  • 1. Data: 2012-12-15 14:44:56
    Temat: Jaki podręcznik dla webmastera?
    Od: "E.Z." <E.Z.@..com>

    Jaki dobry podręcznik dla webmastera moglibyście polecić?
    Chodzi o polecenie podręcznika, z którego komuś udało się
    skutecznie nauczyć od początku.
    Celowo używam terminu webmaster, bo chodzi mi o samodzielne
    zaprojektowanie i wykonanie całej strony.
    Może być w formie książki lub kursu internetowego do ściągnięcia,
    lepiej do używania off-line.
    Może być po polsku lub po angielsku.
    Liczę na Wasze doświadczenie. W końcu każdy kiedyś zaczynał
    i uczył się od początku. :-)

    Pozdrawiam
    EZ

  • 2. Data: 2012-12-15 14:50:39
    Temat: Re: Jaki podręcznik dla webmastera?
    Od: Mr Misio <m...@g...pl>

    Użytkownik E.Z. napisał:
> [...]
    > lepiej do używania off-line.
    > Może być po polsku lub po angielsku.
    > Liczę na Wasze doświadczenie. W końcu każdy kiedyś zaczynał

    idzmy na latwizne, zanim polecimy konkretne tytuly i pokaza jakis
    projekt graficzny - zalozmy - Twoje strony jako webmastera :)

  • 3. Data: 2012-12-15 15:03:17
    Od: "E.Z." <E.Z.@..com>

    > idzmy na latwizne, zanim polecimy konkretne tytuly i pokaza jakis projekt
    > graficzny - zalozmy - Twoje strony jako webmastera :)

    Jest takie przysłowie - każdy sądzi wg siebie. Widocznie Ty
    chadzasz na łatwiznę.
    Ja nie. Chcę się nauczyć. To z pewnością nie jest łatwizna.
    O wiele łatwiej jest skorzystać z programów, które robią to
    za użytkownika, a ten tylko wskazuje co zastosować.
    Ale po co ja Ci to tłumaczę. Ty chcesz po prostu dokopać,
    nie ważne komu i dlaczego. Leczysz swoje kompleksy?
    Bierzesz z kogoś przykład?

  • 4. Data: 2012-12-15 15:27:21
    Od: Mr Misio <m...@g...pl>

    Użytkownik E.Z. napisał:

> [...]
    > Ale po co ja Ci to tłumaczę. Ty chcesz po prostu dokopać,
    > nie ważne komu i dlaczego. Leczysz swoje kompleksy?

    Czyli projekt graficzny odpada? Chcesz byc webmasterem technicznym.
    Czyli raczej hobbystycznie. No ale jak rzucasz miesem zaraz na poczatku
    to nie licz na jakas pomoc. Ciao!

  • 5. Data: 2012-12-15 15:37:52
    Od: "E.Z." <E.Z.@..com>

    > Czyli projekt graficzny odpada? Chcesz byc webmasterem technicznym. Czyli
    > raczej hobbystycznie. No ale jak rzucasz miesem zaraz na poczatku to nie
    > licz na jakas pomoc. Ciao!

    Nie wmawiaj mnie i innym, że chciałeś pomóc. Po prostu kpiłeś
    ze mnie.
    Ja chcę się nauczyć co i jak robić, a nie korzystać z "gotowców".

  • 6. Data: 2012-12-15 17:45:55
    Temat: Re: Jaki podręcznik dla webmastera? offtop ad persona
    Od: Mr Misio <m...@g...pl>

    Użytkownik E.Z. napisał:

    > Nie wmawiaj mnie i innym, że chciałeś pomóc. Po prostu kpiłeś
    > ze mnie.

    Skoro tak uwazasza

  • 7. Data: 2012-12-15 17:53:43
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    co Ci powiem to Ci powiem, ale Ci powiem...
    wszystko cham... w jednej książce dobre jest 3 strony, w innej kolejne 3, i
    tak we wszystkich...

    ostatnio zainteresowały mnie książki z cyklu "leksykon kieszonkowy" choć
    brakuje mi w nich przykładów... książki byłby idealne, gdyby bylo więcej
    przykładow (gdyby w ogóle były przykłady)...

  • 8. Data: 2012-12-15 18:39:25
    Od: "E.Z." <E.Z.@..com>

    > co Ci powiem to Ci powiem, ale Ci powiem...
    > wszystko cham... w jednej książce dobre jest 3 strony, w innej kolejne 3,
    > i tak we wszystkich...
    Często tak jest, ale zdarzają się wyjątki. Trafiłem parę razy
    na takowe, ale w innych dziedzinach.

    > ostatnio zainteresowały mnie książki z cyklu "leksykon kieszonkowy" choć
    > brakuje mi w nich przykładów... książki byłby idealne, gdyby bylo więcej
    > przykładow (gdyby w ogóle były przykłady)...
    Leksykony kieszonkowe mają swoje zalety, ale nadają się przede
    wszystkim dla tych, którzy juz to umieją, a szukają potwierdzenia
    składni lub innych szczegółów. Mnie chodzi o podręcznik, więc
    tym bardziej przykłady są istotne.

    Pozdrawiam
    EZ

  • 9. Data: 2012-12-15 19:00:54
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    mi sie ta podobała:
    JavaScript. Programowanie obiektowe

  • 10. Data: 2012-12-18 10:18:24
    Od: NotBear <p...@i...pl>

    W dniu 2012-12-15 14:44, E.Z. pisze:
    > Jaki dobry podręcznik dla webmastera moglibyście polecić?

    Jednego nie ma. Nie pchac sie od razu do kodowania (bo czesto gesto
    wychodza potworki), poczytac szerzej o projektowaniu interakcji,
    projektowaniu architektury informacji, projektowaniu wizualnym,
    typografii, UX, protokolach sieciowych, bezpieczenstwie sieci i
    aplikacji WWW.

    Standardy sieciowe Zeldmana, kiedys byly dobre zeby sie zorientowac w
    temacie, niestety stracily sporo na aktualnosci, ale i tak warto
    przewertowac.
    Polecam ksiazki z serii Smashing Book, wyszly 3 i 1/3 (po polsku tylko
    jedna widzialem). Swiezutki Mobile Book dopiero do mnie jedzie, wiec nie
    wiem czy polecac, recenzje ma dobre ;-).

    Cenne sa artykuly na Smashing Magazine, Webdesigner Depot.

    Kod: Wziac wersje skomentowana z HTML5 Boilerplate i analizowac.
    Szczegoly doczytywac na HTML5 Doctor. Nie wierzyc za bardzo w3schools ;-)

    > Chodzi o polecenie podręcznika, z którego komuś udało się
    > skutecznie nauczyć od początku.

    Ja sie uczylem m.in. z manuala do FrontPage. Skutecznie, bo rowniez na
    wlasnych bledach. Ale nie polecam tej drogi ;-)

    --
    NotBear