  • 161. Data: 2019-11-12 23:58:31
    Temat: Re: Gniazdko 230V Wifi
    Od: jaNus <p...@b...pl>

    W dniu 12.11.2019 o 17:56, J.F. pisze:
    > Wystarczy kilka takich przypadkow, gdy zelazkiem przypalali,

    Warto zerknąć:
    https://sluzbymundurowe.plportal.pl/artykuly/policja
    -inne-sluzby-wiadomosci/ciolo-specjalista-od-tortur-
    i-zabijania

    - bowiem "Ciolo" to sadystyczny morderca, i rabuś, napadał głównie na
    osoby starsze, i owym żelazkiem właśnie, wymuszał wskazanie pieniędzy, i
    kosztowności.

    > zeby tysiace uwazalo, ze straznik to zaleta ...

    Jakiś czas pracowałem jako akwizytor, i biegałem po blokach.
    To... bunkry! Bez domofonu nie wejdziesz, a do tego na każdym piętrze
    mieszkania oddzielone od klatki i windy solidną kratą, i znów domofon.
    Gdyby ludzie czuli się bezpiecznie, to by tego nie było na pewno!
    *Jakieś* ich doświadczenia muszą więc za tym stać.

    A co w US-iech? Oglądam te ich filmy, i na co 3 widzę, że ludziska mają
    domy na przedmieściach, w których część drzwi jest oszklona. Moooże to
    szkło pancerne, nie wiem, acz wątpię! Prościej już zrobić z litej stali
    + wizjer, albo i kamerę. A jeśli jest szkło, to przecież jakiś zbrodzień
    może je bez trudności sforsować, nieprawdaż? Do tego przypomnijmy, że
    Stany uchodzą (u nas!) za kraj szalejących gangów, no i w ogóle "wielce
    niebezpieczny". No to skąd te oszklone drzwi, czyżby Hollywood
    postanowiło nas w tej mierze, z zupełnie niejasnych powodów, oszukiwać?
    Ale... po co? W kwestii tak marginalnej, i nie mającej wpływu na fabułę?
    Bez sensu, to chyba jasne!

    Reasumując:
    - na filmach są wykorzystywane *zwykłe* domy, zwykłych Amerykanów, to
    nie żadne-tam potiomkinowskie zabudowania! Tak tedy Amerykanie wcale
    zagrożeni się nie czują, na co być może niebagatelny wpływ ma to, że w
    niemal każdym domu jest giwera, albo i 5!

    A my? Odkąd rozbroili nas zaborcy, to nadal nie mamy dużej szansy na
    uzyskanie pozwolenia na broń. Gdy w US-iech żadnego-tam "pozwolenia" nie
    trzeba. Ale dlatego, że rząd ma pamiętać, że gdy Lud się wq***wi, to
    może ich w tym całym /Knesecie/ wszystkich rozwalić. No i tego też boją
    się te wszystkie kolejne kliki u nas, /trzymające Władzię/...

    --
    Matematyka to księżniczka: jest taka... piękna!
    Fizyka to prawdziwa potęga.

  • 162. Data: 2019-11-13 00:08:24
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 12.11.2019 15:41, Queequeg wrote:

    > Zdarzyło się raz, że ktoś prosił mnie o odebranie paczki z paczkomatu, bo
    > akurat wyjechał.

    I już więcej nie poprosi?
    Czy odbyło się to jednak jakoś bezbiałkowo? ;)

    --
    Mirek.

  • 163. Data: 2019-11-13 00:09:31
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-11-12, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > 150m (4 bloki w kupie).
    >
    > Rozumiem, ze czlowiek z zewnatrz tam nie wejdzie i nie odbierze ?

    Nie.

    > A gdzie to - w Polsce ?

    Singapur.

    > Ten dostep dla kilku firm ... musieli sie jakos dogadac ...

    Pewnie tak, ale niekoniecznie jakoś tak bardzo od podstaw bo wiele firm
    korzysta z różnych lokalizacji do odbioru/nadawania paczek. Mają bazę
    takich punktów z pewnymi atrybutami i ogłaszają je na swoich stronach.

    > I bardzo mozliwe ze tak jest na tym osiedlu - tzn trzecia firma
    > ustawila ten paczkomat i swiadczy uslugi kurierom ... bo to jednak
    > jakiejs integracji systemow wymaga.

    Nie zdziwiłbym się. Taki paczkomat trochę kosztuje. Ma to również sens
    (jako model biznesowy) zaoferować infrastrukturę, która da się
    zintegrować z infrastrukturą firm kurierskich. A dla osiedla z 600
    mieszkaniami to już może być opłacalne, jeśli nieskuteczna dostawa jest
    z opcją ponownej dostawy.

    > Jak ktos pracuje w godzinach dostawy, to mu nie przeszkadza :-)

    Gorzej jak siedzi wtedy w domu np. z małym dzieckiem. Nie jest to rzecz
    jasna jakaś katastrofa, ale odrobine może wk.

    --
    Marcin

  • 164. Data: 2019-11-13 08:57:34
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2019-11-12 o 16:16, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Dariusz Dorochowicz"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > A z tym to akurat moze byc problem. Niby "dwa dni na wysylke", a niech
    > cos sie obsunie i dojedzie w piatek ...

    Dwa dni na wysyłkę? W takich miejscach się nie kupuje, bo często
    sprzedają towar którego nie mają u siebie, wiec może to być równie
    dobrze dwa tygodnie bo jego dostawca może nie mieć. A jak koniecznie
    trzeba, to trzeba odpowiednio zamówić (tak żeby nie kolidowało z
    ewentualnym wyjazdem). Ja jak obawiam się że coś może dojechać nie w
    porę to się umawiam ze sprzedawcą. Zwykle się da. A jak nie, to można
    nie kupować.

    > Duzo dluzej, bo weekend to raczej tak nie trafisz.
    > No ale jak ci potrzebna paczka w czasie urlopu, to poczta moze nie
    > wyrobic :-)

    Poczta to w ogóle robi cyrki. Często mam np powtórne awizo, ale
    pierwszego nie było. To znaczy że przesyłka już tydzień u nich leży.

    Pozdrawiam

    DD

  • 165. Data: 2019-11-13 11:40:41
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan jaNus napisał:

    > Warto zerknąć:

    Nie warto. Chyba że ktoś lubuje się w takich klimatach.

> [...]
    > Gdyby ludzie czuli się bezpiecznie, to by tego nie było na pewno!
    > *Jakieś* ich doświadczenia muszą więc za tym stać.

    Widział ktoś blok, w którym mieszkania nie mają podwójnych drzwi?
    Jedne, wewnętrzne, zamontowane zgodnie z projektem, drugie, na dziko,
    przez lokatorów. Tymi drugimi często bardzo łatwo całkiem zablokować
    możliwość wyjścia z mieszkania sąsiadowi, na przykład w czasie pożaru
    i z nim związanej paniki. To powinno być zabronione, w pierwszym
    rzędzie przez straż pożarną. To samo z tymi kratami.

    A co za tym stoi? Przeważnie jest tak, że jeden zacznie, zamontuje
    sobie te wrota, sąsiad podpatrzy i też tak chce. Dalej idzie lawinowo.
    Żadana tajemnica, zjawisko znane od lat i dobrze opisane.

    > A co w US-iech? Oglądam te ich filmy, i na co 3 widzę, że ludziska
    > mają domy na przedmieściach, w których część drzwi jest oszklona.

    A jakie mają być drzwi w parterowym domu, całym na pozionie gruntu?
    Skoro okna oszklone, to i drzwi. Ładniej, przyjemniej i ogólnie lepiej.
    Nie tylko w USiech, u nas tak samo.

    > Do tego przypomnijmy, że Stany uchodzą (u nas!) za kraj szalejących
    > gangów, no i w ogóle "wielce niebezpieczny".

    Nie tylko u nas. Obiektywne dane pokazują, że brutalna przestępczość
    jest tam na poziomie kilkakrotnie wyższym niż w Europie, szczególnie
    gdy mierzy się morderstwa i napady z bronią w ręku. Ponadto mają bodaj
    najwyższy w świecie odsetek ludzi aktualnie siedzących w pace.

    > Bez sensu, to chyba jasne!

    Dla mnie -- tak.

> [...]
    > wcale zagrożeni się nie czują, na co być może niebagatelny wpływ ma
    > to, że w niemal każdym domu jest giwera, albo i 5!

    Że niby ja mam w domu giwerę trzymać?! Albo i 5!? Jeszcze nie zwariowałem!
    Tak, mam dom z przeszklonymi drzwiami wejściowymi. Nie, nie czuję się
    zagrożony.

    --
    Jarek

  • 166. Data: 2019-11-13 11:50:57
    Od: jaNus <p...@b...pl>

    > Ponadto mają bodaj najwyższy w świecie odsetek ludzi aktualnie
    > siedzących w pace.

    A skądże! Wiele krajów, w tym głównie islamskich, bije ich pod tym
    względem na głowę. A jak myślisz, ilu zesłali Kim'owie, do jakichś-tam
    "obozów reedukacyjnych"?? Zresztą czerwoni *wszędzie* puszkują za byle
    najmniejszy przejaw nieprawomyślności, tak w ramach walki o
    /nowy, lepszy świat/!

    No tak, amerykańska partia tzw. "Demokratyczna" też już dziś jest
    przesycona czerwonymi, lub takimi /pink & soft/!

  • 167. Data: 2019-11-13 12:28:57
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan jaNus napisał:

> [...]
    > jakichś-tam "obozów reedukacyjnych"?? Zresztą czerwoni *wszędzie*
    > puszkują za byle najmniejszy przejaw nieprawomyślności, tak

    W sumie to nawet nie pomyślałem żeby się porównywać do krajów
    całkiem odrębnych kulturowo. W maszym kręgu cywilizacyjnym
    niewątpliwie USA wiedzie prym w tej dziedzinie. Czerwoni temu
    winni? Czerwonych tam wymordowano na samym początku państwa,
    więc nie sądzę.

    > No tak, amerykańska partia tzw. "Demokratyczna" też już dziś
    > jest przesycona czerwonymi, lub takimi /pink & soft/!

    Nie mam amerykańskich praw wyborczych, więc nie zaprzątam sobie
    głowy ofertami tamtejszych partii politycznych.

    --
    Jarek

  • 168. Data: 2019-11-13 14:22:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2019-11-12, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]

    >korzysta z różnych lokalizacji do odbioru/nadawania paczek. Mają bazę
    >takich punktów z pewnymi atrybutami i ogłaszają je na swoich

    Firmom kurierskim sie to oplaca, ale powyzej nikt obcy nie ma dostepu,
    wiec jakby mniej sie oplaca.
    Tylko tych 600 klientow.

    >Nie zdziwiłbym się. Taki paczkomat trochę kosztuje. Ma to również
    >sens
    >(jako model biznesowy) zaoferować infrastrukturę, która da się
    >zintegrować z infrastrukturą firm kurierskich.

    No wlasnie o to mi chodzi - trzeba to jakos zintegrowac z kurierami, a
    dla jednego "lokatorskiego" rozwiazania pewnie nie mieliby checi.
    Co innego firma, ktora ma takich paczkomatow tysiac ...

    >A dla osiedla z 600 mieszkaniami to już może być opłacalne, jeśli
    >nieskuteczna dostawa jest
    >z opcją ponownej dostawy.

    W Singapurze ponoc wszedzie blisko, a jesli juz maja taki paczkomat,
    to widac dostaw troche jest ... wiec sie za dwa dni z kolejna paczka
    przy okazji przywiezie :-)

    Tak czy inaczej - kurier tez szybciej wrzuca do paczkomatu niz po
    mieszkaniach biega.

    J.

  • 169. Data: 2019-11-13 14:38:57
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

> [...]
    > przy okazji przywiezie :-)
    >
    > Tak czy inaczej - kurier tez szybciej wrzuca do paczkomatu niz po

    Można pójść jeszcze dalej -- wyznaczyć jedno miejsce, gdzie będą
    się spotykać wszyscy zainteresowani, tak dostawcy, jak i odbiorcy,
    więc jest pewność, że przesyłka dotrze gdzie powinna. Kiedyś taką
    rolę spełniał targ w Berdyczowie.

    --
    Jarek

  • 170. Data: 2019-11-13 14:55:20
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Mirek <m...@n...dev> wrote:

    > I już więcej nie poprosi?
    > Czy odbyło się to jednak jakoś bezbiałkowo? ;)

    Jak znowu zapomni o paczce albo będzie miał pilny wyjazd, to poprosi :)