  • 1. Data: 2010-04-05 18:38:44
    Temat: (GDA) Święconka
    Od: "Matex" <p...@n...wp.pl>

    Witam dwukołowe kolezeństwo. Dwa słówka o sobie - kilka lat doswiadczeń z
    motocrossu, troche enduro i... tyle. Sercem jestem z Wami ale zamieniłem
    zabawki na ciut wieksze i dalej bawie się w terenie:-))

    Do meritum. W zeszłym roku troche przypadkowo trafiłem na Wielkosobotnie
    święcenie pokarmów w Żelistrzewie k/Pucka. Z tego co sie zorientowałem
    ksiądz też jeździ i zorganizował wręcz mini zlot, wszelkiej maści moto. Było
    super. Mozna było na czym oko zawiesić a i słowa które padały z "ambony"
    miały jakis taki serdeczny, przyjazny wydzwięk. Naprawdę, przyjemnie było
    popatrzyc i posłuchać. W tym roku wybrałem sie tam specjalnie. Niestety.
    Może ten ksiądz się gdzies przeniósł albo mu zabroniono..... W kazdym razie
    trafiłem na najgorsze święcenie pokarmów na jakim kiedykolwiek byłem.
    Zaczęło sie od tego gdzie postawić jakies kartoniki z zebrana kasą(skończyło
    zreszta też, dla przypomnienia). Potem gruby antysemityzm, potem
    wielowątkowe opowieści o śmierci, i jeszcze o tym jakim to chrześcijańskim
    zerem sie jest jak się pojawia w koścółku tylko z okazji najwiekszych świąt
    itp itd. Generalnie wyszedłem zniesmaczony(i tak dobrze że wytrwałem do
    końca, ale juz potem z głupiej ciekawości chciałem usłyszeć co ten klecha,
    bo księdzem to nie bardzo mozna go nazwać, ma do powiedzenia) No i mam
    pytanko - orientujecie co stało sie z tym świeceniem w Żelistrzewie? Ksiądz
    ma inna parafię, zaprzestali tego zupełnie czy jeszcze coś innego?

    --
    pzdr
    Matex

  • 2. Data: 2010-04-05 18:42:51
    Temat: Re: (GDA) Święconka
    Od: Nikanor <p...@g...com>

    On 5 Kwi, 20:38, "Matex" <p...@n...wp.pl> wrote:
    No i mam
    > pytanko - orientujecie co sta o sie z tym wieceniem w elistrzewie? Ksi dz
    > ma inna parafi , zaprzestali tego zupe nie czy jeszcze co innego?

    Może na pl.soc.religia jakoś ci pomogą?

    --
    Nikanor [DL650, DR350, Agility125]

  • 3. Data: 2010-04-05 18:56:12
    Od: "Grzybol" <A...@w...pl>

    Użytkownik "Matex" <p...@n...wp.pl> napisał w wiadomości
    > orientujecie co stało sie z tym świeceniem w Żelistrzewie? Ksiądz ma
    > inna parafię, zaprzestali tego zupełnie czy jeszcze coś innego?

    Ja Ci pomogę. Nie zawracaj sobie dupy czarnoksiężnikami. To tylko magia,
    zabobony a liczy się dla nich tylko kasa. Dziwisz się że księża są
    antysemitami? Ich przełożony Papa to przecież nazista z krwi i kości -
    hitlerjugend. Mówią do niego OJCZE ŚWIĘTY:-) Tylko patrzeć jak Hitlera
    wyniosą na swoje ołtarze. Watykan to najbogatsze państwo świata. Nigdy
    nikomu nie dało grosza. Zbiórki kasy prowadzone przez kościół: ludzie dają
    kasę, czarni zabierają 90%, a 10 % lub mniej przekażą na wybrany cel. Swoich
    pieniędzy nikomu nie dają. Słyszałeś gdzieś o księdzu, który coś komuś
    dał/pomógł? Ja, nigdy.

    --
    Grzybol

  • 4. Data: 2010-04-05 19:27:42
    Od: "Matex" <p...@n...wp.pl>

> [...]
    Swoich
    > pieniędzy nikomu nie dają. Słyszałeś gdzieś o księdzu, który coś komuś

    Hmm , ja z wiekszościa rzeczy które napisałes sie zgadzam. Może nie nazywam
    ich tak dosłownia ale się zgadzam. I zupełnie nie chodzi mi o dawanie/nie
    dawanie kasy czy inne sprawy. Mam to gdzies. Ale akurat ten ksiądz, którego
    miałem przyjemność(tak, naprawdę przyjemność) posłuchać rok temu mnie
    strasznie zaciekawił. A spotkanko było naprawde fajne. Ludziska wymieniali
    poglady o sprzętach, o technice, spotykali sie po prostu po zimowej
    przerwie. I nawet w kościółku, w sumie małym wiejskim kościółku atmosfera
    była naprawde fajna. Bez żadnej spinki czy prób indoktrynacji kogokolwiek do
    czegokolwiek. Ot spotkanie przyjacół. A było ze 100 minimum maszyn, może
    więcej. I dlatego po prostu byłem ciekaw, co bedzie w tym roku a tu...zonk.
    Może jak ten ksiądz ściąga tą czarną sukienke i zakłada skórę i wsiada na
    moto, staje się lepszym? :-) Nie wiem. Zastanawiałem się po prostu czemu już
    tego święcenia nie ma. Tyle...

    --
    pzdr
    Matex

  • 5. Data: 2010-04-05 19:31:19
    Od: "Grzybol" <A...@w...pl>

> [...]
    > czarną sukienke i zakłada skórę i wsiada na moto, staje się lepszym? :-)
    > Nie wiem. Zastanawiałem się po prostu czemu już tego święcenia nie ma.

    Może dlatego, że ten ksiądz był za bardzo ludzki? Dlatego został zesłany w
    niebyt. Nie pomyślałeś o tym?

    --
    Grzybol

  • 6. Data: 2010-04-05 19:50:24
    Od: Marek <g...@w...pl>

> [...]
    > pieniędzy nikomu nie dają. Słyszałeś gdzieś o księdzu, który coś komuś

    Może zbadaj słuch?

  • 7. Data: 2010-04-05 20:16:58
    Od: solo <s...@o...pl>

    Grzybol pisze:

    > Może dlatego, że ten ksiądz był za bardzo ludzki? Dlatego został zesłany w
    > niebyt. Nie pomyślałeś o tym?

    Też mam takie wrażenie, że był za bardzo ludzki i go musieli zesłać
    gdzieś na sybir żeby się ogarną i wrócił do ich "normalności".
    Bo kto to słyszał za bardzo się spoufalać z pospolstwem i to za darmo.

    Solo R1

  • 8. Data: 2010-04-05 20:28:20
    Od: "johnny" <j...@p...pl>

> [...]
    > kasę, czarni zabierają 90%, a 10 % lub mniej przekażą na wybrany cel.
    > Swoich pieniędzy nikomu nie dają. Słyszałeś gdzieś o księdzu, który coś

    Zawsze przy tego typu wynurzeniach mam kilka wątpliwości. Skoro tak draźnią
    cię księża, Papież, kościół to weź się z tego towarzystwa po prostu wypisz!
    Miej na tyle odwagi by np wziąć tylko ślub cywilny, by dzieciaków nie
    ochrzcić, by rodzicom zafundować zamiast znienawidzonego księdza mistrza
    ceremoni, by w Wielki Piątek odpalić piłę spalinową i ściąć drzewo (przecież
    to dzień roboczy) itp, itd. Wtedy dopiero twoje słowa nabiorą wartości,
    kiedy pójdą za nimi czyny. Możesz przejść na islam- mają tam bardzo
    tolerancyjnych wyznawców. Możesz zostać ateistą, lub w ostateczności
    zatwardziałym komunistą. A tak przypominasz człowieka, który rźnie bohatera,
    ale tylko u cioci na imieninach lub na anonimowych forach.

    Zdroofka Johnny

  • 9. Data: 2010-04-05 22:12:32
    Od: " " <w...@W...gazeta.pl>

    Matex <p...@n...wp.pl> napisał(a):

    > W zeszłym roku troche przypadkowo trafiłem na Wielkosobotnie
    > święcenie pokarmów w Żelistrzewie k/Pucka.

    No, to daleko nie miałeś ;)
    Nie wiem, co się mogło stać z twoim księdzem, ale moje sprzęty są co roku
    pokrapiane przy okazji kolędy. Tak na wszelki wypadek, bo nie jestem pewien,
    czy mój skrzydlaty opiekun wyciąga tyle, co busa.

    pozdro z Łodzi

    wodnik (ex-j***u)

    hayabusa
    chińskie enduro spacerowe 200 ccm

  • 10. Data: 2010-04-06 05:38:37
    Od: "Grzybol" <A...@w...pl>

    Użytkownik "johnny" <j...@p...pl> napisał w wiadomości
    > Zawsze przy tego typu wynurzeniach mam kilka wątpliwości. Skoro tak
    > draźnią cię księża, Papież, kościół to weź się z tego towarzystwa po
    > prostu wypisz!

    Metoda cokolwiek zajebista: skoro drażni Cię rząd, to zmień kraj. Skoro
    drażni Cię żona to zmień żonę itd itp

> [...]
    > ściąć drzewo (przecież to dzień roboczy) itp, itd. Wtedy dopiero twoje
    > słowa nabiorą wartości, kiedy pójdą za nimi czyny.

    Nie sądzisz że to złodziej powinien się zmienić a nie system? Po cholerę
    jest resocjalizacja?

    > Możesz przejść na
    > islam- mają tam bardzo tolerancyjnych wyznawców.
    j.w

    >Możesz zostać ateistą,
    > lub w ostateczności zatwardziałym komunistą. A tak przypominasz
    > człowieka, który rźnie bohatera, ale tylko u cioci na imieninach lub na
    > anonimowych forach. Zdroofka Johnny

    OK, muszę założyć nowy KukluxKlan, powyżynać wszystkich czarnych i
    wykształcić nowych bez skazy? Pieprzenie Panie Dżony. Sam doskonale o tym
    wiesz:-)

    --
    Grzybol