  • 321. Data: 2009-10-02 23:10:34
    Temat: Re: Fotograf do ślubu - jakie ceny?
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-10-02 18:20:17 +0200, cichybartko <c...@g...com> said:

    > Racja to mnie najbardziej martwi że dyskusja momentalnie umiera i
    > prawie zawsze przeradza się w totalne okopywanie.

    Kolega nowy na niusach? Że zacytuję nieznanego klasyka: "tu jest
    juznet, tu się nie dyskutuje, tu się walczy."
    ;-)

    de Fresz

  • 322. Data: 2009-10-03 10:07:00
    Od: Sylwester Zarębski <kenjiro_usun@spam_irc.pl>

    Dnia Fri, 2 Oct 2009 22:29:18 +0200, Marek Dyjor napisał(a):

    > sylwek kurna jak potrzebuję pozbyć sie much z domu to nie kupuję laserowego
    > mikro działka za 100 000 $ tylko packę na much za 10zł

    :)

    > Urząd skarbowy nie przetwarza danych multimedialnych i do prawidłowej pracy
    > jego systemu wystarczyła by stara sieć Ethernet nawet nie 100tka tylko
    > zwykła tka... tak powinni mieć solidne serwery z backupem żeby im danych
    > szlak nie trafił ale Ethernet 1GB jest im na diabła potrzebny.

    Mylisz się :). Widać, że nie masz bladego pojęcia co i po co tam działa.
    Mogę ci tylko podpowiedzieć, że danych mają drastycznie więcej niż
    wspomniane studia graficzne. To oczywiście wina pewnych wymogów
    ministerialnych, ustaw, etc. Ale urząd nie jest od tego by omijać
    ustawy, prawda? ;)
    Z drugiej strony ktoś projektuje aplikacje do urzędów, które mają takie,
    a nie inne wymagania, tylko, że nie ma chętnych by je zoptymalizować.

    > Ponadto w tych wszystkich instytucjach forsę sie fajnie wydaje bo płacimy za
    > to wszyscy.

    W urzędzie pracowałem prawie 10 lat temu, a już wtedy sieć 100Mbit była
    sporo za wolna na ilość danych (komunikacja z bazą SQL i końcówką, która
    drukowała listę ludków potrafiła trwać kilka minut, a gdzie czas na inne
    działania?). Aktualnie jest wielokrotnie gorzej, a w urzędach jedzie się
    po minimalnych wymogach oprogramowania, albo nawet poniżej. Mówię z
    perspektywy miasta, w którym mieszkam, bo w Warszawce jest nieco
    inaczej...

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski

  • 323. Data: 2009-10-03 10:19:46
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Sylwester Zarębski pisze:
    > Z drugiej strony ktoś projektuje aplikacje do urzędów, które mają takie,
    > a nie inne wymagania, tylko, że nie ma chętnych by je zoptymalizować.

    No właśnie, to jest złożone - kretyńskie założenia, koszmarne wykonanie
    i za tym idące potworne potrzeby sprzętowe.

    Zresztą, co tam jakieś ''tajemnicze urzędy'' - weźmy np. taki program
    płatnik, który podczas przetwarzania stawek jednej osoby mógłby
    posortować wszystkich Chińczyków, gdyby był programem zoptymalizowanym.
    A już nie będę się czepiał algorytmów, weźmy interfejs: ile miliardów
    kliknięć miesięcznie wykonuje się w Polsce po to, żeby pomiędzy wcisnąć
    pozbawione alternatywy czyli bezproduktywne ''dalej''? I teraz zamieńmy
    każde kliknięcie na sekundę... tysiąc ludzi non stop kilka ''dalej'' :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 324. Data: 2009-10-03 14:43:25
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Sylwester Zarębski wrote:

> [...]
    > w urzędach jedzie się po minimalnych wymogach oprogramowania, albo
    > nawet poniżej. Mówię z perspektywy miasta, w którym mieszkam, bo w

    wiesz co jeśli obsługa zwykłej bazy danych ma takie kolosalne potrzeby to
    tylko świadczy o gównianym projekcie. (tak mam pewne doświadczeni w
    systemach bazodanowych). No chyba ze jakiś geniusz przesyła przez tę sieć
    dokument w postaci nieskompresowanych tiffów kolorowych 300dpi, ale to dalej
    świadczy o zasadniczych błędach w założeniach systemu a potem w porjekcie i
    wdrożeniu. czyli klasyczne GIGO (wiesz co ten skrót znaczy:)

    bo naprawdę nie przekonasz mnie, że do obsługi systemu w konfiguracji klient
    serwer potrzebna jest sieć 1GB, przecież tam sie przesyła ilości danych
    które obsłużył by stary arcnet :)

    a ile trzeba danych wysyłać do znakowej drukarki w celu utrzymania ciągłości
    wydruku, imho bredzisz.

  • 325. Data: 2009-10-03 17:05:11
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

> [...]
    > ale to dalej świadczy o zasadniczych błędach w założeniach systemu a
    > potem w porjekcie i wdrożeniu. czyli klasyczne GIGO (wiesz co ten skrót

    Nie qmasz.

    Nie na tym polega interes, zeby raz a dobrze wybudowac autostrade,
    ktora bez remontu wytrzyma 25 lat...

  • 326. Data: 2009-10-04 12:04:10
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    de Fresz pisze:

    > Kolega nowy na niusach? Że zacytuję nieznanego klasyka: "tu jest juznet,
    > tu się nie dyskutuje, tu się walczy."
    > ;-)

    Hehehe... akurat tą grupę czytuję od 2001 roku z większymi i mniejszymi
    przerwami. Ale faktycznie trzeba przyjąć inną taktykę ;).

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 327. Data: 2009-10-05 20:47:23
    Od: d...@2...pl (Dariusz W.)

    Witaj !

    >co do ilo?ci pracy -
    >w zesz?ym roku wyglada?o to tak jak opisujesz
    >w tym roku jest ju? lepiej -
    >w przysz?ym roku b?dzie jeszcze lepiej...
    >
    >ale ja zrozumia?em, ?e za 1000-1500 si? nie da i podnios?em ceny
    >kto chce - niech pracuje za 1500 swoim 500D + 18-55 - i udaje, ?e jest
    >fotografem...

    Czytam co napisales i nie bede wnikal w finanse bo
    czasem foce na slubach i wiem, ze caly proces
    tworzenia jak i obrabiania i dostarczenia do odbiorcy
    koncowego produktu wymaga sporego wysilku.
    Jest to praca artystyczna i nie mozna przekladac
    tego w kategoriach (strzelania zdjec).

    Jest sprawa w ktorej nie moge sie z Toba zgodzic a mianowicie
    nie traktuj gorszego technicznie sprzetu jako narzedzia do niczego i
    nie okreslaj takiego fotografa okreslajac (ze go ktos udaje) ;)

    Popatrz sobie na to co posiadali 30 lat temu zawodowi fotografowie
    i jakim kiepskim sprzetem dysponowali i wielu slawnych
    fotografikow zaistnialo dzieki talentowi i wielkiemu
    zaangazowaniu w swoja pasje.

    Uwazam, ze wiekszosc amatorskich lustrzanek w odpowiednich
    rekach jest w stanie uciagnac zdjecia slubne i
    naprawde nie potrzeba rakiety... aby przejechac
    z duza szybkoscia odcinek 20 km ;)

    Dariusz W.

    Usun z e-mail znaki x.