    From: Gil <g...@g...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: HDD 4 TB odzyskanie pojemności
    Date: Sat, 30 Jul 2022 16:51:42 +0200

    Dostałem dysk ze serwera, WD red 4 TB. Powierzchnia bez bad sectorów. Wg
    programu Sentinel jeszcze rok pracy. Może dłużej wytrzyma bo tylko 100
    cykli start/stop.
    Po podłączeniu do komputera z Win11 dalem format z GPT,jedna partycja.
    Potem dysk wsadzilem do obudowy na USB 2.0 i podłączylem do koputera z
    win 7 aby zrobić backup.
    Ale zachcialo mi się ten dysk podzielić na pół jako dysk X oraz Y i to
    zrobiłem pod win7 ale płyta obsługuje dyski ponad 3TB.
    No i zauważyłem, że podzielilo mi na 2 dyski o pojemności coś około
    900GB. Pod linuxem i GPart nie udało się odzyskać pojemności. Pokazalo
    calkowitą pojemność dysku 1678 GB. Jest jakieś bezplatne narzędzie albo
    sposób odzysku tych 4Tb (3,6TB po formacie ntfs)?
    Bardzo liczę na pomoc.