyba nie, tylko Eizo , NEC i Dell :)

    NEC to chyba bardziej IPS/SIPS?
    BTW. 26" też mają duzy piksel.

    --
    Mariusz

  • 5. Data: 2009-02-21 19:00:59
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

    > Można wiedzieć, dlaczego z dużym?
    > (Duży pixel imho wygląda paskudnie...)

    To zalezy do czego wygląda paskudnie....
    Do aplikacji które mają teksty :drobnym drukiem" w dodatku odporne na
    Windowsową wielkość czcionki to najlepsze wyjście.
    Wg mnie własnie typowa 19 i 22 mają odpowiednią wielkość czionki (bardziej
    19)...
    Od tych wysokich rozdziałek niedługo bedziemy jak japończycy, wszyscy w
    okularach ;-P

    --
    Mariusz

  • 6. Data: 2009-02-22 12:39:16
    Od: Gargamel <d...@o...pl>

    Mariusz <m...@n...net> w wiadomości
    <news:gnpj4s$46b$1@atlantis.news.neostrada.pl> napisał/a:

    > To zalezy do czego wygląda paskudnie....
    > Do aplikacji które mają teksty :drobnym drukiem" w dodatku odporne na
    > Windowsową wielkość czcionki to najlepsze wyjście.

    Ta? No właśnie siedzę w robocie przed 19" z dużą czcionką, czyli kanciastą,
    czyli niewyraźną i męczącą oczy, a windowsowe cleartype usiłując coś z tym
    zrobić powoduje tylko rozmazanie tekstu. No "brawo jasiu"!

    A ci, co siedzą tam z dość starymi laptokami toshiby, mają czcionki nieco
    tylko mniejsze, ale za to wyraziste, okrągłe i ostre jak żyleta - czytelność
    nie do pobicia (laptoki są z jakimiś kartami zintegr. intela, ekrany
    błyszczące - tak, wiem, "błyszczące to be", ale jakiś czas siedziałem przed
    takim laptokiem i mi to nie przeszkadzało - podobno ta technika ma poprawiać
    czytelność tekstu, i jak tak, to bardzo dobrze to robi...)

    Pozdrawiam,
    Gargamel

    --
    Nie należy wyciągać świni z gówna, bo jej jest tam dobrze.

  • 7. Data: 2009-02-22 12:44:23
    Od: Gargamel <d...@o...pl>

    Gargamel <d...@o...pl> w wiadomości
    <news:1dng7jly6h8th$.yppotla8zwhf$.dlg@40tude.net> napisał/a:

> [...]
    > tylko mniejsze, ale za to wyraziste, okrągłe i ostre jak żyleta - czytelność
    > nie do pobicia (laptoki są z jakimiś kartami zintegr. intela, ekrany

    ps.: Jestem krótkowidzem, a podobno krótkowidze preferują mały pixel - no
    coś w tym może być....

    Pozdrawiam,
    Gargamel

    --
    Nie należy wyciągać świni z gówna, bo jej jest tam dobrze.

  • 8. Data: 2009-02-22 18:59:51
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

> [...]
    > czyli niewyraźną i męczącą oczy, a windowsowe cleartype usiłując coś z tym
    > zrobić powoduje tylko rozmazanie tekstu. No "brawo jasiu"!
    kwestia gustu, ja widocznie nie mam tak dobrego wzorku aby na 19 widzieć te
    okropne stwory (czytaj piksele).

    > A ci, co siedzą tam z dość starymi laptokami toshiby, mają czcionki nieco
    > tylko mniejsze, ale za to wyraziste, okrągłe i ostre jak żyleta -
    > czytelność
    > nie do pobicia
    Trochę sboei zaprzeczasz, skoro czcionbki są odrobine mniejsze ale za to
    efekt, jest o 3 rzedy bardziej widoczny ;-P

    Ja akurat mam 21,1" i 1680x1050 i mniejszej czcionki nie chciałbym mieć a i
    ta w niektórych aplikacjach, jest zbyt mała, zwłaszcza umieszczona gdzieś w
    rogach ekranu.

    --
    Mariusz

  • 9. Data: 2009-02-23 03:10:20
    Od: "Caller76" <c...@T...o2.pl>

    Bo jest lepsze, zdrowsze, wygodniejsze.

    > To zalezy do czego wygląda paskudnie....
    > Do aplikacji które mają teksty :drobnym drukiem" w dodatku odporne na
    > Windowsową wielkość czcionki to najlepsze wyjście.

    W windowsach, 99% aplikacji korzysta z systemowej 8pt Tahomy,
    więc wielkość piksela dotyczy wszystkich i przy wszystkich aplikacjach.

> [...]
    > czyli niewyraźną i męczącą oczy, a windowsowe cleartype usiłując coś z tym
    > zrobić powoduje tylko rozmazanie tekstu. No "brawo jasiu"!

    Tak jak napisałem duży piksel, jest "lepszy" pod warunkiem że się chce
    widzieć piksele z ich pięknymi i wyraźnymi kantami.

    Dla pozostałych wymyślono Cleartype i ok, nich tam im będzie,
    ale Ja pierwsze co robię, to to wyłączam.
    Jak monitory osiągną rozdzielczość drukarki czyli coś ok. 300DPI
    to to z przyjemnością wtedy włączę.

    Warto przeczytać:
    http://proline.pl/index.php?n=lcd_rozmiar_rozdzielcz
    osc_czyli_wielkosc_piksela_ripb4o

    Ja zgodnie z nomenklaturą tego tekstu wolę "ostrość" od "wygładzania".

    Nie po to przeszedłem się z CRT i ich rozmytymi czcionkami,
    abym sobie je teraz softwerowo rozmywał.

  • 10. Data: 2009-02-23 10:04:52
    Od: Gargamel <d...@o...pl>

    Caller76 <c...@T...o2.pl> w wiadomości
    <news:gnt485$9o1$1@atlantis.news.neostrada.pl> napisał/a:

    > Tak jak napisałem duży piksel, jest "lepszy" pod warunkiem że się chce
    > widzieć piksele z ich pięknymi i wyraźnymi kantami.

    "pięknymi"?............................... czy ja czegoś nie wiem? ;P

    > Ja zgodnie z nomenklaturą tego tekstu wolę "ostrość" od "wygładzania".

    Tylko że na starych laptokach jest mały pixel, i jest i ostro i wygładzone.

    > Nie po to przeszedłem się z CRT i ich rozmytymi czcionkami,
    > abym sobie je teraz softwerowo rozmywał.

    Ta? A używasz może ie7 (a może chodziło o ie8?) Bo tam ponoć cleartype jest
    włączone na stałe i nie da się wyłączyć - a wiesz, dlaczego? :P

    Pozdrawiam,
    Gargamel

    --
    "Biada wam, uczeni [...], obłudnicy! Bo podobni jesteście do grobów
    pobielanych, które z zewnątrz wyglądają pięknie, lecz wewnątrz pełne są