  • 1. Data: 2024-05-19 16:54:25
    Temat: Pożar salonu z chińskimi elektrykami
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    I żeby nie było że to przypadek
    " Jak podaje Carscoops jest to już dziesiąty pożar salonu BYD od 2021 r."

    "W salonie BYD w Fuzhou w Chinach wybuchł pożar, całkowicie niszcząc
    budynek i znajdujące się w nim pojazdy. Do zdarzenia doszło 16 maja 2024
    r. Według wstępnych doniesień pożar mógł wybuchnąć w samochodzie
    elektrycznym zaparkowanym w salonie. Na szczęście nie było żadnych
    ofiar, ale szokujące nagranie poniżej pokazuje, że pożar był ogromny. "

    "Na miejscu pracowało siedem wozów strażackich oraz 29 strażaków. Ogień
    był tak silny, że strażacy mieli problem ze zbliżeniem się do jego
    źródła. Incydent doprowadził do ponownego wszczęcia dyskusji dotyczącej
    bezpieczeństwa elektrycznych samochodów chińskiego producenta pod kątem
    pożarów. "

    Noo ale tutejsze eko-trolle będą cały czas nadawać jakie to elektryki są
    bezpieczne.
    Oczywiście BYD się nie przyznaje że to elektryk się zapalił, tylko że
    innych w salonie nie było :)

    I komentarz Autora
    "W obliczu popularyzacji pojazdów elektrycznych oraz napływu chińskich
    pojazdów do Europy to dramatyczne wydarzenie wyraźnie przypomina o
    problemach, jakie wiążą się z implementacją nowych technologii. Kiedy
    ostatnio słyszeliście o pożarze salonu samochodów spalinowych? No
    właśnie, ja też sobie nie przypominam. Nawet jeżeli źródłem zapłonu nie
    był samochód elektryczny (BYD, pomimo zaprzeczenia, obiecał pomóc w
    śledztwie), to musimy pamiętać, że akumulatory litowo-jonowe są bardzo
    trudne do ugaszenia, gdy już staną w płomieniach."

    https://autoblog.spidersweb.pl/doszczetnie-splonal-s
    alon-samochodow-elektrycznych-znowu-znowu

    --
    Janusz

  • 2. Data: 2024-05-20 12:31:18
    Temat: Re: Pożar salonu z chińskimi elektrykami
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 19.05.2024 o 16:54, Janusz pisze:

    > Noo ale tutejsze eko-trolle będą cały czas nadawać jakie to elektryki są
    > bezpieczne.

    Na razie jest tak, że tutejsze trole piszą, że nie są bezpieczne.

> [...]
    > śledztwie), to musimy pamiętać, że akumulatory litowo-jonowe są bardzo
    > trudne do ugaszenia, gdy już staną w płomieniach."

    A słyszałeś kiedykolwiek o tym, by udało się ugasić spalinówkę w której
    zapalił się bak? Chyba jak już się całkiem spaliła.

    > https://autoblog.spidersweb.pl/doszczetnie-splonal-s
    alon-samochodow-elektrycznych-znowu-znowu

    http://niusy.pl/@polityka.pl/atw

    "MSB wykazała, że ryzyko zapalenia się pojazdów benzynowych i
    wysokoprężnych było prawie 20 razy większe niż w przypadku tych o
    napędzie bateryjnym. Australijska firma EV FireSafe przeanalizowała
    globalne dane dotyczące zgłoszeń pożarów pojazdów elektrycznych w latach
    2010-22 i doszła do wniosku, że ryzyko zapalenia się pojazdu
    elektrycznego wynosi 0,0012 proc. w porównaniu z 0,1 proc. w przypadku
    pojazdów spalinowych"

  • 3. Data: 2024-05-20 12:46:01
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 20.05.2024 o 12:31, io pisze:

    > Na razie jest tak, że tutejsze trole piszą, że nie są bezpieczne.
    A są bezpieczne skoro same sie zapalają i to nowe?
    Przypomnę że
    " Jak podaje Carscoops jest to już dziesiąty pożar salonu BYD od 2021 r."
    a wszystko wskazuje na to że to chińskie elektryki będziemy mieć w
    europie, obojetne pod jaka marką będą, będą się palić.

    Więc kto tu jest większym troll-em?

    > A słyszałeś kiedykolwiek o tym, by udało się ugasić spalinówkę w której
    > zapalił się bak? Chyba jak już się całkiem spaliła.
    A ile znasz przypadków że się bak spalinki pali? bo ja żadnego, pali się
    silnik który na początku pożaru da się ugasić kilkoma kilogramowymi
    gaśnicami.

    > "MSB wykazała, że ryzyko zapalenia się pojazdów benzynowych i
    > wysokoprężnych było prawie 20 razy większe niż w przypadku tych o
    > napędzie bateryjnym.
    Taaa jasne, ale tu mowa o nowych a nie starych zaniedbanych spalinkach
    gdzie sparciałe wężyki ciekną na gorące elementy silnika.

    --
    Janusz

  • 4. Data: 2024-05-20 20:28:05
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 20.05.2024 o 12:46, Janusz pisze:
    > W dniu 20.05.2024 o 12:31, io pisze:
    ...>

    > Taaa jasne, ale tu mowa o nowych a nie starych zaniedbanych spalinkach

    Mowa o tym, że elektryki są bezpieczniejsze.

  • 5. Data: 2024-05-21 02:11:26
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-05-20, Janusz <j...@o...pl> wrote:
> [...]
    > a wszystko wskazuje na to że to chińskie elektryki będziemy mieć w
    > europie, obojetne pod jaka marką będą, będą się palić.

    Strofuję w sąsiednim wątku kolegę Cavallino za bycie totalnym
    paranoikiem, wszędzie weszącym antyelektryczny spisek, ale jak w
    przededniu ekspansji BYD do Europy, gdzie ów BYD zamierza oferować bev
    nawet po cenie poniżej 10kUSD, zaczynają im się palić salony, to ja bym
    był ostrozny z wnioskami.

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2024-05-21 09:41:01
    Od: Janusz <j...@o...pl>

> [...]
    > przededniu ekspansji BYD do Europy, gdzie ów BYD zamierza oferować bev
    > nawet po cenie poniżej 10kUSD, zaczynają im się palić salony, to ja bym

    Jakimi? że ktoś podpala salony czy że gówniane maja aku i ich
    zabezpieczenia?

    --
    Janusz

  • 7. Data: 2024-05-21 11:47:53
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-05-21, Janusz <j...@o...pl> wrote:

    > Jakimi? że ktoś podpala salony czy że gówniane maja aku i ich
    > zabezpieczenia?

    Dowolnymi.

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2024-05-21 11:54:48
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Dowolnymi.

    Asekuracyjnie, ale jednak wpisało się w hejterski trend.
    Robota wykonana.
    Mógłbyś pisać o moto dla rzepy i jej podobnych.

  • 9. Data: 2024-05-21 12:35:17
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 20 May 2024 12:31:18 +0200, io wrote:

    > Na razie jest tak, że tutejsze trole piszą, że nie są bezpieczne.

    Tylko nie wiadomo, czy trolle to ci, co piszą, ze nie są bezpieczne,
    czy ci co piszą, że są bezpieczne, powołując się na jakies szwedzkie
    statystyki :-)

    > A słyszałeś kiedykolwiek o tym, by udało się ugasić spalinówkę w której
    > zapalił się bak? Chyba jak już się całkiem spaliła.

    Ogolnie ugaszenie baku z benzyną jest jak najbardziej możliwe (*),
    problem w tym, ze pewnie auto się spali zanim straż dojedzie :-)

    (*) - tzn metalowego, bo bywają też plastikowe, tam historia jeszcze
    inna :-)

    W baku jest teraz pompa paliwa, silniczek iskrzy i nic nie zapala :-)

> [...]
    > 2010-22 i doszła do wniosku, że ryzyko zapalenia się pojazdu
    > elektrycznego wynosi 0,0012 proc. w porównaniu z 0,1 proc. w przypadku

    Firma-troll, czy w Australii tak jest?

    Jak dokładnie liczone to ryzyko ... 0.1%, ze w ciągu roku spalinowy
    się zapali?

    Bo parkingi, gdzie parkuje kilkaset samochodów to są, i jest na nich
    pozar co kilka lat?

    J.

  • 10. Data: 2024-05-21 12:36:18
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 21 May 2024 00:11:26 GMT, Marcin Debowski wrote:

> [...]
    > przededniu ekspansji BYD do Europy, gdzie ów BYD zamierza oferować bev
    > nawet po cenie poniżej 10kUSD, zaczynają im się palić salony, to ja bym

    Słusznie, ale to są pożary w salonach w Chinach.

    J.