  • 1. Data: 2020-12-18 20:11:09
    Temat: Hulajnoga elektryczna o dużej mocy - jakim jest pojazdem wg przepisów?
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Rząd od roku próbuje stworzyć jakieś przepisy dla hulajnóg. Ale
    ogranicza się w nich do pojazdów o mocy do 250W i wadze do 20 kg.

    A czym jest/będzie hulajnoga o mocy np. 5 kW i wadze 40 kg?

    Wiecie coś na ten temat?

    --
    MN

  • 2. Data: 2020-12-18 20:27:48
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-12-18 o 20:11, Marcin N pisze:
    > Rząd od roku próbuje stworzyć jakieś przepisy dla hulajnóg. Ale
    > ogranicza się w nich do pojazdów o mocy do 250W i wadze do 20 kg.
    >
    > A czym jest/będzie hulajnoga o mocy np. 5 kW i wadze 40 kg?
    Motorowerem?
    Ze wszystkimi jego konsekwencjami czyli np: rejestracją.

    > Wiecie coś na ten temat?

    Nie, ale spekulujemy :)
    Podobnie jest z elektrycznymi rowerami, maja kupę ograniczeń np: mocy,
    prędkości, żeby utrzymać się w przegródce pt 'rowery' bo inaczej wpadają
    w 'motorowery'.

    --
    Janusz

  • 3. Data: 2020-12-18 20:35:54
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 18.12.2020 o 20:27, Janusz pisze:

    > Motorowerem?
    > Ze wszystkimi jego konsekwencjami czyli np: rejestracją.

    To byłoby rozsądne, pod warunkiem, że znajdą się mikroskopijne tablice
    rejestracyjne, które da się jakoś bezinwazyjnie zamontować. Albo w ogóle
    brak obowiązku posiadania tablic.

    --
    MN

  • 4. Data: 2020-12-18 23:20:11
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 18.12.2020 o 20:35, Marcin N pisze:

    > To byłoby rozsądne, pod warunkiem, że znajdą się mikroskopijne tablice
    > rejestracyjne, które da się jakoś bezinwazyjnie zamontować. Albo w ogóle
    > brak obowiązku posiadania tablic.

    Obstawiam, że raczej takie gówienko z masą 40kg i mocą 5kW nie zostanie
    w ogóle dopuszczone do ruchu po drogach publicznych. Coś jak gokarty, po
    zamkniętym torze/podwórku pojeździsz, ale nigdzie więcej.

  • 5. Data: 2020-12-19 08:26:01
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 18.12.2020 o 20:11, Marcin N pisze:
> [...]
    > ogranicza się w nich do pojazdów o mocy do 250W i wadze do 20 kg.
    >
    > A czym jest/będzie hulajnoga o mocy np. 5 kW i wadze 40 kg?

    historia. kiedyś były popularne silniki spalinowe rowerowe. W Polsce
    produkował to Zapel, dzisiaj możesz kupić taki silnik "ruski" na
    allegro. Jeśli silnik nie przekraczał pojemności 25cm, to rower z takim
    silnikiem pozostawał rowerem. powyżej stawał się motorowerem.
    W którejś tam nowelizacji zapomniano że takie pojazdy istnieją, w
    związku z tym mamy dwie możliwe drogi.
    1. zakaz używania na drogach publicznych
    2. prawo nie działa wstecz, więc ci co wtedy mieli - mogą używać.

    ta sam nowelizacja wprowadziła zasadę że motorower to pojazd elektryczny
    do 4kw i jednocześnie do 45km/h. powyżej - motor, motocykl.
    Tak więc Twoja hulajnoga podpada pod motocykl. W normalnym świece, w
    razie wypadku/kolizji jedziesz pojazdem bez przeglądu, bez ubezpieczenia
    i być może bez prawa jazdy. ale w naszym kraju - wszystko w rękach sądu.

    Bardzo bym chciał aby wrzeszczcie unormowano te przepisy. żeby chociaż
    parę procent ludzi którzy jeżdżą samochodami, na krótkie trasy
    przerzuciło się na hulajnogi/motorowery elektryczne. porównując do
    biletów miesięcznych, taki pojazd zwraca sie w trzecim roku.

    ToMasz

  • 6. Data: 2020-12-19 08:47:38
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 19.12.2020 o 08:26, ToMasz pisze:

> [...]
    > przerzuciło się na hulajnogi/motorowery elektryczne. porównując do
    > biletów miesięcznych, taki pojazd zwraca sie w trzecim roku.

    Kupiłem sobie dobry miesiąc temu hulajnogę (teraz są zimowe przeceny).
    Kupiłem, taką, która powinna się załapać w kategorię "hulajnoga", gdy w
    końcu przepisy wejdą. Jednak zachciało mi się drugiej - mocniejszej.
    Silnik niecały 1 kW, zasięg dobre 60 km, prędkość około 40 km/h. Ta już
    - pomimo, że wygląda prawie identycznie - hulajnogą nie będzie. Cięższa
    jest raptem o 5 kg (nie 18 tylko 23 kg).

    --
    MN

  • 7. Data: 2020-12-19 10:07:53
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

> [...]
    > - pomimo, że wygląda prawie identycznie - hulajnogą nie będzie. Cięższa
    > jest raptem o 5 kg (nie 18 tylko 23 kg).

    O ile jesteś zadowolony z tej mocniejszej, daj proszę linka, obczaję,
    może kupię w celu przeróbki na motorower. najtańsze motorowery są w
    okolicach 4 tyś

  • 8. Data: 2020-12-19 10:28:36
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 19.12.2020 o 10:07, ToMasz pisze:

    > O ile jesteś zadowolony z tej mocniejszej, daj proszę linka, obczaję,
    > może kupię w celu przeróbki na motorower. najtańsze motorowery są w
    > okolicach 4 tyś

    Tej mocniejszej jeszcze nie mam. Jest kilka modeli na rynku.
    W ogóle mam wrażenie, że rynek hulajnóg mocno się rozwija, coraz więcej
    widzę oferty naprawdę wysokiej klasy - amortyzatory, tempomaty, potężne
    baterie pozwalające przejechać nawet 100 km, hamulce hydrauliczne,
    kierunkowskazy...

    Ale ceny też wysokie: niecałe 4 tys za hulajnogi z "dolnej półki tych
    lepszych", a górnej granicy nie ma - kilkanaście tys zł nie jest niczym
    niezwykłym.

    Za to z czystym sumieniem polecam tą "mniejszą":
    MOTUS Scooty 10 za około 1600 zł
    https://www.ceneo.pl/96667949

    --
    MN

  • 9. Data: 2020-12-19 13:21:17
    Od: ii <i...@o...invalid>

> [...]
    > przerzuciło się na hulajnogi/motorowery elektryczne. porównując do
    > biletów miesięcznych, taki pojazd zwraca sie w trzecim roku.

    Parę procent? ROTFL

    Ludzie generalnie nie chcą jeździć jednośladowcami do pracy.

    Byłoby oczywiście pożądane by hulajnogi miały gdzie jeździć bez szykan
    pasożytów społecznych, ale nie spowoduje to masowego ruszenia w tym temacie.

  • 10. Data: 2020-12-19 13:23:32
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 19.12.2020 o 08:47, Marcin N pisze:

> [...]
    > - pomimo, że wygląda prawie identycznie - hulajnogą nie będzie. Cięższa
    > jest raptem o 5 kg (nie 18 tylko 23 kg).

    I w czym problem? Umawiasz się w urzędzie, rejestrujesz, i jeździsz.