  • 1. Data: 2011-02-23 12:03:40
    Temat: Gdzie wy robicie te kilometry?
    Od: "flower" <f...@w...pl>

    Z innego wątku:
    "Dodam, że rocznie przejeżdżam ok. 25 tys km, w tym ze 3-4 dłuższe
    wyjazdy (z przyczepą kampingową) a reszta głównie codzienne dojazdy do
    pracy (ok. 10km w jedną stronę, bez korków - ruch prawie że pozamiejski,
    choć to DC)"

    Ja dojeżdżam do pracy lekko ponad 50 km w jedną stronę, plus czasami coś
    dłuższego (raz do roku wakacje, ze dwa razy do roku wyjazd w Polskę), i
    średnia od 10 lat wychodzi mi niemal równe 30 tys. km.

    --
    "Żałuj za dowcipy, synu!"
    Tytus, Romek i A'Tomek, ks. VIII

  • 2. Data: 2011-02-23 12:08:54
    Temat: Re: Gdzie wy robicie te kilometry?
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin flower

> [...]
    > dłuższego (raz do roku wakacje, ze dwa razy do roku wyjazd w Polskę), i
    > średnia od 10 lat wychodzi mi niemal równe 30 tys. km.

    Ja robię jakieś 20 tys. rocznie a nie jeżdżę autem do pracy. :-)

  • 3. Data: 2011-02-23 12:11:53
    Od: "K.Z." <b...@z...com.pl>

    > Ja robię jakieś 20 tys. rocznie a nie jeżdżę autem do pracy. :-)

    A ja jeżdżę codziennie autem do pracy i robię rocznie ok 10 tys. km :)

  • 4. Data: 2011-02-23 12:44:31
    Od: Krzysiek Niemkiewicz <"[moje_inicjaly]"@post.pl>

    W dniu 2011-02-23 12:03, flower pisze:
> [...]
    > dłuższego (raz do roku wakacje, ze dwa razy do roku wyjazd w Polskę), i
    > średnia od 10 lat wychodzi mi niemal równe 30 tys. km.

    20 dni w miesiącu razy 12 miesięcy to daje prawie 5tys km rocznie na
    same przejazdy dom-praca i praca-dom. Około drugie tyle na inne wypady
    po mieście (w tym służbowe) - już się robi 10tys. Kilka wyjazdów
    zagranicznych robi kolejne 10tys i zostaje 5tys na jakieś krótsze
    wycieczki (święta, weekendy itp). To tak plus/minus :)

    ----- ----- ---- -- ---- ----- ------
    MATKA SIEDZI Z TYŁU - TAK POWIEDZIAŁ!

  • 5. Data: 2011-02-23 14:29:17
    Od: Bartosz 'Seco' Suchecki <p...@s...maupa.tlen.pl>

    K.Z. pisze:

    > A ja jeżdżę codziennie autem do pracy i robię rocznie ok 10 tys. km :)

    Panie, 10-12 tys. km rocznie to ja na rowerze robię, dojazdy do pracy i
    rekreacja :-)

    Samochodem około 5 tys. km wyjazdy urlopowe i czasem po mieście, głównie
    z bagażem.

    Pzdr

    Seco

  • 6. Data: 2011-02-23 14:42:28
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > Ja dojeżdżam do pracy lekko ponad 50 km w jedną stronę, plus czasami coś
    > dłuższego (raz do roku wakacje, ze dwa razy do roku wyjazd w Polskę), i
    > średnia od 10 lat wychodzi mi niemal równe 30 tys. km.

    Praca - 50 km w dwie strony, bliskie wyjazdy (zakupy, kino) + ze dwa razy
    gdzies troszke dalej i wychodzi mi ok. 18-20 tys rocznie. I mysle, ze
    kupujac samochod benzynowy mozna sobie zakladac 20-25 tys rocznie przebiegu.
    Czyli typowy 5 latek powinien miec nalatane ok. 100-125 tys.

    Dysiek

  • 7. Data: 2011-02-23 15:05:18
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

> [...]

    > dłuższego (raz do roku wakacje, ze dwa razy do roku wyjazd w Polskę), i
    > średnia od 10 lat wychodzi mi niemal równe 30 tys. km.

    Ja niestety muszę się też ograniczać bo mnie za kilometry tłuką.
    Auto w wynajmie w flocie zakontraktowane na tylko 50 000 km ,
    więc muszę momentami na wyjazdy podmieniać na inne samochody z
    "nieprzelecianym" licznikiem. Tak więc mimo tego, że nie jestem
    przedstawicielem handlowym rocznie robię służbowo więcej jak 50
    000 km. Prywaty tego dojdzie z 15 - 20 000 (kiedyś było więcej,
    ale paliwko tańszejsze było)

    6008

  • 8. Data: 2011-02-23 15:29:30
    Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>

    flower <f...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > dłuższego (raz do roku wakacje, ze dwa razy do roku wyjazd w Polskę), i
    > średnia od 10 lat wychodzi mi niemal równe 30 tys. km.

    Podziel kierowców na dwie grupy. Dla jednych jazda samochodem to praca. Oni
    robią dużo. Druga grupa to kierowcy posiadający samochod dla wygody. Oni robią
    dużo mniej kilka tysięcy rocznie. W wielu przypadkach te kilka to nie 9
    tysiecy a cztery tysiace. Wynika to z potrzeb i kasy jaką trzeba poswięcić na
    jeżdzenie. Kto jak kto ale Urząd Skarbowy ma wszystko policzone do drugiego
    miejsca po przecinku. Za wykorzystywanie prywatnego samochodu do celów
    związanych z pracą. Ale nie zawodowo wykorzystywanie tylko jako ulatwienie.
    Pozwala odliczyć od dochodu prawie 90 groszy za kilometr. Słyszal ktoś kiedyś
    że US sam z siebie komuś dał zarobić?. Spokojnie można przyjąć że prawie
    zlotowka za przejechany kilometr to realny koszt używania samochodu. Z tego
    prostego wyliczenia US wynika że Ci co piszą o dużych rocznych przebiegach
    takich powyżej 20 tysiecy albo klamią, albo jeżdzą zawodowo albo są
    milionerami. 30 tysiecy kilometrow rocznie to prawie 30 tysięcy zlotych to 2,5
    tysiaca miesięcznie wydane tylko na samochod. Ale 3 tysiace to 12 kilometrow
    dziennie. Akurat przeciętna odleglość do pracy i z pracy. No i 300 złotych
    miesięcznie. Do pracy mam 2,5 kilometra. Nie jeżdze codziennie. Z uwagi na
    wiek i potrzebę zachowania jakiejś kondycji często idę na piechotę. Samochód
    mam bo cenie sobie niezależność i stać mnie na miesięcznu wydatek w granicach
    300 zlotych. Rocznie nie robię węcej niż 2 tysiace kilometrów. W zasadzie
    jeden nie rdzewiejacy samochod wystarczyl by mi na cale zycie. Byly czasy ze
    jeździlęm dużo więcej. Ale wtedy było to związane z pracą.

  • 9. Data: 2011-02-23 15:31:30
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 23 Feb 2011 12:03:40 +0100, flower napisał(a):

    (...)

    Przez ostatni rok zobilem 12 tys. km. Wczesniej bylo to 8-9 tys. rocznie.
    No ale ja czasami pojde gdzies piechota, a nawet (tak, tak!) tramwajem
    gdzie pojade.
    Normalnie jak mi przyjdzie sprzedac samochod, to chyba bede musial licznik
    popchnac.

    --
    Maciek

  • 10. Data: 2011-02-23 15:43:58
    Od: "flower" <f...@w...pl>

    Użytkownik "kogutek" <s...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    2,5
    > tysiaca miesięcznie wydane tylko na samochod.

    Te wyliczenia są mocno niedokładne. Mój samochód pali niecałe 10 litrów gazu
    na 100 km, co oznacza koszt 0,25 zł/km. Dodaj do tego ubezpieczenie i
    eksploatację, a i tak ci nigdy nie wyjdzie 30 kPLN na rok.

    --
    "Żałuj za dowcipy, synu!"
    Tytus, Romek i A'Tomek, ks. VIII