  • 1. Data: 2012-11-09 09:00:55
    Temat: Hamulec miękki po postoju (+ spalanie, + sprzęgło...)
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Już kiedyś zakładałem podobny temat, ale to był inny motocykl. Teraz
    zmieniłem moto i problem powrócił w trochę innym wydaniu.

    Pacjent to Hayabusa z 2000 r. Przedni układ hamulcowy - dwa sześciotłoczkowe
    zaciski stałe, wyczyszczone (były bardzo zastane, niektóre tłoczki były
    praktycznie zablokowane), nowy płyn zalany, układ odpowietrzony przy
    zaciskach (przy pompie nie odkręcałem). Pompa ma wymieniony wkład (zestaw
    naprawczy), ale nie przeze mnie, więc nie mogę za to ręczyć. Oprócz tego
    założony jest oplot. Klocki to Carbone Lorraine.

    Objaw. Zimny hamulec jest miękki, nisko łapie. Na tyle nisko, że dwoma
    palcami nie da się zablokować koła. Pompowanie na postoju nic nie zmienia.
    Pomaga normalne heblowanie, już po paru km hamulec robi się twardszy, łapie
    wyżej, wzrasta dozowalność. Motocykl trochę postoi (albo pojeździ bez
    hamowania) i hamulec znowu robi się miękki.

    Macie pomysł, co go może boleć? Możliwe że klocki, gdy niektóre tłoczki
    pracowały ciężej od innych, wyrobiły się nierównomiernie i to od tego?

    Jeszcze dwa szybkie poboczne pytania - Hayka spala mi 9.5 litrów w mieście,
    to chyba za duży wynik. To może być problem świec? Wyczyściłem filtr (jest
    założony K&N) i nic się nie zmieniło, będę chciał zmienić świece (podobno
    są już zużyte). Czy może Hayka z K&N będzie tyle paliła i trzeba po prostu
    założyć normalny filtr?

    Drugie pytanie to sprzęgło. Hydrauliczne. Jest ustawione na 1, a i tak
    łapie jak dla mnie za nisko. Dwoma palcami nie da się go ścisnąć tak,
    żeby całkowicie wysprzęglić. Da się coś z tym zrobić, czy trzeba z tym
    żyć i ściskać ręką do końca? W GSXF miałem sprzęgło na lince i umiałem
    to poustawiać, tutaj nie widzę żadnej regulacji oprócz kółka obrotowego,
    takiego jak przy hamulcu.

    PMS+ PJ- S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w++ CB+++
    http://motogof.tumblr.com/

  • 2. Data: 2012-11-09 09:10:37
    Temat: Re: Hamulec miękki po postoju (+ spalanie, + sprzęgło...)
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-11-09, Adam Wysocki <g...@s...invalid> wrote:

> [...]
    > wyżej, wzrasta dozowalność. Motocykl trochę postoi (albo pojeździ bez
    > hamowania) i hamulec znowu robi się miękki.

    Tzn. czujesz na klamce rosnacy opor sciskajac bardziej czy po prostu duza
    czesc ruchu jest jalowa?

> [...]
    > są już zużyte). Czy może Hayka z K&N będzie tyle paliła i trzeba po prostu

    Jakby swiece byly juz nedzne to tez odbijaloby sie to na kulturze pracy.
    Mam u siebie Denso irydowe, najechane maja 90 kkm i dzialaja, spalanie
    wzgledem nowych jakos dramatycznie nie wzroslo a i tak niekoniecznie to musi
    byc wina swiec. Ja bym szukal gdzie indziej.

> [...]
    > żyć i ściskać ręką do końca? W GSXF miałem sprzęgło na lince i umiałem
    > to poustawiać, tutaj nie widzę żadnej regulacji oprócz kółka obrotowego,

    Odpowietrz porzadnie.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 3. Data: 2012-11-09 10:34:34
    Od: Kamil Nowak 'Amil' <t...@r...pl>

    Adam Wysocki napisał(a):
> [...]
    > wyżej, wzrasta dozowalność. Motocykl trochę postoi (albo pojeździ bez
    > hamowania) i hamulec znowu robi się miękki.

    Identyczny objaw mialem w skutrze kumpla. Porzadne odpowietrzenie
    zalatwilo sprawe. A bywalo ze dwa dni bylo ok, a na trzeci klamka miekka
    jak czlonek uztykownika kawasaki.

    --
    Kamil Nowak 'Amil'
    rocker's not dead

  • 4. Data: 2012-11-09 10:36:29
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2012-11-09 09:00, Adam Wysocki pisze:

    > nowy płyn zalany, układ odpowietrzony przy
    > zaciskach (przy pompie nie odkręcałem).

    No to odpowietrz jeszcze przy pompie.

    I jeszcze raz obejrzyj tloczki.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

  • 5. Data: 2012-11-09 10:42:24
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-11-09, Kamil Nowak 'Amil' <t...@r...pl> wrote:

    > klamka miekka jak czlonek uztykownika kawasaki.

    Ktorego i skad wiesz??

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 6. Data: 2012-11-09 10:52:08
    Od: Magic <m...@w...pl>

    W dniu 2012-11-09 10:42, AZ pisze:

    > Ktorego i skad wiesz??

    Oho, AZ boi się że czegoś nie pamięta.

    --
    Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250.
    Grupa dyskusyjna pl.rec.motocykle

  • 7. Data: 2012-11-09 11:01:21
    Od: Monster <a...@o...pl>

    > Ktorego i skad wiesz??

    Żona mówiła.

    --
    Tomek
    BMW R1100S

  • 8. Data: 2012-11-09 11:13:07
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-11-09, Magic <m...@w...pl> wrote:

    > Oho, AZ boi się że czegoś nie pamięta.

    Ja wszystko bardzo dobrze pamietam, martwie sie o innych...

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 9. Data: 2012-11-09 11:20:52
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    AZ <a...@g...com> wrote:

    > Tzn. czujesz na klamce rosnacy opor sciskajac bardziej czy po prostu duza
    > czesc ruchu jest jalowa?

    Duża część ruchu jest jałowa. Jak już złapie, to raczej dozowalność jest
    normalna.

    > Jakby swiece byly juz nedzne to tez odbijaloby sie to na kulturze pracy.

    Na wolnych obrotach trochę faluje, ale to podobno też kwestia K&N-a
    i synchronizacji wtryskiwaczy (jak się to robi - nie mam pojęcia, to
    mój pierwszy kontakt z maszyną na wtrysku).

    > Odpowietrz porzadnie.

    Ok, zerknę do Haynesa i zobaczę jak to się robi. W sobotę chcę trochę
    pogrzebać przy moto.

    PMS+ PJ- S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w++ CB+++
    http://motogof.tumblr.com/

  • 10. Data: 2012-11-09 11:24:32
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-11-09, Adam Wysocki <g...@s...invalid> wrote:

    > Duża część ruchu jest jałowa. Jak już złapie, to raczej dozowalność jest
    > normalna.

    To popatrz przy okazji na klocki co w tym momencie robia. Moze jest jakis
    problem z uszczelkami w zacisku i klocki cofaja sie za daleko.

    > Na wolnych obrotach trochę faluje, ale to podobno też kwestia K&N-a
    > i synchronizacji wtryskiwaczy (jak się to robi - nie mam pojęcia, to
    > mój pierwszy kontakt z maszyną na wtrysku).

    A tego to nie wiem, ale raczej bylo by przerywanie, odpalanie na 3 garach
    itp.

    > Ok, zerknę do Haynesa i zobaczę jak to się robi. W sobotę chcę trochę
    > pogrzebać przy moto.

    Tak jak hamulec. Ale tak jak kiedys Kuczu pisal, lepiej jest to zrobic
    duza strzykawa zaciagac plyn a nie pompowac bo w hamulcu mamy staly opor
    w postaci tarczy, w przypadku sprzegla sprezyny.

    --
    Artur
    ZZR 1200