  • 1. Data: 2010-03-15 07:34:48
    Temat: Grafika do szopa
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Pytanie szybkie mam o kartę graficzną do szopa. Milion legend w sieci i
    nic nie wiadomo. Padła gf7600 i coś trzeba kupić. Wiadomo, że cs4 gada
    za pomocą opengl, skaluje z interpolacją (to jest bardzo ważne i
    użyteczne) i coś tam jeszcze może robi z mniej istotnych spraw. Wspiera
    16 projektów (zdjęć), po wrzuceniu siedemnastego przestaje interpolować.
    GF6200 wspiera osiem projektów. Nie dokopałem się do wiedzy
    systematyzującej to wszystko z punktu widzenia szopa. Może ktoś ma
    jakieś wnioski? Co z Ati? W jaką klasę celować, powyżej której rosną
    tylko koszty?

    Tak na marginesie - to już trzeci albo czwarty pad nvidii w ten sam
    sposób: pojawiają się kropki zgrupowane po kilka - kilkanaście, zwykle
    fioletowe, w niektórych miejscach (najczęściej obok grafik ikon). W16
    bitach znikają albo jest ich znacznie mniej. Nikt nie wie co z tym
    robić, serwis tego nie chce naprawiać... Spotkał ktoś się z czymś takim?

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 2. Data: 2010-03-15 07:48:15
    Temat: Re: Grafika do szopa
    Od: "Piotr F." <o...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-03-15 08:34, Janko Muzykant pisze:
> [...]
    > bitach znikają albo jest ich znacznie mniej. Nikt nie wie co z tym
    > robić, serwis tego nie chce naprawiać... Spotkał ktoś się z czymś takim?

    Z mojej praktyki to nvidia do gier tak, ale nie do pracy w PS4. Jesli
    juz to idz w kierunku ATI. Wszystko kwestia ile masz w kieszeni na ten
    sprzet.

  • 3. Data: 2010-03-15 08:14:13
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Piotr F. pisze:
    > Z mojej praktyki to nvidia do gier tak, ale nie do pracy w PS4. Jesli
    > juz to idz w kierunku ATI. Wszystko kwestia ile masz w kieszeni na ten
    > sprzet.

    Myślę o trzech stówach, ale przede wszystkim braku wiatraka (co niejako
    ogranicza kwotę, bo droższe są chłodzone aktywnie). Minimalny pobór
    prądu też mnie kusi, bo to są już konkretne koszta jeśli komputer
    pracuje kilkanaście godzin dziennie. Wręcz zastanawiam się nad GT210,
    cienkim jeśli chodzi o osiągi, ale wspierającym wszystko co nowe i
    palącym max 30W. Co tak naprawdę jest ''szybciej'' w szopie jeśli karta
    jest bardziej wydajna?
    Ati jakoś omijałem, a nie chciałbym eksperymentować...
    Gry zupełnie nie ważne (nie używam poza szopem niczego potrzebującego
    wydajności).

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /mam mniejszy brzuch niż Britney, widziałem na pudelku/

  • 4. Data: 2010-03-15 08:56:42
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

> [...]
    > systematyzującej to wszystko z punktu widzenia szopa. Może ktoś ma
    > jakieś wnioski? Co z Ati? W jaką klasę celować, powyżej której rosną

    Ati spisuje się OK, jak nie chcesz przesadzać z kosztami może Radeon 5650?

> [...]
    > bitach znikają albo jest ich znacznie mniej. Nikt nie wie co z tym
    > robić, serwis tego nie chce naprawiać... Spotkał ktoś się z czymś takim?

    Wygląda na uszkodzone pamięci.

  • 5. Data: 2010-03-15 08:56:58
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

> [...]
    > pozdrawia Adam
    > różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    > /mam mniejszy brzuch niż Britney, widziałem na pudelku/

    Kiedyś, na MAC-ach ATI było obiektem westchnień wszystkich grafików :)
    Używam ATI od zawsze (poza laptopem z NV) i nie mam żadnych problemów.
    Jak ATI było dostępne jako ATI, to używałem "oryginałów", później produktów
    Sapphire.
    Fakt, chwilowo jeszcze nie posiadam CS4...

  • 6. Data: 2010-03-15 09:24:31
    Od: "Krzysztof W." <k...@a...pl>

> [...]
    > bitach znikają albo jest ich znacznie mniej. Nikt nie wie co z tym robić,
    > serwis tego nie chce naprawiać... Spotkał ktoś się z czymś takim?

    Fakt PS CS4 świetnie pracuje na win7 akceleracja zauważalna. Szczególnie jak
    zdjęcie poddamy znacznemu rezamplingowi. Osobiście sprawdziłem.

    Co do jakości pomiędzy kartami ATI i NV w pracach graficznych (CS3 - PS, AI,
    ID, LR2,6) to różnic nie zauważyłem
    Pracuje na stacjach roboczych wyposażonych w grafikę ATI MEDION RADEON
    9600TX i GF4200Ti (SONY GDM F520 + Eizo FlexScan L997)

    Krzysztof Wysocki
    ArtsDesign - projektowanie graficzne
    www.artsDesign.pl

    Zapraszam do odwiedzenia:
    www.artsdesign.pl/fotografia/fotografia.htm - fotografia
    www.flickr.com/photos/37618550@N02/ - fotografia
    http://plfoto.com/167249/autor.html - fotografia

  • 7. Data: 2010-03-15 12:37:29
    Od: mt <t...@i...pl>

    Janko Muzykant pisze:

> [...]
    > Ati jakoś omijałem, a nie chciałbym eksperymentować...
    > Gry zupełnie nie ważne (nie używam poza szopem niczego potrzebującego

    Ponoć CS4 umie gadać z CUDA i ponoć faktycznie to daje wymierne korzyści
    jeśli chodzi o komfort pracy, nie wiem czy tak samo jest w przypadku ATI
    Stream. Weź coś z GT220 albo GT240 i będzie ok, np. cos takiego:
    http://www.agito.pl/karty-graficzne/zotac-geforce-24
    0-gt-zone-edition-1gb-ddr3-pci-e-box.0.362928.html

    Co do ATI, to w sumie od zawsze używałem ich kart, ale ostatnim razem
    jak składałem kilka komputerów w pracy (jakieś 2 lata temu) to zaczęły
    się problemy ze sterownikami i teraz nie mam pewności czy znowu bym się
    zdecydował na tę firmę.

    --
    marcin

  • 8. Data: 2010-03-15 12:50:25
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    W dniu 2010-03-15 13:37, mt pisze:

    > Ponoć CS4 umie gadać z CUDA i ponoć faktycznie to daje wymierne korzyści
    > jeśli chodzi o komfort pracy, nie wiem czy tak samo jest w przypadku ATI
    > Stream.

    Gada również ze streamem AFAIK.

> [...]
    > jak składałem kilka komputerów w pracy (jakieś 2 lata temu) to zaczęły
    > się problemy ze sterownikami i teraz nie mam pewności czy znowu bym się

    Teraz to nvidia ma jazdy ze sterownikami, nie Ati :)

  • 9. Data: 2010-03-15 13:17:09
    Od: mt <t...@i...pl>

    Andrzej Libiszewski pisze:

    > Gada również ze streamem AFAIK.

    No to ok, skoro gada, tyle tylko że jak Janko chce coś pasywnego i
    miałoby to być ATI ze streamem to trzeba liczyć nieco ponad 500 zł.

    > Weź coś z GT220 albo GT240 i będzie ok, np. cos takiego:
    0-gt-zone-edition-1gb-ddr3-pci-e-box.0.362928.html

    > Teraz to nvidia ma jazdy ze sterownikami, nie Ati :)

    Całkiem możliwe, aż tak nie interesowałem się tematem przez ostatni
    czas, dzięki za sprostowanie. Jak widać obaj producenci dają ciała od
    czasu do czasu :)

    --
    marcin

  • 10. Data: 2010-03-15 13:23:42
    Od: Czornyj <m...@c...pl>

    Ostatnio po zakupie nowego monitora wymieniałem kartę, bo stara nie
    potrafiła uciągnąć rozdzielczości 2560x1600. Kupiłem kartę firmy
    Sapphire - ATI Radeon HD 4550, 512MB RAM, co najistotniejsze -
    chłodzenie pasywne, bez wiatraka. CS4 chodzi jak burza, koszt - 160PLN
    brutto.