  • 1. Data: 2011-04-26 20:03:03
    Temat: IE8 - jquery.load(CONTENT Z CSS background-image(transparent.png) )
    Od: beherit / pn <b...@g...com>

    Witam,

    mam pewną zagwozdkę, zazwyczaj staram się pomagać a dziś może ktoś mnie
    jakimś hintem poratuje. Mam problem z IE8 i IE7 oraz przeźroczystością
    PNGów ładowanych Ajaxem.

    Załóżmy mamy taki kod:
    $contentBack.animate(
    { 'height' : newHeight },
    1200,
    function() {
    loadContent = href.substring(1) + ' div#mct';
    $('div#mainContent').load(loadContent.toString(), function() {
    $(this).animate({
    opacity : 1,
    top: '-20'
    },
    1200
    );
    onLoadActions();
    });
    })
    }

    , a jego najbardziej istotna część to ładowanie contentu, np.
    <input type="text" class="text" name="namesurname" id="cf_namesurname"
    /></p>

    input mniej więcej ma taką definicję (PNG przeźroczysty):

    form#contactForm input.text {
    background: url("../gfx/contentContact.png") no-repeat scroll left
    top transparent;
    border: 0 none;
    height: 21px;
    width: 321px;
    }

    i wszystko działa dobrze pod Safari, Operą, FF ale oczywiście nIE pod
    IE. Ponieważ content po załadowaniu z przeźroczystym PNGiem
    przeźroczystość gubi - i jak go zmusić do tego aby ją odzyskał? Jakieś
    pomysły, wskazówki, linki ... chętnie w realu postawię piwo za pomoc :).

    Pozdr,p.

  • 2. Data: 2011-04-26 20:37:54
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    On 2011-04-26 22:03, beherit / pn wrote:
    > Mam problem z IE8 i IE7 oraz przeźroczystością
    > PNGów ładowanych Ajaxem.
    >
    > Załóżmy mamy taki kod:
    > $contentBack.animate(
    > { 'height' : newHeight },
    > 1200,
    > function() {
    > loadContent = href.substring(1) + ' div#mct';
    > $('div#mainContent').load(loadContent.toString(), function() {
> [...]

    png z kanałem alpha + css opacity (a raczej emulujący je filter w IE7/8)
    = zepsuty png:
    http://groups.google.com/group/jquery-dev/browse_thr
    ead/thread/1f693c5f4e8ea650/f49280e7958bac7d?lnk=gst
    &q=fade+transparent+png&pli=1

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 3. Data: 2011-04-27 07:09:42
    Od: beherit <b...@g...com>

    W dniu 2011-04-26 22:37, Paweł Piskorz pisze:

> [...]
    > = zepsuty png:
    > http://groups.google.com/group/jquery-dev/browse_thr
    ead/thread/1f693c5f4e8ea650/f49280e7958bac7d?lnk=gst

    Wieczorem się zapoznam, tak czy inaczej jak się kiedyś spotkamy. Wiszę
    dobre piwo lub choćby kolejkę szkockiej.

    Pozdr.p.

  • 4. Data: 2011-04-27 10:14:10
    Od: sim_co <s...@g...pl>

    W dniu 2011-04-26 22:03, beherit / pn pisze:
    > Witam,
    >
    > mam pewną zagwozdkę, zazwyczaj staram się pomagać a dziś może ktoś mnie
    > jakimś hintem poratuje. Mam problem z IE8 i IE7 oraz przeźroczystością
    > PNGów ładowanych Ajaxem.

    Hej - miałem kiedyś problem z takim sliderem pod IE7, IE8.
    Miałem listę obrazków - loga, png z przezroczystością - i całość ubrany
    w jakiś box o określonej szerokości z overflow: hidden - tak, żeby był
    widoczny tylko jeden item. W każdym razie co ileś tam sekund zjeżdżałem
    opacity do 0 wyrzucałem pierwszy element z listy na koniec i opacity na
    1. Podczas manipulowania przy opacity nie wiedzieć czemu pod IE7, IE8
    przezroczyste miejsca robiły się czarne. Też długo z tym walczyłem i
    wpadłem na pomysł, żeby potraktować wszystkie pngi w tym elemencie
    iepngfix.htc . Tak miałem ustawione dla IE6 i po tym zabiegu problem pod
    IE7, IE8 zniknął.

    iepngfix.htc - pewnie gdzieś do ściągnięcia z sieci

    I deklaracja w css:

    #slider-box img {behavior:url("iepngfix.htc");}

    Może w jakiś sposób Ci to pomorze ;)