  • 1. Data: 2020-12-20 18:43:18
    Temat: Samochody niedoceniane
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Rzucam temat weekendowo-świąteczny: lita samochodów niedocenianynych. Żeby
    nie sięgać do prehistorii, ograniczamy się do aut produkowanych po 1990
    roku.
    Kryteria dowolne, ale w miarę merytoryczne (samo "bo mi się podoba" nie
    wystarczy ;)).

    Mój typ: Ford Mondeo mk2 1.8 benzyna kombi. Wygodny wół roboczy,
    krytykowany że rdzewieje (rdzewiał, ale nie przerdzewiał) i że silnik słaby
    i że duzo pali (10 po mieście) a LPG nie lubi (z instalacją 3. gen. zrobił
    u mnie 150 tys.). Bardzo dobrze sie prowadził. Ogólnie po 300 tys. poszedł
    na przemiał, ale zwrócił się wiele razy.
    Po mojej okolicy jeszcze odrobina ich jeździ.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 2. Data: 2020-12-20 18:55:31
    Temat: Re: Samochody niedoceniane
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Aleś się mi wstrzelił ;-)

    Sirion II 1.5 od 2005 r.
    Nie... dopiero kupię jak trochę żona pojeździ 1.0 ;-)
    Gabaryty Yarisa I silniki Toyoty a w środku jeszcze WIĘCEJ miejsca.
    Tańszy od Yarisa a produkowany w Japonii
    I do tego napęd 4x4 od Subaru ;-)

  • 3. Data: 2020-12-20 19:00:46
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 20.12.2020 o 18:43, Maciek pisze:

> [...]
    > na przemiał, ale zwrócił się wiele razy.
    > Po mojej okolicy jeszcze odrobina ich jeździ.

    Xsara picasso dzisiaj. tania jak rower. po wyjęciu tylnych siedzeń
    (wychodzą bez narzędzi) mieszczą się 3 osoby i 3 rowery. Albo tyle
    towaru co w partnerze/berlingo. Z silnikiem 2.0 90 koni, bez fap i
    dwumasy, z turbo które nie ma zmiennej geometrii - nie do zajechania.
    bardzo niedoceniane auto.

    ToMasz

  • 4. Data: 2020-12-21 11:15:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    et...
> [...]
    >1990
    >roku.
    >Kryteria dowolne, ale w miarę merytoryczne (samo "bo mi się podoba"

    Wiadomo - na F. Fiaty, Fordy i Francuskie :-)

    >Mój typ: Ford Mondeo mk2 1.8 benzyna kombi. Wygodny wół roboczy,
    >krytykowany że rdzewieje (rdzewiał, ale nie przerdzewiał)

    W jakim sensie "nie przerdzewial" ?
    Dziury w moich na wylot ... ale to w blachach, ogolnie jezdzil. Moze
    by sie nie przelamal gdyby dalej jezdzil, ale kto to wie.

    Mechanicznie prawie bez zarzutu ... no, klima moglaby dluzej
    wytrzymywac.

    >i że silnik słaby
    >i że duzo pali (10 po mieście) a LPG nie lubi (z instalacją 3. gen.
    >zrobił
    >u mnie 150 tys.).

    Ja mialem 1.8TD. Silnik slaby ... no ale to wiadomo przed zakupem,
    komu pasuje te 90KM ten ma, komu nie pasuje ... to po co kupowal.
    I tak jakos duzo pali ... ale dawaj to auto, to ci pokaze ile po
    miescie koniki naprawde pala :)

    >Bardzo dobrze sie prowadził.

    Wiekszosc aut sie IMO "dobrze prowadzi", zastrzezenia mialem w
    zasadzie tylko do swojej sierry.

    >Po mojej okolicy jeszcze odrobina ich jeździ.

    I wszystkie przerdzwiale na wylot w wielu miejscach ?

    W kazdym badz razie po drugim mondeo uwierzylem w to powiedzenie o F
    :-)

    J.

  • 5. Data: 2020-12-21 11:18:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Xsara picasso dzisiaj. tania jak rower. po wyjęciu tylnych siedzeń

    To jest to, gdzie konsola dzwigni biegow przypomina kibel ?

> [...]
    >towaru co w partnerze/berlingo. Z silnikiem 2.0 90 koni, bez fap i
    >dwumasy, z turbo które nie ma zmiennej geometrii - nie do zajechania.

    Chodzila mi po glowie, ale ten kibel :-)

    No i trafilo sie mondeo, tansze ... i szybko przerdzewialo :-(

    J.

  • 6. Data: 2020-12-21 11:23:25
    Od: K <n...@e...com>

    On 20/12/2020 17:43, Maciek wrote:

> [...]
    > na przemiał, ale zwrócił się wiele razy.
    > Po mojej okolicy jeszcze odrobina ich jeździ.

    Vectra B, poliftowa bo przedliftowa gnila bardziej niz Polonezy. Nawet w
    100KM w 1.6 byla calkiem zwawa, a przy tym pojemne kombi i duzo miejsca
    z tylu na nogi. Przy sprawnym zawieszeniu bardzo fajnie sie trzymala
    drogi. W sumie tylko trzy razy w zyciu mnie zawiodla. Gdy padl
    alternator, gdy padla pompa paliwa i gdy rozpadl sie przegub. Ale miala
    juz wtedy 10 lat.

  • 7. Data: 2020-12-21 12:28:57
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 21 Dec 2020 11:15:45 +0100, J.F. napisał(a):

    > Wiekszosc aut sie IMO "dobrze prowadzi", zastrzezenia mialem w
    > zasadzie tylko do swojej sierry.

    Jak przyklejony, po prostu. Lepiej niż np. 4 lata młodsza foka.

    > I wszystkie przerdzwiale na wylot w wielu miejscach ?

    Raczej tak.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 8. Data: 2020-12-21 13:17:18
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Monday, December 21, 2020, 11:15:45 AM, you wrote:

    > Wiadomo - na F. Fiaty, Fordy i Francuskie :-)

    I Folcwageny ;)

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 9. Data: 2020-12-22 14:35:14
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 20 Dec 2020 18:43:18 +0100, Maciek napisał(a):

    (...)

    E, widzę że nie chwyciło. Czyli panuje jednomyslność - liczy się tylko
    passerati w tedeiku, a cała reszta słusznie na opał ;)

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 10. Data: 2020-12-22 14:54:25
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2020-12-22 14:35, Maciek wrote:
    > Dnia Sun, 20 Dec 2020 18:43:18 +0100, Maciek napisał(a):
    >
    > (...)
    >
    > E, widzę że nie chwyciło. Czyli panuje jednomyslność - liczy się tylko
    > passerati w tedeiku, a cała reszta słusznie na opał ;)

    A tam się liczy. Ja w życiu bym sobie osobówki z dizlem nie kupił. To
    dobre do traktorów jest. :-) Ewentualnie dostawczaków.