  • 1. Data: 2011-03-25 10:02:11
    Temat: Fullscreen slideshow :)
    Od: beherit / pn <b...@g...com>

    Witam,
    mam pytanie bo napisałem sobie prosty skrypcik (przerobiłem skrypcik,
    który napisałem do prostego slideshowa) do używania na potrzeby podmiany
    backgroundu strony.

    http://www.seolabs.eu/sl/ - i pojawia się pytanie czy jest znane
    tutejszemu gronu jakieś rozwiązanie działające płynniej i mniej
    obciążające browsera z przejściami fadeIn / Out na obrazkach skalowanych
    do fullscreenu (100%x100%)*?

    Finalnie na 90% nie będę potrzebował przejścia + skalowania na 100%
    wielkości okna (pewnie zależnie od rozmiaru okna będę zmieniał position
    obrazu), ale zastanawia mnie czy da się to jakoś zrobić wydajniej...

    Widzę, że skalowanie do rozmiaru w PX poprawia zdecydowanie sprawę, ale
    ja chciałbym jednak w % podawać wysokość i szerokość.

    Pozdr,p.

    *)
    Zamiana:
    http://www.seolabs.eu/sl/index2.html
    div#backgrounds a, div#backgrounds img { width: inherit;height: inherit;
    position:absolute;top:0;left:0;right:0;bottom:0; outline:none;border:0
    none;}
    div#backgrounds a > img {width: inherit; height: inherit;
    position:relative;}

    Na:
    http://www.seolabs.eu/sl/index.html
    div#backgrounds a, div#backgrounds img {
    position:absolute;top:0;left:0;right:0;bottom:0; outline:none;border:0
    none;}
    div#backgrounds a > img { position:relative;}

    zdecydowanie poprawia efekt przejścia i zmniejsza obciążenie browsera (z
    ~40 -> 3% czasu procesora w trakcie przejścia).

  • 2. Data: 2011-03-25 10:18:23
    Temat: Re: Fullscreen slideshow :)
    Od: beherit / pn <b...@g...com>

    > Widzę, że skalowanie do rozmiaru w PX poprawia zdecydowanie sprawę, ale
    > ja chciałbym jednak w % podawać wysokość i szerokość.

    I np. można to poprawić niby przez:
    $(this).css('height',$('body').height()).css('width'
    ,$('body').width());

    ale nie chcę takich sztuczek dziwnych stosować.