  • 1. Data: 2009-04-02 14:18:38
    Temat: Firefoxy przyprzedziły IE
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    http://www.ranking.pl/index.php?page=Ranks:RanksPage
    &stat=22|OW

    Jakby się ktoś pytał o najpopularniejsze przeglądarki w pl to
    wg statów Gemiusa są to Firefoxy. Od dawna już Fx3 jest w ogóle
    najpopularniejszy, a wiodący renderujący silnik to Gecko.
    :D

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***

  • 2. Data: 2009-04-02 14:48:34
    Temat: Re: Firefoxy przyprzedziły IE
    Od: Maciej Łebkowski <m...@e...com>

    Dnia 02-04-2009 o 16:18:38 Sergiusz Rozanski <w...@s...com>
    napisał(a):

> [...]
    > wg statów Gemiusa są to Firefoxy. Od dawna już Fx3 jest w ogóle
    > najpopularniejszy, a wiodący renderujący silnik to Gecko.

    Takich pamiętnych momentów było wieeele:

    * Firefox osiąga 20% rynku
    * Firefox 2 przeskakuje IE6
    * Firefox 3 przeskakuje IE7 i zaraz IE6
    * IE6+IE7 spadają poniżej 50%
    * Firefox/Gecko przeskakuje IE (teraz)

    W przyszłości czekają nas jeszcze:

    * Fx przeskakuje barierę 50%
    * Fx 3 (lub Fx4) osiąga 50% rynku
    * Opera przeskakuje IE6, potem IE7

    i tak dalej... :)

    Swoją drogą, ciekawe jest to, że switch z Fx2 na Fx3
    dokonał się prawie całkowicie w ciągu jednego roku,
    a switch IE6 na IE7 trwa od dwóch lat i jest dopiero
    w połowie.

    --
    Maciej Łebkowski

  • 3. Data: 2009-04-02 14:57:11
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 02.04.2009 Maciej Łebkowski <m...@e...com> napisał/a:
    > Swoją drogą, ciekawe jest to, że switch z Fx2 na Fx3
    > dokonał się prawie całkowicie w ciągu jednego roku,
    > a switch IE6 na IE7 trwa od dwóch lat i jest dopiero
    > w połowie.

    Sądzę że instalacja Fx to osiągnięcie pewnej przeglądarkowej świadomości,
    więc i sam upgrade szybszy. IE większość traktuje jak "tu jest internet".

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***

  • 4. Data: 2009-04-02 15:12:10
    Od: Jakub Krajewski <j...@w...krajewski.org>

    Sergiusz Rozanski
    <s...@d...media-lab.co
    m.pl> napisał:

    [...]
    > Sądzę że instalacja Fx to osiągnięcie pewnej przeglądarkowej
    > świadomości, więc i sam upgrade szybszy. IE większość traktuje jak "tu
    > jest internet".

    Dochodzi jeszcze tzw. "internet w pracy". Z doświadczenia wiem, że są
    firmy, gdzie wszystkie stacje robocze mają ciągle IE6 bo gdzieś tam w
    intranecie w użyciu są serwisy które wymagają tego cudu techniki.

    Pozdrawiam,
    --
    Jakub Krajewski, kraju
    ~~~~~ 813863361s ~~~~~ http://last.fm/user/kraju

  • 5. Data: 2009-04-02 15:40:55
    Od: Grzegorz Staniak <g...@w...pl>

    On 02.04.2009, Sergiusz Rozanski <w...@s...com> wroted:

    > Sądzę że instalacja Fx to osiągnięcie pewnej przeglądarkowej świadomości,
    > więc i sam upgrade szybszy. IE większość traktuje jak "tu jest internet".

    Przede wszystkim upgrade jest wbudowany w samą przeglądarkę. Siedzisz
    sobie przed FF 3.0.7 i nagle widzisz "Dostępna jest nowa wersja 3.0.8,
    zrestartować teraz?". Przy IE musisz mieć włączone Windows Update --
    jak to jest z jego dostępnością na piraconych Windowsach?

    GS
    --
    Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ wp [dot] pl>
    Nocturnal Infiltration and Accurate Killing

  • 6. Data: 2009-04-02 19:58:28
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    Maciej Łebkowski pisze:

    &stat=22|OW

    > Takich pamiętnych momentów było wieeele:

> [...]

    Oby, oby. Zdałby się jakiś 3 gracz, bo jak Ff zastąpi IE to czeka nas ta
    sama chora sytuacja.
    IE8 jakoś ruszyło, może da radę szybciej 7 i 6 dogonić?

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 7. Data: 2009-04-02 20:53:08
    Od: Grzegorz Staniak <g...@w...pl>

    On 02.04.2009, Paweł Piskorz <n...@p...nie?> wroted:

    > Oby, oby. Zdałby się jakiś 3 gracz, bo jak Ff zastąpi IE to czeka nas ta
    > sama chora sytuacja.

    Chrome?

    GS

  • 8. Data: 2009-04-02 21:10:38
    Od: Kalin <k...@s...mini.pw.edu.pl>

    Paweł Piskorz pisze:

    > Oby, oby. Zdałby się jakiś 3 gracz, bo jak Ff zastąpi IE to czeka nas ta
    > sama chora sytuacja.
    > IE8 jakoś ruszyło, może da radę szybciej 7 i 6 dogonić?

    A Opera to co? Wiem, że jest dalej mało popularna, ale pod względem
    osiągów bije FF i to spokojnie.

  • 9. Data: 2009-04-02 21:26:30
    Od: "Tomasz Nowakowski" <t...@p...onet.pl>

    Witam,

    > Oby, oby. Zdałby się jakiś 3 gracz, bo jak Ff zastąpi IE to czeka nas ta
    > sama chora sytuacja.
    > IE8 jakoś ruszyło, może da radę szybciej 7 i 6 dogonić?

    Microsoft robi znacznie więcej szumu wokół IE8 więc prawdopodobnie znacznie
    szybciej będzie on zyskiwał, niż IE7 zyskiwał. Chociaż IE8 to też jeszcze nie
    rozwiązanie problemu, bo kod interpretuje zdecydowanie gorzej od konkurencji.

    Dzień, kiedy IE6 spadnie poniżej 1% i nie będzie trzeba każdej strony pod niego
    dostosowywać będzie trzeba zapisać w kalendarzu. A za kilkadziesiąt lat moim
    prawnukom będę odpowiadać: tego dnia skończył się chaos... (i moja pensja
    wzrosła o 20%, bo o tyle mniej czasu musiałem poświęcać na specjalne
    dostosowywanie kodu stron do ie)

  • 10. Data: 2009-04-02 21:28:06
    Od: Maciej Łebkowski <m...@e...com>

    Dnia 02-04-2009 o 23:26:30 Tomasz Nowakowski
    <t...@p...onet.pl> napisał(a):

    > prawnukom będę odpowiadać: tego dnia skończył się chaos... (i moja pensja
    > wzrosła o 20%, bo o tyle mniej czasu musiałem poświęcać na specjalne
    > dostosowywanie kodu stron do ie)

    To raczej wtedy spadnie, bo juz nie bedzie dla Ciebie tej roboty...

    --
    Maciej Łebkowski