  • 1. Data: 2010-04-08 12:29:18
    Temat: HTPC - konkretna pomoc
    Od: a...@p...pl

    Czesc,

    potrzebuje pomocy w dobraniu "skladnikow" hardware/software do HTPC.
    Jest tu ktos, co na codzien ma z tym do czynienia?

    Potrzebuje zlozyc sobie maszyne przede wszystkim do:

    - nagrywanie programow z analogowej kablowki I cyfrowej naziemnej
    dvb-t mpeg-4 (czasami moze sie tak zdarzyc, ze 2 nagrania w tym samym
    czasie - sie zazebiaja) - byc moze opcja satelita. - oddzielne wejscia
    antenowe na kablowke i naziemna

    - ze 2 dodatkowe wejscia audio/video - z magnetowidu, dvd, kamery

    - odtwarzanie multimediow: filmy z plyt dvd i z plikow (dysk, usb,
    lan), radio z internetu i ew. radio z radia (moze czasami cos nagrac
    np. jakiegos weissa z Zetki)

    - programowanie nagrania (rozne opcje: raz, powtarzanie......- nie
    musi byc z epg)
    - timeshift (najlepiej z pamieci a nie katowanie dysku).

    - podstawa dla mnie jest automatyczne budzenie sie kompa z hibernacji
    aby nagrac

    - podlaczenie do tv: (obecnie CRT) ale pewnie niedlugo jakis
    nowoczesniejszy LCD/Plazma (hdmi, component)

    --

    na pierwszy plan wychodzi wybor plyty glownej z procesorem (budzenie z
    biosu), obudowa wazna ale nie najwazniejsza, tunery, karta graficzna,

    Ktos moze pomoc?

    --
    ThinkXtra

  • 2. Data: 2010-04-08 12:40:23
    Temat: Re: HTPC - konkretna pomoc
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Uzytkownik <a...@p...pl> napisal w wiadomosci
    > Czesc,
    >
    > potrzebuje pomocy w dobraniu "skladnikow" hardware/software do HTPC.
    > Jest tu ktos, co na codzien ma z tym do czynienia?

    I owszem.

    > Potrzebuje zlozyc sobie maszyne przede wszystkim do:
    >
    > - nagrywanie programow z analogowej kablowki

    Z tym doswiadczen nie mam, nie wiem jaki soft obsluzy porzadnie tez analog.

    > I cyfrowej naziemnej
    > dvb-t mpeg-4 (czasami moze sie tak zdarzyc, ze 2 nagrania w tym samym
    > czasie - sie zazebiaja) - byc moze opcja satelita. - oddzielne wejscia
    > antenowe na kablowke i naziemna

    Czyli dwa tunery.

    > - ze 2 dodatkowe wejscia audio/video - z magnetowidu, dvd, kamery

    Jakie konkretnie ?
    Musialbys szukac tunerów z takimi wejsciami.

    > - odtwarzanie multimediow: filmy z plyt dvd i z plikow (dysk, usb,
    > lan), radio z internetu i ew. radio z radia (moze czasami cos nagrac
    > np. jakiegos weissa z Zetki)

    Tu akurat nie ma problemu, jak cos nagrasz to i odtworzysz.

    > - programowanie nagrania (rozne opcje: raz, powtarzanie......- nie
    > musi byc z epg)

    Zalezne od softu.

    > - timeshift (najlepiej z pamieci a nie katowanie dysku).

    Zdajesz sobie sprawe ile tej pamieci musialbys miec?

    > - podstawa dla mnie jest automatyczne budzenie sie kompa z hibernacji
    > aby nagrac

    DVBViewer to potrafi.
    Podobno jakis inny program równiez, ale nie sprawdzalem.

    > - podlaczenie do tv: (obecnie CRT) ale pewnie niedlugo jakis
    > nowoczesniejszy LCD/Plazma (hdmi, component)

    Raczej bez szans na component.
    Do hdmi musisz miec taka karte graficzna.

> [...]
    > biosu), obudowa wazna ale nie najwazniejsza, tunery, karta graficzna,
    > soft (preferencja Linux a dopiero Windows Media Center lub podobne)

    Ja mam plyte ze zintegrowana karta ATI Radeon HD 3200 - wystarcza z zapasem
    do powyzszych celów.
    Tunery - od wyboru do koloru, przy czym róznice sa nawet w poszcz
    egzemplarzach, wiec szkoda cos polecac, ale z Twoimi wymaganiami moze byc
    problem z wyborem.
    Ja mialem mniejszy, gdyz potrzebowalem tylko tunera dvb-s2 i dvb-t.
    Soft który mi sie sprawdzil - DVBViewer, na windowsie oczywiscie.

  • 3. Data: 2010-04-08 15:57:32
    Od: a...@p...pl

    >I owszem.

    jaka plyta z jakim prockiem? zdolne to dekodowania HD w roznych
    formatach - i to co nagra z dvb-t mpeg-4 (nawet HD) - no i przypadki
    nagrywania w tym czasie/timeshifting.

    plyta: warunek konieczny to budzenie z BIOS

    >Z tym doswiadczen nie mam, nie wiem jaki soft obsluzy porzadnie tez analog.

    >Czyli dwa tunery.

    ja gdzies widzialem podwojny tuner (hybrid) mogl nagrywac 2 strumienie
    w dowolnych kombinacjach: dvb-t/dvb-t, dvb-t/analog, analog/analog

    tunery oczywiscie sprzetowo wspomagajace konwersje z analogu na cyfry
    (aby tego nie robil procek!

    >Jakie konkretnie ?
    >Musialbys szukac tunerów z takimi wejsciami.

    myslalem z zwyklych audio/video (rgb) - sygnal z zewnetrznego zrodla

    no i ewentualnie hd component - aby np. podlaczyc n-box recordera.

    no a jak wyglada sprawa wejscia hdmi? Osiagalne juz ???? czy daloby
    sie cos zgrac z n-box'a pod hdmi (jest tam hdcp ???)

    >Tu akurat nie ma problemu, jak cos nagrasz to i odtworzysz.

    a takie zaprogramowania aby sie cos nagralo z radia?

    >Zdajesz sobie sprawe ile tej pamieci musialbys miec?

    przy SD to ile trzeba miec pamieci aby zbuforowac 1 h ?

    >DVBViewer to potrafi.
    >Podobno jakis inny program równiez, ale nie sprawdzalem.

    ale komp jest w hibernacji a nie uspieniu???? (plyta z budzeniem sie z
    biosu)

    w przypadku jak bedzie crt, to tez sie obecnie kombinuje aby sygnal
    poprawnie sie wyswietlal na tv ??? Bo pewnie w przypadku cyfrowego tv
    (po hdmi) to nie ma problemu

    >Raczej bez szans na component.
    >Do hdmi musisz miec taka karte graficzna.

    jakies konkretne typy? aby dala sobie rade ze sprzetowym
    (wspomaganiem) strumieni HD

    >Ja mam plyte ze zintegrowana karta ATI Radeon HD 3200 - wystarcza z zapasem
    >do powyzszych celów.

    budzi sie z biosu (z hibernacji)?

    >Tunery - od wyboru do koloru, przy czym róznice sa nawet w poszcz
    >egzemplarzach, wiec szkoda cos polecac, ale z Twoimi wymaganiami moze byc
    >problem z wyborem.

    a ty jakie masz konkretne modele? PCI, PCI Express ??

    >Ja mialem mniejszy, gdyz potrzebowalem tylko tunera dvb-s2 i dvb-t.

    Jaki wyniosl cie koszt ??? A co z obudowa????

    --
    ThinkXtra

  • 4. Data: 2010-04-08 16:08:50
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 08 Apr 2010 17:57:32 +0200, a...@p...pl napisał(a):

    > plyta: warunek konieczny to budzenie z BIOS

    Nie ma czegoś takiego, a nawet jeżeli będzie, to będzie jeden alarm a nie
    wiele jak potrzebujesz. Musiałbyś mieć oddzielne urządzenie włączające
    główny komputer, przy okazji wyliczające ile zajmuje start i na ile
    wcześniej musi to zrobić, generalnie - paranoja.
    Komputer musi chodzić cały czas, ewentualnie w trybie energooszczędnym
    (wyłączone dyski, wyświetlacze itp).

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 5. Data: 2010-04-08 17:16:44
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik <a...@p...pl> napisał w wiadomości

    > jaka plyta

    Pytasz co mam?
    Płyta Gigabyte z chipsetem AMD 780.

    >z jakim prockiem?

    Procek to energooszczędny dual AMD o prędkości 2300 bodajże.
    Nie pamiętam symbolu.

    > zdolne to dekodowania HD w roznych
    > formatach

    Oczywiście.
    Rzecz jasna końcowy efekt zależy od softu - filtrów zwłaszcza.
    Ale generalnie od 1,5 roku sobie radzi nawet z C+Sport HD, na którym bitrate
    jest ze 3 razy wyższy niż na innych kanałach HD i z 6 razy wyższy niż na SD.

    >- i to co nagra z dvb-t mpeg-4 (nawet HD) - no i przypadki
    > nagrywania w tym czasie/timeshifting.

    Żadnych problemów.
    Może się nagrywać i kilkanaście rzeczy naraz.
    Jedyną barierą jest odkodowywanie programów, mój soft nie potrafi
    korzystając z phoenixa dekodować wielostrumieniowo na jednym czytniku.

    > plyta: warunek konieczny to budzenie z BIOS

    Jasna rzecz.

    > ja gdzies widzialem podwojny tuner (hybrid) mogl nagrywac 2 strumienie
    > w dowolnych kombinacjach: dvb-t/dvb-t, dvb-t/analog, analog/analog

    Zgadza się, są takie.
    Hauppage czy jak to tam zwał np.
    Ale koszty przesadzone, mój tuner dvb-t kosztował kilkadziesiąt zł.

    > myslalem z zwyklych audio/video (rgb) - sygnal z zewnetrznego zrodla

    Audio-video czyli scart?
    Nie widziałem nic z takimi wejściami - więc nie wypowiadam się.

    > no i ewentualnie hd component - aby np. podlaczyc n-box recordera.
    >
    > no a jak wyglada sprawa wejscia hdmi? Osiagalne juz ???? czy daloby
    > sie cos zgrac z n-box'a pod hdmi (jest tam hdcp ???)

    Nie spotkałem się.
    W ogóle temat wejść mnie nie interesuje - htpc służy mi za źródło
    wszystkiego co potrzebuję.

    > a takie zaprogramowania aby sie cos nagralo z radia?

    Radio, tv - bez różnicy.
    Oczywiście odbierane wewnątrz, w moim przypadku w dvbviewer.

    > przy SD to ile trzeba miec pamieci aby zbuforowac 1 h ?

    Plik ma ponad 1 GB.
    Generalnie jak Ci się uda zrobić ramdysk (czymkolwiek) to każdy program w
    ten sposób timeshift tam nagra.

    > ale komp jest w hibernacji a nie uspieniu???? (plyta z budzeniem sie z
    > biosu)

    Oczywiście.
    Potrzebny do tego jest jeden plugin - Scheduler.

    > jakies konkretne typy? aby dala sobie rade ze sprzetowym
    > (wspomaganiem) strumieni HD

    Najtaniej taki Radeon co mam na płycie.

    > budzi sie z biosu (z hibernacji)?

    Oczywiście.

    > a ty jakie masz konkretne modele? PCI, PCI Express ??

    dvb-s2 na PCI - E (Mantis) i dvb-t na usb - jakieś no name.

    > Jaki wyniosl cie koszt ??? A co z obudowa????

    1500 brutto.
    Obudowa to MODECOM CANOPUS HTPC
    http://www.modecom.pl/product.php?category=3&id=381&
    lang=pl&arch=0
    Od razu z pilotem.
    Kiepskim (bo działa jak snajperka), ale za to niezły soft umozliwiający
    przypisanie dowolnemu klawiszowi dowolnej funkcjonalności.
    I cena taka jak zwykłej obudowy (przynajmniej jak kupowałem, bo jakaś
    promocja wtedy była - chyba zasilacz gratis).

  • 6. Data: 2010-04-08 17:44:54
    Od: a...@p...pl

    On Thu, 8 Apr 2010 17:08:50 +0100, Waldek Godel
    <n...@o...info> wrote:

> [...]
    >wcześniej musi to zrobić, generalnie - paranoja.
    >Komputer musi chodzić cały czas, ewentualnie w trybie energooszczędnym

    bez sensu - bo to tez bierze prad. Jedyne co rozsadne to tyle ile
    bierze zasilacz atx w trybie standbye (gdy komp jest wylaczony
    calkowicie).

    wystarczy jeden alarm, ale po obudzeniu oczywiscie soft przejmuje
    kontrole. Soft od schedulingu wie przeciez, ze kolejne nagranie jest
    dnia, godzinie itp. wiec powinnien zmodyfikowac nastawienie alarmu w
    Bios, aby jak komp sie (iles tam minut po zakonczonym nagraniu)
    zhibernuje aby sie obudzil o dobrej godzinie (z schedulingu).

    wiec potrzebna plyta z pobudka i wspolpracujacy z tym soft - jest cos
    takiego? DVBViewer to potrafi ?

    innym rozwiazaniem byloby cos na zewnatrz (tykajacy zegar), co
    budzilby komp z uspienia.

    --
    ThinkXtra

  • 7. Data: 2010-04-08 19:16:23
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]

    LOL !!!
    Powiedz to mojemu htpc.
    Jakoś od 1,5 roku sobie radzi z budzeniem sie do nagrywania.

> [...]
    > calkowicie).
    >
    > wystarczy jeden alarm, ale po obudzeniu oczywiscie soft przejmuje

    Dokładnie tak jest.
    O ile oczywiście Windows nie zawiesi się przy starcie (zdarzyło mi się tak
    kilka razy).

> [...]
    > Bios, aby jak komp sie (iles tam minut po zakonczonym nagraniu)
    > zhibernuje aby sie obudzil o dobrej godzinie (z schedulingu).

    Ano.

    > wiec potrzebna plyta z pobudka i wspolpracujacy z tym soft - jest cos
    > takiego? DVBViewer to potrafi ?

    Oczywiście że potrafi, nie słuchaj bzdur.
    Dokładniej dzieje się to tak, że zakłada zadanie w harmonogramie Windowsa,
    który sam w sobie zawiera funkcję budzenia kompa do wykonania zadania.

  • 8. Data: 2010-04-08 22:35:51
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik <a...@p...pl> napisał w wiadomości

    > jaka plyta z jakim prockiem?

    Precyzuję dane mojego htpc:

    Płyta: GA-MA78GM-S2H
    Procek: AMD Athlon X2 4450e

  • 9. Data: 2010-04-09 05:13:01
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    a...@p...pl pisze:
    > soft (preferencja Linux a dopiero Windows Media Center lub podobne)

    mythdora, mythubuntu, elisa...

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Slackware 13 - power of linux

  • 10. Data: 2010-04-09 12:11:03

    On Fri, 9 Apr 2010 00:35:51 +0200, "Cavallino"
    <c...@k...pl> wrote:

    >Użytkownik <a...@p...pl> napisał w wiadomości

    >Precyzuję dane mojego htpc:
    >
    >Płyta: GA-MA78GM-S2H
    >Procek: AMD Athlon X2 4450e

    dzieki za namiary i przyjrze sie. A jak wyglada sprawa z glosnoscia
    zestawu i ile caly zestaw pobiera pradu?