  • 1. Data: 2022-07-30 16:51:42
    Temat: HDD 4 TB odzyskanie pojemności
    Od: Gil <g...@g...pl>

    Dostałem dysk ze serwera, WD red 4 TB. Powierzchnia bez bad sectorów. Wg
    programu Sentinel jeszcze rok pracy. Może dłużej wytrzyma bo tylko 100
    cykli start/stop.
    Po podłączeniu do komputera z Win11 dalem format z GPT,jedna partycja.
    Potem dysk wsadzilem do obudowy na USB 2.0 i podłączylem do koputera z
    win 7 aby zrobić backup.
    Ale zachcialo mi się ten dysk podzielić na pół jako dysk X oraz Y i to
    zrobiłem pod win7 ale płyta obsługuje dyski ponad 3TB.
    No i zauważyłem, że podzielilo mi na 2 dyski o pojemności coś około
    900GB. Pod linuxem i GPart nie udało się odzyskać pojemności. Pokazalo
    calkowitą pojemność dysku 1678 GB. Jest jakieś bezplatne narzędzie albo
    sposób odzysku tych 4Tb (3,6TB po formacie ntfs)?
    Bardzo liczę na pomoc.
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2022-07-30 16:55:11
    Temat: Re: HDD 4 TB odzyskanie pojemno?ci
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 30/07/2022 16:51, Gil wrote:
    > Jest jakieś bezplatne narzędzie albo
    > sposób odzysku tych 4Tb (3,6TB po formacie ntfs)?

    # dd if=/dev/zero of=/dev/sdx bs=512 count=1000

    Gdzie x to "litera" dysku w Linuxie, lsblk Ci tu pomoże.

  • 3. Data: 2022-07-30 16:56:15
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 30/07/2022 16:55, heby wrote:
    > # dd if=/dev/zero of=/dev/sdx bs=512 count=1000
    > Gdzie x to "litera" dysku w Linuxie, lsblk Ci tu pomoże.

    Oczywiśćie, zapomniałem dodać, to destrukcyjne dla danych.

  • 4. Data: 2022-07-30 19:03:43
    Od: Gil <g...@g...pl>

    In article <tc3gqh$3sn6i$2@dont-email.me>, h...@p...onet.pl says...

    > Oczywiśćie, zapomniałem dodać, to destrukcyjne dla danych.

    Tak zrobiłem bo danych nie miałem. Ale rezultat taki sam czyli format do
    1.5 GB. Jednakże porada byla cenna bo w tej sytuacji miałem przebłysk
    geniuszu jak Archimedes z Syrakuz. Otóż pomyślalem sobie, że może
    kontroler obudowy HDD na USB ma jakieś ograniczenia. To stara obudowa
    sprzed 10-ciu lat. Jakiś Spire Slider Pro.
    Po wyjęciu dysku z obudowy i podłączeniu do portu sata na płycie Gpart
    sobie poradził bez problemu. Przepraszam za zamieszanie i dzięki za
    odzew.

  • 5. Data: 2022-08-02 05:19:19
    Temat: Re: HDD 4 TB odzyskanie pojemności
    Od: ptoki <s...@g...com>

    sobota, 30 lipca 2022 o 09:48:49 UTC-5 Gil napisał(a):
> [...]
    > calkowitą pojemność dysku 1678 GB. Jest jakieś bezplatne narzędzie albo
    > sposób odzysku tych 4Tb (3,6TB po formacie ntfs)?
    Zmienic obudowe usb.
    One maja taka przypadkosc ze maja limit w okolicy chyba 2.7TB (albo gdzies w okolicy)
    i pokazuja pojemnosc modulo tego limitu.
    Czyli jak masz dajmy na to dysk 3TB to ci pokaze 300GB, jak 4TB to 1.3TB.
    Podlacz dysk bezposrednio i bedziesz widzial calosc.
    A na obudowie se napisz e to dla malych dyskow.