  • 1. Data: 2012-12-13 15:11:53
    Temat: HTML - Jak najsprawniej odtworzyć pozycję okna?
    Od: Marek <p...@s...com>

    Witam,

    Chciałbym w jakiś systemowy sposób podejść do zagadnienia odtwarzania
    pozycji okna po przeładowaniu się strony. Załóżmy, że ktoś przewinął
    sobie stronę wypełniając pola formularza. Klika OK, serwer mieli stronę
    i wysyła odpowiedź nie zmieniając URL. Normalnie w takich przypadkach
    strona wyświetla się od początku zamiast od miejsca przewinięcia.
    Chciałbym napisać jeden moduł programowy "fix position", który
    automatycznie przywróci pozycję strony. Kombinuję z dopisywaniem
    dynamicznym pól do wszystkich formularzy, badaniu POST przez ten moduł i
    ustawianiu jakiś wartości HTML po to aby JS mógł przescrollować stronę.

    Czy nie jest to przekombinowane? Jakieś prostsze rozwiązanie istnieje?

  • 2. Data: 2012-12-13 15:14:18
    Temat: Re: HTML - Jak najsprawniej odtworzyć pozycję okna?
    Od: Marek <p...@s...com>

    Albo cookies może będzie bardziej proste...

  • 3. Data: 2012-12-13 15:35:39
    Od: TOUDIdel <t...@o...pl>

    W dniu 13.12.2012 15:14, Marek pisze:
    > Albo cookies może będzie bardziej proste...

    Cookie złe nie będzię, ale po użyciu jak najszybciej zniszczyć, żeby się
    z każdym requestem nie ciągnęło później.

    --
    td

  • 4. Data: 2012-12-13 16:45:01
    Od: NotBear <p...@i...pl>

    W dniu 2012-12-13 15:11, Marek pisze:
    >Jakieś prostsze rozwiązanie istnieje?

    Web storage. Pomiesci wiecej niz cookie i nie lata wte i we w te po sieci.

    //zapis przy wysylaniu
    sessionStorage.setItem("scrollTop", document.body.scrollTop);

    //odczyt po zaladowaniu strony
    document.body.scrollTop = sessionStorage.getItem("scrollTop");

    + obsluga sytuacji blednych
    + czyszczenie gdy niepotrzebne

    --
    NotBear

  • 5. Data: 2012-12-13 17:46:37
    Od: HARY <h...@e...invalid>

    On Thu, 13 Dec 2012 15:11:53 +0100, Marek wrote:
> [...]
    > dynamicznym pól do wszystkich formularzy, badaniu POST przez ten moduł i
    > ustawianiu jakiś wartości HTML po to aby JS mógł przescrollować stronę.

    Jest.

    > Jakieś prostsze rozwiązanie istnieje?

    Tak.

    Hint: URL i "fragment".

    HARY

    --
    Polityk jest jak pies, który drapie się tam, gdzie go wcale nie swędzi.
    -- Ngame Buka.

  • 6. Data: 2012-12-13 20:10:27
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2012-12-13 17:46, HARY pisze:

    > Hint: URL i "fragment".

    Masz na myśli przekazywanie GETem pozycji ?

  • 7. Data: 2012-12-13 20:11:38
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2012-12-13 15:35, TOUDIdel pisze:
    > Cookie złe nie będzię, ale po użyciu jak najszybciej zniszczyć, żeby się
    > z każdym requestem nie ciągnęło później.

    Tak właśnie kombinuję. Hary podpowiada prawdopodobnie GETem
    przekazywanie danych. W zasadzie to też dobre podejście.

  • 8. Data: 2012-12-14 00:45:43
    Od: Cezary Tomczyk <c...@g...com>

    W dniu 2012-12-13 20:10, Marek pisze:

    > Masz na myśli przekazywanie GETem pozycji ?

    Raczej o to https://developer.mozilla.org/en-US/docs/DOM/window.
    location
    i właściwość "hash".

    --
    Cezary Tomczyk
    http://www.ctomczyk.pl/

  • 9. Data: 2012-12-29 22:08:01
    Od: "Gabriel Zastawnik" <z...@p...fm>

    > Masz na myśli przekazywanie GETem pozycji ?

    Zalozmy ze masz kod:

    <head />
    costam
    costam
    costam
    <tu twoj formularz ktoremu nadaj id="formularz" i ktory submitujesz>
    costam
    costam
    costam

    Jak juz wyslesz formularz i on cos tam przemieli, to pozniej w
    php/asp/whatever daj przekierowanie "strona.html#formularz" to cie
    przeniesie do formularza.
    Oczywiscie w/w dziala w przypadku tego formularza.

    Jak potrzebujesz cos innego, to w js zapamietaj sobie pozycje okna i na
    przyklad ajaxem zapisuj nieustannie do cookie.
    Zawsze sie cos da wymyslec.

    -- --
    Gabriel Zastawnik
    http://www.sigsoft.pl
    http://www.monitoringkomputera.pl

  • 10. Data: 2012-12-30 21:15:54
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2012-12-29 22:08, Gabriel Zastawnik pisze:

    > Jak juz wyslesz formularz i on cos tam przemieli, to pozniej w
    > php/asp/whatever daj przekierowanie "strona.html#formularz" to cie
    > przeniesie do formularza.

    To nie zadziała. Coś takiego stosowałem do niedawna. Jeśli ktoś
    przewinął sobie formularz tak, że jego początek wypadł w połowie
    wysokości okna przeglądarki, to po wykonaniu w/w formularz przewinie się
    o pół ekranu do góry.

    > Jak potrzebujesz cos innego, to w js zapamietaj sobie pozycje okna i na
    > przyklad ajaxem zapisuj nieustannie do cookie.
    > Zawsze sie cos da wymyslec.

    Póki co poradziłem sobie łatwiej. Robię to banalnie - za pomocą kilku
    linii w JS bez Ajaxa bo on tu raczej zastosowania nie ma. W zdarzeniu
    onUnload zapisuję pozycję okna w cookies, w onLoad odczytuję to cookies,
    kasuję natychmiast, sprawdzam czy plik (URL bez parametrów) zapisujący
    był tym samym co odczytujący i jeśli tak, to przywracam pozycję okna.