    From: "Dman-666" <d...@t...o2.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: [Help]Sprawca kolizji, policja, sad a sprzedaz auta
    Date: Fri, 18 Mar 2011 10:12:33 +0000 (UTC)

    Witam po dlugim niebycie na pms...

    Szukam rozwiazania problemu jaki wczoraj sie wydarzyl, moze ktos poswieci
    chwile i zczyta:

    Zdarzenie na drodze osiedlowej...
    "Sasiad" wyjedza swoim autem i zarysowuje moje, wysiada oglada swoje auto,
    wsiada, odpala silnik i juz gotowy do drogi...
    N moje szczescie w tej samej chwili szla moja dziewczyna z dzieciakami do
    sklepu i zatrzymala czlowieka.
    Wybieglem na parkin i pytam (S-sasiad, J-ja):
    J: Co Pan proponuje?
    S: No jak to co? Rozjedzmy sie i nie bylo sprawy
    J: ??? Ale, ze proponuje Pan zeby to tak zostawic??!!
    S: Oczywiscie! ja mam bardziej uszkodzone auto od Pana
    J: Ale to Pan uszkodzil moje auto nie bedace w ruchu! Chyba jakies
    oswiadczenie o winie...
    S: jakie oswiadczenie? ja wyjezdzalem ale to Pan tarasowal przejazd!
    J: Aaa...no w tej sytuacji dzwonie po policje...

    Po czym wykrecilem znany numer. Pan sasiad rowniez zrobil to samo i
    jednoczesnie zglosil zdarzenie po czym powiedzial, ze sie spieszy, wsiadl
    do auta i odjechal...

    Za chwile przyjechali niebiescy...sasiad nie ujechal daleko bo zaparkowal
    zdaje sie gdzies dalej (twierdzi, ze zobaczyl patrol i zatrzymal auto) i po
    paru minutach doszedl do miejsca zdarzenia.

    Fakty:
    -Sprawca przyznaje sie do winy zarysowania auta, ale odmawia ukarania bo
    "moje auto tarasowalo droge" (sam parkuje tak samo z drugiej strony budynku
    na tej samej drodze osiedlowej ;-))

    -Policja proponuje skierowanie sprawy do sadu lub ukaranie obie strony
    mandatami po 250zl (bo nie sa w stanie ocenic czy ja popelnilem
    wykroczenie). Na moje pytanie po co jest to 250 zl i co to zmienia nie byli
    w stanie powiedziec nic wiecej poza tym, ze "wtedy to panowie musiecie sie
    dogadac miedzy soba co do kosztow naprawy a my nie kierujemy sprawy do
    sadu" ;-). Ostateczne ustalenie - sprawa do sadu (no bo jak tu sie dogadac
    skoro sprawca odmawia jakiejkolwiek wspolpracy).

    -sprawca trzezwy (zarzadalem alkomatu)..ja tez trzezwy bo sprawca zarzadal
    (chociaz moglbym byc na bance bo w sumie moje auto stalo bez ruchu) ;-)

    -Droga osiedlowa bez zakazu parkowania. Praktyka jak na Ursynowie-wszyscy
    parkuja jak gdzie tylko sie da nie utrudnijac innym. Wszystkim zawsze
    starcza miejsca-tego samego dnia przyjechal do mnie duzy dostawczak i nie
    bylo klopotu z przejazdem (wieksze auta sie mieszcza niz Toyota Corolla
    sprawcy).

    -W sobote mialem sprzedac auto, ktore uszkodzil mi sasiad ;-)))

    Problem:
    -Czy moge sprzedac auto z uszkodzeniem kiedy sprawa skierowana jest do sadu
    grodzkiego (zalezy mi na uzyskaniu srodkow ze sprzedazy)
    -Czy moge naprawiac auto zanim sad orzeknie co z tym dalej?
    -Czy jest inna droga uzyskania odszkodowania i sprzedaz mojego auta?
    ?
    Pytan jest wiele, ale te sa najbardziej pilne ;-)

    Dzieki za jakakolwiek pomoc.

    PS' dzis rano stwierdzilem, ze w cudowny sposob zeszlo powietrze z drugiego
    auta, ktore stoi nie jezdzone od kilku dni (nagle zabraklo powietrza w
    kole) ;-) Ale oczywiscie nie uprzedzajmy...

    Dla ogladaczy:
    Moje uszkodzenie:
    https://picasaweb.google.com/Dm4n666/Mietnik#5585358
    652666795858
    Uszkodzenie auta sprawcy:
    https://picasaweb.google.com/Dm4n666/Mietnik#5585358
    811368390962

    Przyjezdza drogowka, sprawca odjechal:
    http://www.youtube.com/watch?v=D9lNwMw5nGE

    Dorgowka odjezdza obok mojego auta, film pokazuje, ze radiowoz miesci sie
    bez problemu:
    http://www.youtube.com/watch?v=uM0PTciJyCs

    --
    Dman-666