  • 1. Data: 2012-02-13 12:07:25
    Temat: Folia na dotykowcu?
    Od: Mumin <m...@T...onet.pl>

    Czy jest sens naklejać folię ochronną na smartfona z dotykowym ekranem?
    Chodzi mi o to czy taka folia nie osłabia reakcji ekranu na dotyk?

    --
    Pozdrawiam,
    Mumin

  • 2. Data: 2012-02-13 12:14:53
    Temat: Re: Folia na dotykowcu?
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Mon, 13 Feb 2012 13:07:25 +0100, Mumin napisał(a):

    > Czy jest sens naklejać folię ochronną na smartfona z dotykowym ekranem?
    > Chodzi mi o to czy taka folia nie osłabia reakcji ekranu na dotyk?

    Nie ma sensu. Wcześnie rysiki potrafiły porysować ekran w bardziej
    używanych miejscach (np. można było poznać namiętnego gracza w Bejeweled po
    kratce na ekranie). Na skutek postępującej ajfonizacji rynku prawie
    wszystkie ekrany są teraz pojemnościowe, a nawet jeżeli nie, to rysiki są
    już passe (nie licząc Galaxy Note), więc nie ma przed czym chronić. Palcem
    ekranu się nie porysuje.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    " A W indows Phone 7 Series nie da sie instalowac softu inaczej niz

  • 3. Data: 2012-02-13 12:41:27
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2012-02-13 13:14, Waldek Godel wrote:

> [...]
    > już passe (nie licząc Galaxy Note), więc nie ma przed czym chronić. Palcem

    Palcem sie nie porysuje ale juz zawartoscia kieszeni jak najbardziej i
    nie musza to byc klucze czy monety. Kiedys palmtopy byly sprzedawane z
    klapka (np Palm) lub futeralem (np hp) co skuczenie chronilo przed
    przypadkowym porysowaniem (choc nie przed rysikiem jak zauwazyl Waldek).
    Folia nie wplywa na "dotykowosc" ekranu, sugerowalbym jednak drozsze, te
    tansze nie zawsze sa idealnie przezroczyste i "clear" ze tak powiem.
    Z przyzwyczajenia z dawnych czasow uzywam Brando ultraclear i jestem
    bardzo zadowolony.

  • 4. Data: 2012-02-13 12:42:31
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2012-02-13 13:14, Waldek Godel wrote:
> [...]

    PS
    Gorilla Glass jest przereklamowane ;] Owszem jest to szklo odporniejsze
    ale daleku do niezniszczalnosci i rysoodpornosci.

  • 5. Data: 2012-02-13 12:45:07
    Od: dizel <x...@x...xx>

    On Mon, 13 Feb 2012 13:07:25 +0100, Mumin
    <m...@T...onet.pl> wrote:

    >Czy jest sens naklejać folię ochronną na smartfona z dotykowym ekranem?
    >Chodzi mi o to czy taka folia nie osłabia reakcji ekranu na dotyk?

    Jeżeli chcesz żeby ci telefon dłużej posłużył albo przy sprzedaży nie
    mieć problemów to warto, dla mnie różnica z folią czy bez jest prawie
    niezauważalna, palcem może nie porysujesz ekranu ale prędzej czy
    później bez folii na pewno się rysy pojawią, na przykład trzymanie
    telefonu z kluczami w jednej kieszeni. Koszt folii jest tak niski że
    nie ma co na tym oszczędzać.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2012-02-13 12:49:40
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Mon, 13 Feb 2012 13:41:27 +0100, atm napisał(a):

> [...]
    > klapka (np Palm) lub futeralem (np hp) co skuczenie chronilo przed
    > przypadkowym porysowaniem (choc nie przed rysikiem jak zauwazyl Waldek).

    Jak ktoś nosi telefon w jednej kieszeni z kluczami to.. ja nie mam więcej
    pytań.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Zadna korporacja w Polsce nie ma kilkadziesiat serwerów. " - Paweł "robbo"

  • 7. Data: 2012-02-13 12:52:08
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2012-02-13 13:49, Waldek Godel wrote:

    > Jak ktoś nosi telefon w jednej kieszeni z kluczami to.. ja nie mam więcej
    > pytań.

    Coz, znajamu nie nosil z takim zelastwem w jednej kieszeni a i tak
    zdobyl sliczna ryse na przednim panelu w iP4.

  • 8. Data: 2012-02-13 12:56:39
    Od: to <t...@i...pl>

    begin atm

    > Coz, znajamu nie nosil z takim zelastwem w jednej kieszeni a i tak
    > zdobyl sliczna ryse na przednim panelu w iP4.

    Bo telefon służy do używania, to nie relikwia nad którą należy się
    modlić. Jak się używa, to się rysuje. Co komu po folii na wyświetlaczu
    jak porysuje się obudowa?

  • 9. Data: 2012-02-13 13:00:57
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2012-02-13 13:56, to wrote:
    > begin atm

    > Bo telefon służy do używania, to nie relikwia nad którą należy się
    > modlić. Jak się używa, to się rysuje. Co komu po folii na wyświetlaczu
    > jak porysuje się obudowa?

    Alez w zupelnosci sie z Toba zgadzam, tyle ze ekran jest podstawowa
    forma komunikacji z telefonem i nie ma potrzeby dopuszczac do sytuacji
    ze pojawia sie tam dosc irytujace rysy. Po co napierac na duzy sliczny
    kolorowy hiresowy wyswietlacz i pozniej zafundowac sobie nieusuwalne rysy?

  • 10. Data: 2012-02-13 13:02:06
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Mon, 13 Feb 2012 14:00:57 +0100, atm napisał(a):

    > On 2012-02-13 13:56, to wrote:

    > Alez w zupelnosci sie z Toba zgadzam, tyle ze ekran jest podstawowa

    Nie karm tego, mało już innychy grup obsrał?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "G1 za 49zł to chyba dobry pomysl. Tak tez i pomyslalem i kupilem a co" -