  • 191. Data: 2009-10-01 07:56:25
    Temat: Re: Fotograf do ślubu - jakie ceny?
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    de Fresz wrote:

    > Śmiem twierdzić, że do selekcji nie potrzeba aż tak mocnego sprzętu -
    > kwestia dobrania do tego odpowiedniego narzędzia.

    ja pierdykam... ilu mamy w Polsce specjalistów
    każdy jest specjalistą we wszstkim
    ten śmie twierdzić że nie musze tego programu używać, tamten, że 18-35
    wystarczy, kolejny, że HP za 1k złotych to z górką wystarczy i mogę jeszcze
    fiku miku zrobić, a PS to ogólnie zbędny wydatek - przecież jest GIMP

    i słysze to od ludzi którzy nie pracują tak jak ja, nie mają wiedzy,
    pojęcia - mają tylko durne wyobrażenie o tym jak wygląda mój dzień...
    siedzą sobie na posadce w firmie, dostają komputer, sprzęt i wakacje 2x w
    roku i klepią na usenecie... że fotograf za 3k to także zbędny wydatek - bo
    przecież zrobimy optymalizacje wydatków fotografa - pozbawimy go backupu,
    jeden aparat wystarczy, jeden zoom 24-70 też - po co być profesjonym - można
    klepać amatorkę jak większość w tym kraju...

    a najlepszym wypadku też prowadzą własną firmę optymalizując wydatki,
    kupując rozwiązania które w żaden sposób nie sprawiają wrażenia
    profesjonalnych (backup na pendrivie) i zalecają całemu światu korzystanie z
    nich jako jednych właściwych - póki co mam problem z pendrivem 60 GB na
    jeden materiał - ale luz... zapewne już się takie pojawiły - produkowane
    przez chińską firmę Great Wall wszystkorobiącą minmum 75% taniej...

    gratuluje Wam podejścia do życia w stylu "jakoś to będzie"
    gratuluje wszechwiedzy i wszechprzewidywalności - bo dyski 3 letnie się nie
    psują przecież...
    gratuluje wiary w to, że na laptopie HP za 1k można obrabiać rawy...
    gratuluje poczucia humoru - bo przecież jak mi padnie raid to będziecie mieć
    największy ubaw
    gratuluje także czasu na snucie kolejnych durnych teorii

    drobna różnica polega na tym, że dla Was atrakcją życia musiałobyć
    udowadnianie mi, że moje podejście jest złe
    dla mnie atrakcją życia jest oddanie kolejnego dobrego materiału
    fotograficznego i posiadanie świadomości, że przez miesiąc czasu jaki leżał
    u mnie na dysku był bezpieczny, a jego obróbka zajęła mi 5 dni a nie 10 -
    dzięki czemu oddaje go po miesiącu a nie po 6 miesiącach...

    powodzenia w snuciu kolejnych "śmiem twierdzić" - ale na ślubie byłem 3 razy
    w życiu - 1 własny, i 2 pstryknięte telefonem komórkowym... następnym razem
    jak będziecie wyciągać ten telefon - schowajcie go - bo przeszkadzacie mi w
    pracy...

    --
    pozdrawiam - Zbigniew Kruk

  • 192. Data: 2009-10-01 08:20:32
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    zkruk [Lodz] pisze:
    > ja pierdykam... ilu mamy w Polsce specjalistów

    Niewielu jednak.

    > każdy jest specjalistą we wszstkim

    Nie każdy nie we wszystkim, ale istnieje wielu zdolnych w wielu
    dziedzinach. Taka spuścizna po kreatywnej grupie ludzi z ostatniego
    okresu komuny, kiedy na świecie rewolucja technologiczna już nastąpiła,
    ale tu należało się nieźle napocić, żeby mieć w niej udział.

> [...]
    > wystarczy, kolejny, że HP za 1k złotych to z górką wystarczy i mogę
    > jeszcze fiku miku zrobić, a PS to ogólnie zbędny wydatek - przecież jest

    Poupraszczałeś, ale jest absolutną prawdą, że do obróbki kotletów (nawet
    bardzo zaawansowanej) wystarczy pse na sprzęcie za tysiąc.

    > i słysze to od ludzi którzy nie pracują tak jak ja, nie mają wiedzy,

    Może mają większą wiedzę? Może dorośli do praktycyzmu i przeszli etapy,
    w których właśnie siedzisz? Zrozumieli, że 500% nakładów nie da więcej
    jak 20% zysków?

    > pojęcia - mają tylko durne wyobrażenie o tym jak wygląda mój dzień...

    Nie mam pojęcia jak wygląda Twój dzień, za to wiem jak wyglądał mój
    dzień 15 lat temu i jak wygląda teraz.

    > siedzą sobie na posadce w firmie, dostają komputer, sprzęt i wakacje 2x
    > w roku i klepią na usenecie...

    A może pracują trzy godziny dziennie, sprzęt mają własny i w wolnym
    czasie robią, co lubią (a głównie się uczą).

    > że fotograf za 3k to także zbędny wydatek

    Osobiście uważam że tak.

    > - bo przecież zrobimy optymalizacje wydatków fotografa - pozbawimy go
    > backupu, jeden aparat wystarczy, jeden zoom 24-70 też - po co być
    > profesjonym - można klepać amatorkę jak większość w tym kraju...

    Oj, młodyś jeszcze, to cię sprzęt kręci...
    Ale może kiedyś dojrzejesz, że nie sprzęt czyni zdjęcia, a fotograf.
    24-70 dzisiejszym lustrem całkowicie do tego wystarcza. Chyba, że
    sprzedajesz efekciarstwo albo lans.

    > a najlepszym wypadku też prowadzą własną firmę optymalizując wydatki,
    > kupując rozwiązania które w żaden sposób nie sprawiają wrażenia
    > profesjonalnych

    Wrażenia, dobrze mówisz.

    > (backup na pendrivie)

    Coś złego w tym widzisz? Taka będzie przyszłość, dziś to jest trochę
    jeszcze drogie. Osobiście nie mogę się tego doczekać, a główny backup
    biura księgowego robimy od pół roku na trzech kartach sd 32GB (dwie w
    sejfie, jedna robocza).

    > i zalecają całemu światu

    Jak coś jest dobre i działa to to polecam.

    Wiesz, gdzie jest problem? Takich rozwiązań się nie promuje, bo nikt na
    tym nie zarabia. Załapałeś się na ciepłe kawałki różnych naciągaczy,
    którzy za ciężkie tysiące sprzedają rozwiązania korporacyjne
    jednoosobowym firmom wmawiając, że nie da się inaczej nie będąc idiotą.

> [...]
    > pendrivem 60 GB na jeden materiał - ale luz... zapewne już się takie
    > pojawiły - produkowane przez chińską firmę Great Wall wszystkorobiącą

    Myśleć trzeba, stosować trzy różne nośniki.

    > gratuluje Wam podejścia do życia w stylu "jakoś to będzie"

    Ale to działa, od 15 lat nie jakoś tylko konkretnie. Przyzwoita kasa,
    mało pracy - raj na ziemi.

    > gratuluje wszechwiedzy i wszechprzewidywalności - bo dyski 3 letnie się
    > nie psują przecież...

    Psują. Ale nie trzy na raz. To jest statystyka, a nie wszechwiedza.

    > gratuluje wiary w to, że na laptopie HP za 1k można obrabiać rawy...

    Można.

    > gratuluje poczucia humoru - bo przecież jak mi padnie raid to będziecie
    > mieć największy ubaw

    Mnie śmieszą inteligentniejsze historie.

    > gratuluje także czasu na snucie kolejnych durnych teorii

    No, tu masz rację. Napisze się człowiek, a beton dalej swoje...
    Ale nic to, są ludzie, którzy tylko czytają, myślą, a czasem podziękują
    prywatnie za rozwiązanie problemów.

    > drobna różnica polega na tym, że dla Was atrakcją życia musiałobyć
    > udowadnianie mi, że moje podejście jest złe

    Oj, jakie żółcie... odmiana bólu istnienia jakaś? :)
    Naprawdę, mamy inne atrakcje w życiu.

> [...]
    > leżał u mnie na dysku był bezpieczny, a jego obróbka zajęła mi 5 dni a
    > nie 10 - dzięki czemu oddaje go po miesiącu a nie po 6 miesiącach...

    No cóż, za moje materiały też mi ludzie dziękują, a obróbka trwa jeden
    dzień. No i materiał zostaje na zawsze, a nie na miesiąc.

    > powodzenia w snuciu kolejnych "śmiem twierdzić" - ale na ślubie byłem 3
    > razy w życiu - 1 własny, i 2 pstryknięte telefonem komórkowym...

    Normalnie, jak dziecko...

    > następnym razem jak będziecie wyciągać ten telefon - schowajcie go - bo
    > przeszkadzacie mi w pracy...

    Dojrzyj.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 193. Data: 2009-10-01 08:21:49
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Maciej K. aka Sesjusz pisze:
    > Jest nowy firmware udostepniony przez seagate, z nim ponoc nie padaja,
    > ja sobie wgrałem, chwila roboty

    Też to wgrałem, jeden dysk na początku mi coś bekał, ale po tym upgrade
    jest okej.
    Jedna z tych trójek pracuje kilkanaście godzin na dobę od ponad pół roku.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /strzeż się banków - dorwą cię i zrobią z ciebie vipa!/

  • 194. Data: 2009-10-01 08:39:43
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Dojrzyj.

    Oj Zbyszku :)

    Chyba wiem co Cie boli - po prostu caly ten biznas sie kupy nie trzyma.

    Wydales kupe kasy na sprzet foto i komputerowy, kalendarz jak twierdzisz
    masz zapelniony na rok do przodu. Sam przyznajesz, ze dazysz do
    zarobkow 3-3.5tys.zl (czyli zarabiasz mocno < 3tys). Siedzisz nad zdjeciami
    caly tydzien przy tanim monitorze, za to przeplaconym RAIDzie...

    Popatrz na to z boku - ma to sens?
    Albo zle dobierasz klientow, albo bez sensu wydajesz kase na bzdury,
    albo jedno o drugie po trochu...

  • 195. Data: 2009-10-01 08:49:56
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Janko Muzykant wrote:

    > Oj, młodyś jeszcze, to cię sprzęt kręci...
    > Ale może kiedyś dojrzejesz, że nie sprzęt czyni zdjęcia, a fotograf.
    > 24-70 dzisiejszym lustrem całkowicie do tego wystarcza. Chyba, że
    > sprzedajesz efekciarstwo albo lans.

    no i kolejny raz wywołujesz uśmiech na twarzy ludzi którzy coś wiedzą
    bzdury i głupoty piszesz i masz na tyle grube mury w swoim światopoglądzie,
    że nie jesteś w stanie przyjąć innej drogi niż tej wydumanej przez siebie
    sorry Janko - ale padłeś ofiarą swojego doświadczenia - bo Ty ten stary
    przecież zjadł już wszystkie rozumy i tych młodych zagina na każdym kroku -
    a tak na prawdę poruszasz się w skostniałym świecie teori "wiem lepiej"

    24-70 nijak nie nadaje się do fotografii ślubnej... i pisząc takie teksty na
    serio trafiasz do szufladki "ciekawe przypadki 2009" - po prostu wyłazi brak
    doświadczenia, który starasz się nadrabiać klepaniem kolejnych durnych
    teori...
    niestety - jest to domena netu - "wiem wszystko", szkoda, że w teorii

    > Jak coś jest dobre i działa to to polecam.

    w każdym przypadku działa?
    zjadłeś wszystkie rozumy i wiesz jakie są potrzeby każdej branży, osoby?

> [...]
    > naciągaczy, którzy za ciężkie tysiące sprzedają rozwiązania
    > korporacyjne jednoosobowym firmom wmawiając, że nie da się inaczej

    LOL
    a skąd wiesz co siedzi u mnie w komputerze?
    znowu wychodzi "wiem wszystko i mam doświadczenie większe od Ciebie"

    znowu snujesz jakieś wydumane teorie nie wiedząc jak pracuje, co robie, po
    co mam pewne rozwiązania
    usłyszałeś hasło RAID 10 i już udajesz że wszystko wiesz...

    nic nie wiesz Janko - teoretyzujesz... kolejny raz snujesz durne teorie

    > Można.

    a to pracuj- ja tam wole z rodziną czas spędzić...

    > No cóż, za moje materiały też mi ludzie dziękują, a obróbka trwa jeden
    > dzień. No i materiał zostaje na zawsze, a nie na miesiąc.

    no ale niestety ale odbija się to negatywnie na jakości
    Ty wybrałeś jakoś - ja jakość

    > Normalnie, jak dziecko...

    z piaskownicy wyrosłem 20 lat temu - więc nie chce mi się tej dyskusji
    prowadzić na tym poziomie
    jeśli gdy zaczyna Ci brakować Ci racjonalnych argumentów schodzisz do
    poziomu doświadczenia i wieku - to znaczy, że już przegrałeś... brakiem
    doświadczenia właśnie... tym razem w teori i w praktyce

    --
    pozdrawiam - Zbigniew Kruk

  • 196. Data: 2009-10-01 08:56:11
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-10-01 00:28:07 +0200, Janko Muzykant <j...@w...pl> said:

    > W każdym razie ''przed reformą'' tonęli w danych, teraz toną... trochę
    > mniej. Ale problem jest przede wszystkim z ponazywaniem wszystkiego i
    > hierarchicznym trzymaniem tego w porządku jakimś, na nauczenie tego nie
    > ma metody...

    Tu się sprawdza totalny zamordyzm ;-) Żeby nie było - sam jestem
    maksymalnym leniem, ale właśnie dlatego doszedłem już bardzo dawno temu
    do wniosku, że utrzymanie porządku kosztuje mniej wysiłku, niż się
    później marnuje na grzebanie w śmietniku, czyszczenie na gwałtu rety
    itepe. Przy uporządkowanej pracy, co oznacza nie przechowywanie śmiecia
    w żadnej postaci, ciężko jest normalnie pracując wygenerować dziennie
    więcej niż kilka GB - no po prostu się nie da, bo doby braknie. A i tak
    się dyski zapychają, ale to bardziej dlatego, że skoro już się ma te
    pińcet GB, to można se potrzymać większość prac z ostatnich 3 lat. Z
    czego 3/4 jest i tak zgrane do bezpiecznego archiwum, a całość
    codziennie bakapowana.

    de Fresz

  • 197. Data: 2009-10-01 09:03:59
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-09-30 23:55:47 +0200, Janko Muzykant <j...@w...pl> said:

    > A ja serio chcę wiedzieć, co za grafika ma 4GB objętości.

    Key visual pod siatki wielkoformatowe, ścianka na targi z montażem w
    fyfnastu zdjęć, może jakiś duży baner zaprojektowany z barokowym
    przepychem, baaaaaardzo złożony visual w formacie B1. Pliki, nad
    którymi praca pochłania fpip czasu, głównie nie ze względu na operacje
    dyskowe, ale wielkość powierzchni, ilość detali i sporo liczenia nawet
    prostych operacji.

    de Fresz

  • 198. Data: 2009-10-01 09:11:30
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-10-01 00:38:30 +0200, JA <marb67[beztego]@bb.home.pl> said:

    > Eeee, a to 5DmkII potrafi generować 4 GB-towe pliki?
    > Bo coś mi się zdawa, że w tym wątku nie mówimy o mapach, czy ogólnie
    > projektach DTP-owskich, tylko o kotletach.

    No właśnie - skoro ludzie na codzień przerzucający wielkie pliki nie
    szaleją z RAIDami 1+0, to przy plikach o bazowych rozmiarach góra 120
    MB jest to lekki przerost formy. Oczywiście, z racji masy plików jakiś
    tam przyrost szybkości będzie, ale w praktyce, przy dzisiejszych
    komputerach w skali dnia to, śmiem twierdzić oszczędności na poziomie
    10, może 20 minut przy rozsądnie zorganizowanym workflow. Więcej ludzie
    tracą na kawki, papieroski, telefony.

    de Fresz

  • 199. Data: 2009-10-01 09:11:38
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    zkruk [Lodz] wrote:
> [...]
    > 3 razy w życiu - 1 własny, i 2 pstryknięte telefonem komórkowym...
    > następnym razem jak będziecie wyciągać ten telefon - schowajcie go -

    wyluzuj... troszkę. bo ci żyłka pęknie i nie będzie mial kto zdjęć robić.

    to ty usiłujesz udowodnić że każdy kto chce robić zdjęcia ślubne musi
    ponieść jakieś kosmiczne wydatki aby robić dobre zdjęcia i zarobić na życie.
    my zaś starliśmy ci wykazać, że spora część koniecznych wg ciebie kosztów
    nie jest wcale konieczna.

    imho za 1500 zł można zrobić naprawdę dobre zdjęcia jeśli ponadto mamy też
    inne zlecenia albo choćby jak wielu fotografów prowadzimy zakład
    fotograficzny lub mamy inną stałą pracę nie musimy nikogo okradać.

    nie trzeb podczas imprezy robić 3000 klatek 23Mpx można zrobić 700 klatek
    12Mpx i oddać klientowi 120 zdjęć dobrych!.

  • 200. Data: 2009-10-01 09:23:59
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    zkruk [Lodz] napisał(a):

    > 24-70 nijak nie nadaje się do fotografii ślubnej...

    No tak bo A.D. 2009 w modzie są fiszaje ;P

    [...]

    > z piaskownicy wyrosłem 20 lat temu - więc nie chce mi się tej dyskusji
    > prowadzić na tym poziomie

    Piszesz, że nie chcesz ale to robisz. Świadomie?

    j.