  • 1. Data: 2012-11-13 18:51:44
    Temat: Felgi aluminiowe - porady praktyczne
    Od: Roman Zaremba <n...@a...mailowego.com>

    Witam,

    Zamierzam zakupić felgi aluminiowe. Chciałbym, aby zimówki były na
    stalowych a letnie na alu i dodatkowo jeszcze, chciałbym koła wymieniać
    samemu. Naczytałem się o zapiekaniu się felg aluminiowych i ewentualnych
    problemach z tym związanych - np. z odkręcaniem.

    Powiedzcie mi, czy zakładanie alu we własnym zakresie w garażu ma sens,
    czy np. nie trzeba wymieniać pierścieni centrujących, czymś przeciw
    zapiekaniu smarować, czy są z tym jeszcze jakieś inne niespodzianki?

    Pomijam tu konieczność wyważenia kół "od czasu do czasu"...

    Pytam, bo nigdy na alu nie jeździłem, nie zakładałem i nie zdejmowałem,
    zawsze tak robiłem ze stalowymi.

    Dziękuję i pozdrawiam,
    Roman

  • 2. Data: 2012-11-13 19:47:41
    Temat: Re: Felgi aluminiowe - porady praktyczne
    Od: tÎż

    Roman Zaremba wrote:

    > Powiedzcie mi, czy zakładanie alu we własnym zakresie w garażu ma sens,

    Nie ma, chyba, że lubisz się namęczyć i nabrudzić dla zaoszczędzenia 50
    zł, a potem być może i tak jechać do gumiarza, bo koła okażą się jednak
    źle wyważone.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 3. Data: 2012-11-13 19:55:04
    Od: tÎż

    t? wrote:

    > Nie ma, chyba, że lubisz się namęczyć i nabrudzić dla zaoszczędzenia 50
    > zł, a potem być może i tak jechać do gumiarza, bo koła okażą się jednak
    > źle wyważone.

    PS. Nie ma większej różnicy pomiędzy babraniem się ze stalówkami i alu,
    więc jeśli lubisz to pierwsze, to może i polubisz drugie. :)

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 4. Data: 2012-11-13 19:56:38
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    W dniu 2012-11-13 18:51, Roman Zaremba pisze:
> [...]
    > samemu. Naczytałem się o zapiekaniu się felg aluminiowych i ewentualnych
    > problemach z tym związanych - np. z odkręcaniem.

    ???

    > Powiedzcie mi, czy zakładanie alu we własnym zakresie w garażu ma sens,
    > czy np. nie trzeba wymieniać pierścieni centrujących, czymś przeciw
    > zapiekaniu smarować, czy są z tym jeszcze jakieś inne niespodzianki?

    zalezy czy lubisz troche ruchu ;)
    Ja lubie i tak zostaje mi 100pln/sezon, ktore moge wydac na inne cele.
    Dodatkowo wymieniam kiedy chce, nie stoje w kolejkach (w przypadku dwoch
    aut: 200pln).
    Zajmuje to 30-60minut (w zaleznosci od sytuacji)/samochod.
    A kola zimowe mozesz wywazyc w lecie, letnie w zimie (jesli uwazasz to
    za konieczne) - wtedy kiedy sa najmniejsze kolejki i masz wolny czas.

    > Pomijam tu konieczność wyważenia kół "od czasu do czasu"...
    >
    > Pytam, bo nigdy na alu nie jeździłem, nie zakładałem i nie zdejmowałem,
    > zawsze tak robiłem ze stalowymi.

    tak robie w aucie zony i swoim.
    Zadnych problemow.

  • 5. Data: 2012-11-13 20:11:11
    Od: Roman Zaremba <n...@a...mailowego.com>

    W dniu 13.11.2012 19:56, AL pisze:

    > ???

    Trochę o zapiekaniu:

    http://www.felgi-opony.com/Warto_wiedziec/Felgi_stal
    owe___budowa_i_parametry_montazowe_,1,121,40.html

    http://www.taperpro.pl/page/pierscienie_centrujace

    Pozdrawiam,
    Roman

  • 6. Data: 2012-11-13 20:11:47
    Od: dddddd <n...@w...pl>

    W dniu 2012-11-13 19:47, t? pisze:

    > Nie ma, chyba, że lubisz się namęczyć i nabrudzić dla zaoszczędzenia 50
    > zł, a potem być może i tak jechać do gumiarza, bo koła okażą się jednak
    > źle wyważone.

    To zależy. Jak zmienia na zimówki w październiku a letnie zakłada w maju
    to nie ma sensu w ogóle kupować felg. Ja w każdym aucie którym jeżdżę
    szykuję zimówki na osobnych felgach, wyważyć wiadomo trzeba - wyważam
    przed lub po pierwszym założeniu + ew w trakcie jak coś czuję (ale ja
    trochę km robię więc i częściej to muszę robić).
    Opony zimowe zakładam tylko jak jest śnieg - bo jaki jest sens np.
    dzisiaj jeździć na zimówkach (a sądząc po kolejkach pod koniec
    października dość dużo ludzi już na nich jeździ). Jak ma być przez parę
    dni kilka stopni na plusie to zakładam letnie. Dzięki temu na śniegu
    zawsze mam dobrą przyczepność - letnie wytrzymują mi dwa sezony (ok. 60
    tys. km), zimowe dłużej (zwykle sprzedaję z autem jeszcze nie zjechane
    jeśli chodzi o bieżnik, choć już nie trzymające się tak dobrze jak nowe...
    Uwierz mi, nawet w Roy'u warto mieć dobre zimówki - na śniegu bezcenne,
    bo na suchym asfalcie to i na wężu ogrodowym...
    Z resztą wymiana opon na zimę to nie tylko 50zł - dla mnie stracony w
    kolejce czas i wkurw że źle przymocowali ciężarek bo się śpieszą - bezcenne.

    Lukasz

  • 7. Data: 2012-11-13 20:20:24
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    W dniu 2012-11-13 20:11, Roman Zaremba pisze:

    > Trochę o zapiekaniu:
    >
    > http://www.felgi-opony.com/Warto_wiedziec/Felgi_stal
    owe___budowa_i_parametry_montazowe_,1,121,40.html

    > http://www.taperpro.pl/page/pierscienie_centrujace

    12 lat (mniej wiecej) jak w aucie na lato masz 'alusy' zima stalowki i
    nic mi sie nie zapieklo (tzn by byla trudnosc z demontazem).
    Nigdy tez srob nie zaciagam 'na pale'. Dodatkowo przed wkreceniem sruby
    czyszcze gwint druciana szczotka i pryskam gwint smarem miedziowym w
    sprayu. Przed zalozeniem samej felgi, czyszcze rowniez piaste szczotka
    druciana (ale niczym nie spryskuje). Zadnych problemow.

  • 8. Data: 2012-11-13 20:20:52
    Od: "kamil/Endurorider.pl" <f...@g...lp>

    Użytkownik "Roman Zaremba" <n...@a...mailowego.com> napisał w wiadomości
    > Dziękuję i pozdrawiam,
    > Roman

    Smar miedziowy i ew problem zapiekania nie istnieje. Ponadto piastę dobrze jest
    oczyścić z rdzy/brudu przed montażem. Poza tym różnic nie ma.

    Problem zaczyna się przy prostowaniu alusów bo nagle okazuje się, że to wcale
    nie jest takie tanie.

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 9. Data: 2012-11-13 20:21:53
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    W dniu 2012-11-13 20:20, AL pisze:

> [...]
    > sprayu. Przed zalozeniem samej felgi, czyszcze rowniez piaste szczotka
    > druciana (ale niczym nie spryskuje). Zadnych problemow.

    zapomnailem jeszcze dodac: sruby do felgi alu sa inne niz do stalowki
    (glowka i dlugosc).

  • 10. Data: 2012-11-13 20:32:10
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    > Trochę o zapiekaniu:
    >
    > http://www.felgi-opony.com/Warto_wiedziec/Felgi_stal
    owe___budowa_i_parametry_montazowe_,1,121,40.html

    > http://www.taperpro.pl/page/pierscienie_centrujace

    12 lat (mniej wiecej) jak w aucie na lato mam 'alusy' zima stalowki i
    nic mi sie nie zapieklo (tzn by byla trudnosc z demontazem).
    Nigdy tez srub nie zaciagam 'na pale'. Dodatkowo przed wkreceniem sruby