  • 1. Data: 2020-11-19 16:26:18
    Temat: Generacja PCB Kicada z powietrza
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Sytuacja: do zrobienia PCB w którym najwazniejsze jest fizyczne
    rozmieszczenie elementów w precyzyjnych miejscach.

    Dodatkowo powinny powstać 2-3 wersje tego PCB o idetycznym
    rozmieszczeniu ale róznych połączeniach.

    Schemat prosty - głównie połaczenia pomiędzy punktami lutowniczymi.

    Sprawa sprawadza się wiec do tego że mam pary X,Y na którym mam mieć
    kilka otworów na element i troche połaczeń między nimi. Wszystko
    ogarnialnie algorytmicznie.

    No więc wobec tego chciałbym wygenerować sobie "z powietrza" PCB do kicada.

    Wyobrażam sobie że dostanę jakąś biblitekę do pythona w której będzie:
    1) zrób dziurę, wymiar taki a taki.
    2) zrób krawędz PCB: wielokąt
    3) Zrób punkt lutowniczy o wielkosci takiej a takiej
    4) przeciągnij ściezkę tak a tak szeroką od puntu do X,Y

    Obejrzałem parę "kicad python" i widzę że to dotyczy głównie skryptów do
    puszczania w środku kicada.

    A ja potrzebuje kicada w ogóle nie odpalać. Tylko plik wygenerować i
    potem go może obejrzeć.

    Mam interesowac się czymś konretnym? Nie ma? A moze te skrypty w środku
    to też dobry trop?

  • 2. Data: 2020-11-19 17:21:07
    Temat: Re: Generacja PCB Kicada z powietrza
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-11-19 o 16:26, heby pisze:
    > Cześć.
    >
    > Sytuacja: do zrobienia PCB w którym najwazniejsze jest fizyczne
    > rozmieszczenie elementów w precyzyjnych miejscach.
    Wygenerować płytkę w kicadzie i osadzić wymagane elementy, i je zablokować.

    > Dodatkowo powinny powstać 2-3 wersje tego PCB o idetycznym
    > rozmieszczeniu ale róznych połączeniach.
    Zrobić 2-3 projekty, skopiować schematy i poprawić, skopiować płytki z
    osadzonymi elementami, zrobić połączenia.

> [...]
    > potem go może obejrzeć.
    >
    > Mam interesowac się czymś konretnym? Nie ma? A moze te skrypty w środku
    Wg mnie bez sensu, zanim się 'przegryziesz' przez te skrypty i je
    napiszesz to ręcznie jak wyżej opisałem zrobisz to kilka razy szybciej,
    nie mówiąc już o poprawkach.

    --
    Janusz

  • 3. Data: 2020-11-19 17:45:00
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 19/11/2020 17:21, Janusz wrote:
    > Wg mnie bez sensu, zanim się 'przegryziesz' przez te skrypty i je
    > napiszesz to ręcznie jak wyżej opisałem zrobisz to kilka razy szybciej,
    > nie mówiąc już o poprawkach.

    Widzisz, ja programistą jestem. Jeśli raz napiszę skrypt mocujący
    elementy na płytce to dokładnie odwrotnie: kilka razy szybciej zrobie
    zmiany mając 1000% pewności że nie ruszam elementów ;)

    Upieram się przy ganaracji algorytmicznej.

  • 4. Data: 2020-11-19 20:37:08
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    heby wrote on 19.11.2020 16:26:

    > Obejrzałem parę "kicad python" i widzę że to dotyczy głównie skryptów do
    > puszczania w środku kicada.

    Skrypt może być uruchomiony spoza kicada, ale oczywiście będzie
    korzystał z bibliotek i API pythonowego kicada. Szczegółów ci nie podam,
    ale korzystam z KiKit do panelizacji płytek i wywołuję go bez ręcznego
    odpalania kicada.

    https://github.com/yaqwsx/KiKit

  • 5. Data: 2020-11-19 20:55:31
    Od: - <s...@g...com>

    czwartek, 19 listopada 2020 o 10:45:07 UTC-6 heby napisał(a):
> [...]
    > zmiany mając 1000% pewności że nie ruszam elementów ;)
    >
    > Upieram się przy ganaracji algorytmicznej.

    Zbadaj generacje plikow svg. Je potem latwo splaszczyc do bitmapy.
    jak generujesz svg to masa spraw sie upraszcza, mozesz ustawic grubosc sciezki, masz
    uklad odniesienia w mm itp.

    Jak poszperasz to jakis konwerter do formatow elektronicznych tez znajdziesz.

    A svg sie generuje prosto i ogarniesz w ulubionym jezyku.

  • 6. Data: 2020-11-19 20:57:45
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 19/11/2020 20:55, - wrote:
    > Zbadaj generacje plikow svg.

    Pikus, robiłem to wiele razy. Mimo to traktuje to jako ostateczność.
    Sporo dłubaniny z tym aby potem przygotować dokumentację do płytkarni.
    Wolałbym wygenerować to już z kicada.

  • 7. Data: 2020-11-19 20:58:07
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 19/11/2020 20:37, Zbych wrote:
    > https://github.com/yaqwsx/KiKit

    Dzieki, zerknę.

  • 8. Data: 2020-11-20 12:49:28
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2020-11-19 o 17:45, heby pisze:

    > Upieram się przy ganaracji algorytmicznej.

    Niektórzy używają z KiCadem autoroutera:
    https://freerouting.org/

    Nigdy się tym nie interesowałem. Jak rozumiem (GPL) to chyba kod
    źródłowy dostępny. Ten kod musi zawierać wszystko co Tobie jest
    potrzebne bo on dostaje (od KiCada) płytkę nie połączoną a oddaje połączoną.
    P.G.

  • 9. Data: 2020-11-20 14:22:53
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 20/11/2020 12:49, Piotr Gałka wrote:
    > Niektórzy używają z KiCadem autoroutera:
    > https://freerouting.org/

    Uzywałem go z eagle. Zaskakująco dobre rezultaty dało się uzyskać.
    Sprawdzałem też Specctre i faktycznie, lepiej sobie radziłą w
    pokręconych płytkach, ale freeroute był ok.

> [...]
    > źródłowy dostępny. Ten kod musi zawierać wszystko co Tobie jest
    > potrzebne bo on dostaje (od KiCada) płytkę nie połączoną a oddaje

    Tak, ale ten kod jest w javie, jak pamiętam. A ja mam *resztę* (tak,
    jest inny kod) w pythonie i ogólnie jeśli coś obecnie steruje czymś, to
    prawie na pewno python, może lua i sporadycznie TCL. Nie java, tam nie
    ma przyszłosci ;)

    Innymi słowy to co proponujesz to napisanie całości od zera. Da się. Ale
    wolałbym tego uniknąć.