  • 1. Data: 2023-02-23 15:56:39
    Temat: Gdzie znaleźć krótkofalowców używających Software Defined Radio ?
    Od: a a <m...@g...com>

    Gdzie znaleźć krótkofalowców używających Software Defined Radio ?

    Czy istnieje jakaś grupa usenetowa/ góglarkowa
    może elektroda, a może strona internetowa ?

    Jest WebSDR w Holandii i jest chat ale trudno się dogadać, bo rozmowy rzadkie

    http://websdr.ewi.utwente.nl:8901/

    przykładowo skopiowałem okno chatu

    "This chatbox is intended to discuss the operation of the WebSDR. Please keep the
    discussion civil and polite; that also means no swearing ("four-letter words").
    The operators of this site disclaim any responsibility for text appearing in this
    chatbox.

    1433z anon36513: Speaks German, whatr does he says?
    1433z anon05364: 27615 kHz USB
    1434z Yeti: About rigs and antennas anon
    1435z anon36513: @Yeti, thanks a lot!
    1435z Yeti: Yw
    1436z Yeti: Now about QSO's and radio friends etc.
    1439z heisen: @CD sorry about yesterday, I just wasnt feeling it. shouldn't have
    called you that still
    1439z CD: @ heisen. Thanks and appreciated.
    1441z MT: 8131 kHz USB transmitter/masker still active
    1442z Yeti: Oh, auntie Megans shift. Nice. IRL shan air radio 6547 kHz USB
    1443z Yeti: What did you do yesterday CD? (big smile)
    1443z hate-engine: @MT there was about 15 seconds long dash on 8131 kHz USB about one
    hour ago, and that's all
    1444z MT: @hate-engine tks
    1450z Steve41292: hi
    1450z CD: Good afternoon Steve
    1450z MT: And what about W markers on 8112 kHz CW?
    1450z Steve41292: um,the city i've live is night
    1451z CD: can't see that from your nick
    1451z heisen: timezones
    1451z Steve41292: yes

  • 2. Data: 2023-02-23 15:59:41
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 23 February 2023 at 15:56:40 UTC+1, a a wrote:
> [...]
    > 1450z CD: Good afternoon Steve
    > 1450z MT: And what about W markers on 8112 kHz CW?
    > 1450z Steve41292: um,the city i've live is night

    Była grupa radio amatorskie
    ale to wszystko prehistoria

    https://groups.google.com/search?q=kr%C3%B3tkofalars
    two

    https://groups.google.com/g/krotkofalarstwo

    ostatnie wpisy sprzed 13 lat

    https://groups.google.com/g/pl.rec.radio.amatorskie/
    c/4_IXnyqp9bw/m/UXV4xLJtUIUJ

  • 3. Data: 2023-03-01 23:25:51
    Od: Jacek Marcin Jaworski <j...@a...pl>

    czwartek, 23 lutego 2023 o 15:59:42 UTC+1 a a napisał(a):
> [...]

    Na 100% Radmor.

  • 4. Data: 2023-03-02 00:41:35
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 1 March 2023 at 23:25:52 UTC+1, Jacek Marcin Jaworski wrote:
    > Na 100% Radmor.
    co Radmor ?

    Mam kupic dekodery DVB-T wspierające SDR

    Podlaczyć czujniki radiowe pogodowe, znaleźć je na wykresie, dodać skrypt w pythonie,
    aby parsował dane cyfrowe i zapisywał do pliku.
    Kolejny skrypt zrobi wykresy i będzie stacja pogodowa oparta o SDR i czujniki
    pogodowe outdoor.

    A potem mam zastąpić te czujniki sejsmografami i smartfonami z akcelerometrami,
    przetestować i wysłać do Turcji, aby się nauczylo wykrywać i przewidywac nadchodzące
    trzęsienia ziemi, aby ludzie nie ginęli, bo niedlugo sezon turystyczny i miliony
    turystów przyjada do Turcji i nikt ich nie ostrzeże, bo system USGS ma opóźnienie
    alertu 5-10 minut, a system alarmowy oparty o smartfony generuje alarmy codziennie
    i pyta, czy Zenek poczuł wstrząs, bo nie został jeszcze zweryfikowany
    sejsmograficznie.

    Czyli turyści będą codziennie budzeni w nocy alarmami o trzęsieniu ziemi, którego nie
    było
    i będą spać w hotelach w ubraniach, aby zdążyć zbiec na dól i uratować życie.

    I niestety taki jest stan wiedzy i nauki w temacie alarmowania mieszkanców o
    trzęsieniu ziemi , na całym świecie.

    Japonia generuje alarmy 1 minutowe i stają pociągi w podziemnych tunelach, albo
    dojeżdżają do bezpiecznych miejsc, zabezpieczonych przed zawaleniem.

  • 5. Data: 2023-03-05 05:12:11
    Od: Jacek Marcin Jaworski <j...@a...pl>

    czwartek, 2 marca 2023 o 00:41:37 UTC+1 a a napisał(a):
    > co Radmor ?

    Radmor od lat siedzi w temacie SDR. Są nawet "członkiem" jakiegoś komiternu
    standaryzacyjnego (prawdopodobnie chodzi o radiostacje NATO). Moim zdaniem tylko ci
    druzja mogą pomóc w tych sprawach.

  • 6. Data: 2023-03-06 00:16:31
    Od: a a <m...@g...com>

    On Sunday, 5 March 2023 at 05:12:13 UTC+1, Jacek Marcin Jaworski wrote:
    > Radmor od lat siedzi w temacie SDR. Są nawet "członkiem" jakiegoś komiternu
    standaryzacyjnego (prawdopodobnie chodzi o radiostacje NATO). Moim zdaniem tylko ci
    druzja mogą pomóc w tych sprawach.
    Nie znam radmora
    ale znam webSDR i to nicc nie kosztuje i dziala i 30 Zenków korzysta z tego
    jednocześnie przez internet.

    A mam postawić serwer SDR, niekoniecznie na linuxie i podlaczyc czujniki,
    przetestować, potem podłaczyc pythona, sygnały dekodować i robic automatycznie
    wykresy a potem z tym pojechać w Turcji, aby przestestowac bo tam codziennie trzęsie
    i musze tam sprawdzic, jak daleko mozna umieścić czujniki sejs,mograficzne, aby SDR
    je odbierało

    Mam dostęp do sesjmogramów cyfrowyc h z calego świata i potrafie obliczać opoźnienia
    nadejścia sygnalu od chwili trzesienia w Turcji, ale jest to niejednoznaczne, gdyż
    struktura gruntu jest niejednorodna i sa odbicia, tlumienia
    i gdy wyliczam prędkośc transferu fali wstrząsu w gruncie, to z sesjmogramów jest
    inna wartośc i do przewidywania trzęsień to się nie nadaje.

    Czyli musze mieć własne sesjmogramy, wykalibrowane i np. 3 w jednakowej odleglosci od
    odniska trzęsienia i spradzać że wykrete opóxnienie sygnalu jest jednakowe.

    Ale wzrastaja koszty, zatem SDR będzie chodziło ze smartfonami z akcelerometrami,
    ale muszę napisac algorytm eliminujący smartfony trzymane w kieszeni przez Zenków z
    nerwicami, które będą generowały trzęsienia ziemi false positive.

    Czyli to i trudne i latwe, ale bez takiego systemu do Turcji nie pojadę, bo ryzyko
    za duże, chyba że nocleg w namiocie, ale jak nadejdzie lato, bo nie będę wyskakiwal w
    nocy w kalesonach z hotelu, aby życie uratować.

    Zatem nie radmor a websdr

  • 7. Data: 2023-03-06 00:59:18
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 05/03/2023 23:16, a a wrote:
> [...]
    za duże, chyba że nocleg w namiocie, ale jak nadejdzie lato, bo nie będę wyskakiwal w
    nocy w kalesonach z hotelu, aby życie uratować.

    co ma SDR do smartfonów z akcelerometrami?

  • 8. Data: 2023-03-06 02:20:28
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 6 March 2023 at 00:59:20 UTC+1, Cezar wrote:
> [...]

    wyskakiwal w nocy w kalesonach z hotelu, aby życie uratować.

    > co ma SDR do smartfonów z akcelerometrami?
    Ja to robię, co napisałem wyżej, aby to zintegrować, aby działało./

    Problem jest z pythonem 3.8 pod windows bo nie działa, generuje błędy, a nie ma
    żadnego na świecie supportu,
    a Python Foundation też nie działa, bo nie odpowiada.

    Co z tego , że przeleciałem samouczka i przyklady działają, a potem biore modul pip,
    czy help i nie działa, a mam environment path ok do bibliotek

    Zapłacę, jak kto pokaże, że Python 3.8 zadziałał pod 32-bit Windows 7
    i generuje wykresy

    100 sie pyta na stackoverflow dlaczego nie działa i porad bez liku, ale działać nie
    chce
    i nie ma żadnego supportu, bo wszystko co za frico to badziewie i działa, albo nie
    działa..

  • 9. Data: 2023-03-06 07:01:42
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 6 marca 2023 o 00:16:32 UTC+1 a a napisał(a):

    > Czyli musze mieć własne sesjmogramy, wykalibrowane i np. 3 w jednakowej odleglosci
    od odniska trzęsienia i spradzać że wykrete opóxnienie sygnalu jest jednakowe.

    Dr. Brown: "1,2GW? Tyle może dać tylko piorun! Ale musielibyśmy wiedzieć, gdzie i
    kiedy dokładnie uderzy piorun..."
    Marty: "Wiemy, gdzie i kiedy dokładnie uderzy piorun!"

    Dr. Brown: "Może mi pan podać ampulową 12-stkę? Tak, pan!"
    Dr. Brown: "12-stkę? A nie 14-stkę?"

  • 10. Data: 2023-03-07 17:36:57
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 6 March 2023 at 07:01:44 UTC+1, Dawid Rutkowski wrote:

> [...]
    > Marty: "Wiemy, gdzie i kiedy dokładnie uderzy piorun!"
    >
    > Dr. Brown: "Może mi pan podać ampulową 12-stkę? Tak, pan!"
    Pacific region

    https://earthquake.usgs.gov/earthquakes/map/?extent=
    -17.14079,70.92773&extent=48.34165,155.30273&range=m
    onth&magnitude=all&listOnlyShown=true&baseLayer=sate
    llite

    Turkey

    https://earthquake.usgs.gov/earthquakes/map/?extent=
    35.03449,34.21692&extent=38.67264,39.49036&range=mon