  • 1. Data: 2024-05-20 00:39:26
    Temat: Fiat 125p wer. pikup - w PRL moszna było, w III Reczy [pospolitej] nie moszna
    Od: Jacek Marcin Jaworski <j...@a...pl>

    Dobra noc!

    Na filmie z d. 2024-05-20, pon. (dostęp):

    https://youtube.com/watch?v=OE1jH8RksUQ&si=a-t9fjtrL
    9vD3Ud6

    widać dość żadko spotykany Fiat 125p wer. pikup. prod. w czasach PRL.

    Jak podaje art. z d. 2024-05-20, pon. (dostęp):

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Fabryka_Samochod%C3%B3
    w_Osobowych

    cytat: "W roku 1971 zaprezentowano oraz wprowadzono do produkcji wersję
    kombi, na bazie której rok później skonstruowany został użytkowy model
    pick-up."

    Wtedy moszna było produkować i kombi i pickup, a w III Rzeczy
    [pospolitej] już nic nie moszna...

    z pow. art. z roz. "Kalendarium" dowiadujemy się:

    cytat: "2021: nabycie 62 ha terenu kompleksu FSO w Warszawie przez
    izraelską spółkę Okam"

    Czyli standard: FSO perłę w koronie przemysłu PRL też "pchnęli do Żyda".

    Spokojnej nocy!
    Jacek Marcin Jaworski

  • 2. Data: 2024-05-20 01:31:23
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    W dniu 2024-05-20 o 00:39, Jacek Marcin Jaworski pisze:
> [...]
    9vD3Ud6

    > widać dość żadko spotykany Fiat 125p wer. pikup. prod. w czasach PRL.

    Na wsiach częściej spotykało się żuki i tarpany.
    Ataki pick-up? Nie wiem do czego mógł służyć.

    > cytat: "2021: nabycie 62 ha terenu kompleksu FSO w Warszawie przez
    > izraelską spółkę Okam"

    Przewidywalne. Kwota zakupu znana czy jest tajemnicą?

  • 3. Data: 2024-05-20 12:03:27
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 20.05.2024 o 00:39, Jacek Marcin Jaworski pisze:
> [...]
    > pick-up."
    >
    > Wtedy moszna było produkować i kombi i pickup, a w III Rzeczy

    SAM. Stacje obsługi obsługują takie pojazdy, ale najpierw musisz uzyskać
    dopuszczenie do ruchu a na to Cię nie stać. Moglibyśmy np składać sobie
    małe elektryki w garażach.

> [...]
    > izraelską spółkę Okam"
    >
    > Czyli standard: FSO perłę w koronie przemysłu PRL też "pchnęli do Żyda".

    Niekończąca się historia 'polskiego samochodu osobowego' pokazuje tylko,
    że wcale 'nie chodzi o to by złapać króliczka ale by gonić go'. Np.
    jakbyśmy chcieli tę Izerę to Chińczycy by nam pewnie fabrykę wybudowali
    w 3 miesiące. Widać nie chcemy. Nie, że Polacy nie chcą. Nie chcą ci,
    którzy mają wpływ. Może czegoś innego chcą, np łapówki. Może za słabo
    ludzi okradają i uważają, że jeszcze coś im się należy.

  • 4. Data: 2024-05-20 12:08:18
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 20.05.2024 o 01:31, alojzy nieborak pisze:

    9vD3Ud6

    > Na wsiach częściej spotykało się żuki i tarpany.
    > Ataki pick-up? Nie wiem do czego mógł służyć.

    Jak każdy pick-up, zamiast ładować przez tylne okno można to robić z
    góry, z boków lub z tyłu. Trochę takie kabriolety :-)

  • 5. Data: 2024-05-20 13:32:34
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 20 May 2024 00:39:26 +0200, Jacek Marcin Jaworski wrote:
    > Na filmie z d. 2024-05-20, pon. (dostęp):
    > https://youtube.com/watch?v=OE1jH8RksUQ&si=a-t9fjtrL
    9vD3Ud6

    > widać dość żadko spotykany Fiat 125p wer. pikup. prod. w czasach PRL.

    Był chyba tez polonez pickup. Tzn Truck
    https://pl.wikipedia.org/wiki/FSO_Polonez_Truck

    I Syrena pickup, oraz Bosto

    https://pl.wikipedia.org/wiki/FSO_Syrena#Syrena_R-20
    https://pl.wikipedia.org/wiki/FSO_Syrena#Syrena_Bost

> [...]
    > pick-up."
    >
    > Wtedy moszna było produkować i kombi i pickup,

    I tarpana/honkera.

    > a w III Rzeczy [pospolitej] już nic nie moszna...

    Po poierwsze - co byś chciał przerabiać?
    Fiata, juz nie polskiego, Opla, VW, jakie tam jeszcze fabryczki mamy?
    Rządzi nimi zagraniczny własciciel.

    Po drugie - może znikło zapotrzebowanie, można teraz sobie kupic
    dostawczaka, albo ciężaróweczkę typu Lublin, albo pojechac ciągnikiem
    z przyczepą.

    Takei wynalazki też znikły
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Dzik_(ci%C4%85gnik_jed
    noosiowy)

    Pojawiły się za to kosiarki do trawy ogródkowej i "quady" :-)

> [...]
    > izraelską spółkę Okam"
    >
    > Czyli standard: FSO perłę w koronie przemysłu PRL też "pchnęli do Żyda".

    Po drugie - nie do Żyda, tylko do Koreńczyka, któremu nie wyszło,
    potem do Ukraińców.

    Po pierwsze - jaka znów perła? Perła mogła być za PRL. od 1990 zakała
    :-)

    Po trzecie ... widzisz gdzies w nowoczesnej Europie fabrykę w środku
    miasta ? :-)

    J.

  • 6. Data: 2024-05-20 20:38:41
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Wcześniej Warszawa M20 pick-up, jako dziecko byłem taką wożony z rodziną na pace
    (wujek rzemieślnik), odległości Wwa-Łódź czy
    Wwa-Spała.
    Drewniana ławeczka, a jak się młody urodził to łóżeczko ;-)
    W papierach to był chyba osobowy zamiast Żuka dostawczego "Użytek własny" (milicja
    dostawczaki kontrolowała chętna łapówek).

    -----