  • 1. Data: 2018-07-24 12:24:26
    Temat: Hybrydy do gniazdka...
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    A co powiecie na taki wynalazek? Można na co dzień jeździć na prąd do
    pracy i sklepu, a jak przyjdzie dłuższy wyjazd, to nie trzeba brać z
    garażu drugiego wozu, tylko się normalnie jedzie na benzynie...

    Jest w tym jakiś sens?

    MJ

  • 2. Data: 2018-07-24 13:04:54
    Temat: Re: Hybrydy do gniazdka...
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-07-24 o 12:24, Michał Jankowski pisze:

    > Jest w tym jakiś sens?

    Opel Ampera
    Moim zdaniem to jedynie słuszne rozwiązanie na dziś. Silnik spalinowy
    pracuje w optymalnych warunkach.

  • 3. Data: 2018-07-24 13:05:22
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

> [...]

    > pracy i sklepu, a jak przyjdzie dłuższy wyjazd, to nie trzeba brać z
    > garażu drugiego wozu, tylko się normalnie jedzie na benzynie...

    Nie ma finansowego.
    Dlatego nie spotkałem hybrydy która by przejechała bez ładowania
    więcej niż 30 do 50km. A i ma jeszcze dla tego zasięgu ograniczenie
    prędkości.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2018-07-24 13:37:11
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 24.07.2018 o 13:05, RadoslawF pisze:

    > Dlatego nie spotkałem hybrydy która by przejechała bez ładowania
    > więcej niż 30 do 50km. A i ma jeszcze dla tego zasięgu ograniczenie
    > prędkości.

    Do jeżdżenia po mieście 50 km wystarczy mi że hoho. Zwłaszcza, że na 51
    kilometrze auto nie staje, tylko włącza się spalina.

    Miasto ma również to do siebie, że 80 km/h wystarcza.

    Ile kosztuje energia elektryczna na kilometr jazdy, przy założeniu
    ładowania z domowego gniazdka?

    MJ

  • 5. Data: 2018-07-24 16:18:20
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 24 Jul 2018 12:24:26 +0200, Michał Jankowski

    > A co powiecie na taki wynalazek? Można na co dzień jeździć na prąd do
    > pracy i sklepu, a jak przyjdzie dłuższy wyjazd, to nie trzeba brać z
    > garażu drugiego wozu, tylko się normalnie jedzie na benzynie...

    Chciałem auto w pełni elektryczne, ale mi żona pomysł oprotestowała. Od
    dwóch miesięcy jeżdżę więc Mitsubishi Outlander PHEV. Przeleciałem w tym
    czasie blisko 2500km, spaliłem 12L benzyny (głównie zużytej na potrzeby
    lepszego przyśpieszania). :P

    Zasięg na bateriach ma jak dla mnie wystarczający, ponad 95% jeżdżę na
    samym prądzie, aczkolwiek przydałoby się więcej pojemności, bo jest
    zaledwie 30km (acz rekordziści jeżdżą 50 -- nie wiem jak, chyba się
    odpychając nogami, albo z górki).

    Do tego moc samych elektryków jest mizerna, znaczy do normalnej jazdy
    wystarczy -- nie jestem zawalidrogą i zazwyczaj ruszam ze świateł szybciej
    niż większość, ale szału nie ma jak to w typowym samochodzie elektrycznym.
    Ewidentnie braknie mocy póki się spalinowiec nie podłączy (jako prądnica w
    pierwszej fazie) i mogłoby być z 5kWh w baterii więcej (w bagażniku pod
    podłogą jest jeszcze miejsce).

    Niemniej komfort podróży w trybie EV jest o wiele wyższy niż spaliniakiem,
    jest ciszej, klimę można załączać zdalnie czy to będąc podpiętym do prądu,
    czy z baterii, to samo z grzaniem w zimę -- czyli mam to co chciałem od
    auta z napędem elektrycznym.

    Jeszcze nadmienię, że 130/h leci na samych bateriach, żeby pojechać
    szybciej już musi podpiąć spaliniaka.

    > Jest w tym jakiś sens?

    Używam, mimo wszystko uważam hybrydy za ślepą uliczkę. Dość rzec, że takie
    auto jak moje w salonie jest wycenione na 240 tys. zł więc w stosunku do
    zwykłego spaliniaka w życiu się nie zwróci (jeśli ktoś by chciał na tym
    oszczędzać).

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 6. Data: 2018-07-24 16:51:09
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 24 Jul 2018 13:37:11 +0200, Michał Jankowski

    > Ile kosztuje energia elektryczna na kilometr jazdy, przy założeniu
    > ładowania z domowego gniazdka?

    Tyle ile sobie wynegocjujesz. :P Ja mam w 2 taryfie kWh po 0,35 zł brutto
    (tak, jakby się jakiś oszołom pytał, to jest już z WSZYSTKIMI kosztami,
    przesył, prąd, abonamenty, VAT) i generalnie ładuje tylko w 2 taryfie.
    100km przejeżdżam na 27kWh nie oszczędzając dostępnej mocy czy klimy. Czyli
    kosztuje mnie to 10 zł, zatem w przeliczeniu około 2L/100km. W praktyce, z
    uruchamianiem spaliniaka do dynamiczniejszej jazdy wychodzi 3L. To jakieś
    3-4 mniej niż takie samo auto z samym silnikiem spalinowym (naturalnie to
    przy założeniu jazdy w większości na prądzie). Ale jak ktoś chce na tym
    oszczędzać, to nie polecam, bo zakup hybrydy w stosunku do zwykłego
    spaliniaka się nie zwróci na różnicy w kosztach podróży.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 7. Data: 2018-07-24 17:25:13
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 24 Jul 2018 13:04:54 +0200, z

    > Opel Ampera
    > Moim zdaniem to jedynie słuszne rozwiązanie na dziś.

    Ponoć nie produkują go już od 2014.

    > Silnik spalinowy pracuje w optymalnych warunkach.

    Z tym zgoda, ale np. u mnie w OL PHEV jest silnik spalinowy o mocy 150KM,
    ale programowo go ograniczyli do 120KM żeby EURO6 spełniał. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 8. Data: 2018-07-25 18:43:18
    Od: kk <k...@o...pl>

> [...]
    > pracy i sklepu, a jak przyjdzie dłuższy wyjazd, to nie trzeba brać z
    > garażu drugiego wozu, tylko się normalnie jedzie na benzynie...

    No jakiś jest, ale raczej nie dla ich użytkowników.

  • 9. Data: 2018-07-25 18:44:05
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-07-24 o 13:04, z pisze:

    > Opel Ampera
    > Moim zdaniem to jedynie słuszne rozwiązanie na dziś. Silnik spalinowy
    > pracuje w optymalnych warunkach.

    A syrenka?

  • 10. Data: 2018-07-25 18:46:04
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-07-24 o 13:37, Michał Jankowski pisze:

    > Ile kosztuje energia elektryczna na kilometr jazdy, przy założeniu
    > ładowania z domowego gniazdka?

    A jakie to ma znaczenie? Żeby mieć hybrydę trzeba kupę kasy wydać, która
    nie zwróci się w "paliwie" przeciętnemu ludzikowi.