    From: "jedrek" <w...@...on>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Grot elwik, warstwa na grocie do pobielania cyną
    Date: Sun, 27 Sep 2020 23:16:24 +0200

    Z czego jest wykonana warstwa na końcówce grotu, która się pobiela?
    To jakiś galwan? Nikiel czy co?
    Pisałem zapytanie do elwika ale jak widać mają za ciężko odpowiedzieć.
    Czyli jak grot ma problem z pobieleniem, mimo że jeszcze dziury nie ma
    wypalonej, to wyrzuć do śmieci i kup se nowy frajerze...
    A płacić 50zł i więcej za jakiś aktywator grotów (do grotów innych firm niż
    elwik, np. do Weller-a) w małym pudełeczku to mi się nie uśmiecha.
    Jakiś domowy sposób na reaktywację tej tajemnicznej warstwy grota? Od elwika
    się tego nie dowiedziałem.