  • 1. Data: 2013-09-21 09:27:21
    Temat: HDMI w Samsungach serii C
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Chciałbym podłączyć Samsung (UE40C5000 QW) do HDMI na płycie głównej.

    Wygląda na to, że wejście nr1 (HDMI/DVI) nie ma overscanningu ale nie
    pobiera dźwięku.

    Natomiast wejścia HDMI nr 2,3 i 4 pobierają dźwięk
    jednak mają overscanning.

    Co za wredne małpy w tym Samsungu projektują telewizory ;)

    --
    Piter

  • 2. Data: 2013-09-21 10:16:35
    Temat: Re: HDMI w Samsungach serii C
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>

    W dniu 2013-09-21 09:27, PiteR pisze:
> [...]
    >
    > Natomiast wejścia HDMI nr 2,3 i 4 pobierają dźwięk
    > jednak mają overscanning.
    >
    > Co za wredne małpy w tym Samsungu projektują telewizory ;)

    HDMI 1 to zwykle ARC. Tak więc dźwięk ma, tylko że w przeciwną stronę.

  • 3. Data: 2013-09-21 10:46:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 21 Sep 2013 09:27:21 +0200, PiteR napisał(a):
> [...]
    > Natomiast wejścia HDMI nr 2,3 i 4 pobierają dźwięk
    > jednak mają overscanning.
    > Co za wredne małpy w tym Samsungu projektują telewizory ;)

    Takie czasy - sprzet skomplikowany, idealnego nigdy nie zrobisz, bo
    nie nadazysz, trzeba zrobic pare poprawek, sprzedac jako lepszy model,
    kolejne, znow sprzedac i tak juz do konca zycia klienta :-)

    A moze po prostu przez rozdzielacz podlacz - da sie z jednego video, a
    z drugiego audio ?

    A moze to cos pomoze
    http://forums.whirlpool.net.au/archive/1479544

    J.

  • 4. Data: 2013-09-21 12:01:00
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 21.09.2013 09:27, PiteR wrote:

    > Wygląda na to, że wejście nr1 (HDMI/DVI) nie ma overscanningu ale nie
    > pobiera dźwięku.

    Spróbuj zmienić _nazwę_ złącza na PC czy HDMI-PC - coś takiego mi się
    kojarzy i wiem, że to głupie z tą nazwą - też mi kilka dni zajęło żeby
    na tę czyjąś fantazję wpaść. Nie wiem, czy pomaga to na dźwięk, ale u
    mnie na overscan pomogło.

    --
    Mirek.

  • 5. Data: 2013-09-21 20:58:44
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Mirek pisze tak:

> [...]
    > zajęło żeby na tę czyjąś fantazję wpaść. Nie wiem, czy pomaga to
    > na dźwięk, ale u mnie na overscan pomogło.

    bingo! dziękuję Wam. Moja radość nie ma granic bo ciągnąć
    dodatkowo 10 metrów słuchawkowego jakoś łyso :)

    Dla potomnych

    1. w kompie trzeba wybrać domyślne urządzenie "Intel Audio dla ekranów"
    2. kabel podłączyć do wejścia nr1 (HDMI/DVI) 1080p piksel w piksel
    3. zmienić nazwę złącza na PC wtedy pojawia się dźwięk (nie na DVI PC)

    --
    Piter