  • 1. Data: 2020-11-17 08:36:44
    Temat: [OT] Sprzęt komputerowy i wylatujące bezpieczniki
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Pewne biuro. Standardowe stanowiska komputerowe, komputer ~200W (tak,
    tyle ciągnie, zasilacze ~400W), dwa monitory (lcd), drukarka. Kilka
    sztuk takich stanowisk. Każde podpięte pod 1 listwę zasilajacą z
    wyłącznikiem.

    Raz na tydzień, włączenie zasilania na takiej listwie powoduje wywalenie
    bezpiecznika 16A w skrzynce. Raz na miesiąc wyskakuje bezpiecznik 20A na
    piętro, a 16A nie. Zgaduję, że udar prądowy jest bardzo wysoki ale
    bardzo krótki.

    Dzieje się to:
    a) bez znacznia czy odpalany jako pierwszy czy jako ostatni
    b) bez znaczenia które stanowisko
    c) tylko raz "po nocy", w ciągu normalnej pracy można sobie pstrykać do
    woli.

    Właściciel:
    1) nie chce nic zmieniać w sprzęcie
    2) nie może nic zmieniać w instalacji elektrycznej biura

    No i klops. Są jakieś listwy ograniczające udary prądowe? Tyle mi
    przychodzi do głowy jeśli chodzi o taniość...

  • 2. Data: 2020-11-17 08:52:22
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Raz na tydzień, włączenie zasilania na takiej listwie powoduje wywalenie
    > bezpiecznika 16A w

    mam oświetlone paskami led pomieszczenie jakieś 60m?. paski led zasilane
    z zasilaczy z laptopów. efekt ten sam co opisujesz podczas załączania
    oświetlenia. podczas ładowania kondensatorów jest taki udar prądowy że
    wywala bezpiecznik automatyczny. Po załączeniu oświetlenia, można je
    załączać i wyłączać ile razy chcesz, wywali po dłuższej przerwie.
    ja zastąpiłem automatyczny bezpiecznik 16A, wkręcanym, nawet 10A i
    problem się rozwiązał

    ToMasz

  • 3. Data: 2020-11-17 09:08:16
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 17/11/2020 08:52, ToMasz wrote:
    > ja zastąpiłem automatyczny bezpiecznik 16A, wkręcanym, nawet 10A i
    > problem się rozwiązał

    Nie mogą ingerować w instalację. Na tym polega problem. To wynajęte
    pomieszczenia.

  • 4. Data: 2020-11-17 09:11:37
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-11-17 o 08:52, ToMasz pisze:

> [...]
    > załączać i wyłączać ile razy chcesz, wywali po dłuższej przerwie.
    > ja zastąpiłem automatyczny bezpiecznik 16A, wkręcanym, nawet 10A i

    Może po prostu dać bezpiecznik zwłoczny, o charakterystyce C. Wtedy (dla
    bezpieczeństwa) powinien wystarczyć mniejszy, np. 10A.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 5. Data: 2020-11-17 09:22:01
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 17 Nov 2020 08:36:44 +0100, heby napisał(a):

> [...]
    > b) bez znaczenia które stanowisko
    > c) tylko raz "po nocy", w ciągu normalnej pracy można sobie pstrykać do

    Kiedyś, w epoce halogenów były takie zmyślne spowalniacze załączenia,
    żeby pół setki zimnych nie włączać. Z tym że tam stała czasowa była
    rzędu 2 sek a tobie wystarczy parę okresów a nawet jeden byle załączać w
    zerze napięcia. Sprawdź czy są już w handlu włączniki co załączają w
    zerze.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 6. Data: 2020-11-17 09:25:35
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 17/11/2020 09:22, Jacek Maciejewski wrote:
> [...]
    > rzędu 2 sek a tobie wystarczy parę okresów a nawet jeden byle załączać w
    > zerze napięcia. Sprawdź czy są już w handlu włączniki co załączają w

    To nie może być rekodzięło. To musi być gotowy produkt do zastosowań
    biurowych.

  • 7. Data: 2020-11-17 09:32:51
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 17.11.2020 o 09:25, heby pisze:

    > To nie może być rekodzięło. To musi być gotowy produkt do zastosowań
    > biurowych.

    Może jakiś UPS zmyślny?

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 8. Data: 2020-11-17 09:39:24
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 17.11.2020 o 09:08, heby pisze:

    > Nie mogą ingerować w instalację. Na tym polega problem. To wynajęte
    > pomieszczenia.
    a czy możesz ingerować w listwy z wyłącznikiem?

  • 9. Data: 2020-11-17 09:44:14
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Zgaduję, że było zgłaszane wynajmującemu i odpowiedział, że ma to w
    d*pie. No bo przecież nie wymyślałbyś jakichś kosmosów jeśliby
    zadziałało najprostsze rozwiązanie.

    Piotrek

  • 10. Data: 2020-11-17 10:38:38
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2020-11-17 o 08:36, heby pisze:
    > No i klops. Są jakieś listwy ograniczające udary prądowe? Tyle mi
    > przychodzi do głowy jeśli chodzi o taniość...

    Jestem prawie pewien, że odpowiedni NTC w szereg załatwiłby problem. Ale
    czy coś takiego jest dostępne w formie gotowca do kupienia z
    przeznaczeniem do biura to nie wiem.
    Inny pomysł to jakieś filtry przeciwzakłóceniowe zawierające w sobie w
    miarę duże L. To powinno ograniczyć udar prądowy. Ale znów nie wiem, czy
    takie rzeczy są na rynku.
    Domowym sposobem w oparciu o dostępne rzeczy można by sobie jeszcze
    poradzić tak, że każdy element (komputer, monitor 1, monitor 2,
    drukarka) jest podłączony przez osobną listwę z wyłącznikiem i
    użytkownik pstryka je po kolei zmniejszając w ten sposób udar pi razy
    oko 4 krotnie.
    Ja włączam pstryczek na UPS-ie do którego mam podpięte 2 komputery i 2
    monitory. Jeszcze nigdy nie spowodowało to wywalenia bezpiecznika.
    P.G.