  • 11. Data: 2024-05-12 14:54:43
    Temat: Re: IZERA CD.
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 12.05.2024 o 09:39, RadosławF pisze:

    > Chyba jednak ty.
    > Tania baza auta robionego w europie nie oznacza taniego auta.

    To znaczy że ekofaszyści KŁAMĄ? ;-)

    Nie wszystko musi być TANIE.

    Jak się okazuje poprawnie politycznie dla UE byłoby jednak budować
    chińskie fabryki w Europie

    https://energetyka24.com/elektromobilnosc/analizy-i-
    komentarze/fabryka-izery-musi-powstac-to-nasza-bron-
    w-wielkiej-walce-unii-europejskiej

  • 12. Data: 2024-05-12 21:51:10
    Od: RadosławF <r...@o...pl>

    W dniu 12.05.2024 o 14:54, _Master_ pisze:

    > To znaczy że ekofaszyści KŁAMĄ? ;-)
    >

    > Nie wszystko musi być TANIE.
    >
    > Jak się okazuje poprawnie politycznie dla UE byłoby jednak budować
    > chińskie fabryki w Europie

    A poprawnie ekonomicznie było by nie budować tylko ograniczać
    sporym cłem.

    > https://energetyka24.com/elektromobilnosc/analizy-i-
    komentarze/fabryka-izery-musi-powstac-to-nasza-bron-
    w-wielkiej-walce-unii-europejskiej

    Z tym że jeśli będą tam produkowane chińskie auta to będzie to
    chiński zysk a nie nasz.
    A europejskie raczej nie będzie bo te ograniczają produkcję
    w już istniejących fabrykach.

    Pozdrawiam

  • 13. Data: 2024-05-13 09:43:40
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 12 May 2024 14:51:07 +0200, _Master_ wrote:
    > "W co zatem gra Bruksela? W zachowanie możliwie jak największych mocy
    > produkcyjnych w Unii Europejskiej. Nie chodzi tylko o moce marek
    > europejskich, ale także o to, by chińskie samochody były produkowane w
    > UE. To właśnie temu służy cała gra w sprawie elektryków, ale także takie
    > mechanizmy jak CBAM, czyli cło węglowe, które ma obniżać opłacalność
    > produkcji poza niskoemisyjnymi gospodarkami Unii."

    Ma to jakis sens, ale czy uda się utrzymac eksport niemieckich
    samochodów?
    Bo jak będą z drogiej blachy, ekologicznej?

    J.

  • 14. Data: 2024-05-13 10:28:06
    Od: KrzysiekSX <k...@u...gdzies>

    W dniu 2024.05.12 o 14:51, _Master_ pisze:
> [...]
    > cło węglowe, które ma obniżać opłacalność produkcji poza niskoemisyjnymi
    Ja nie wiem kto konkretnie zyska na tych chińskich autach produkowanych w unii,
    ale na przykładzie istniejących inwestycji można by się chyba domyślić, że na
    pewno nie normalni unijni lokalsi. Skończy się jak np. z portem w Pireusie,
    gdzie w dużej części autochtoni zostali zastapieni importowanymi pracownikami...
    pozdrawiam Krzysiek
    ps. celowo użyłem autochtoni, żeby było bardziej w temacie grupy :)

  • 15. Data: 2024-05-13 10:35:02
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 12.05.2024 o 21:51, RadosławF pisze:

    > A poprawnie ekonomicznie było by nie budować tylko ograniczać
    > sporym cłem.

    Tłumacz to unijnym dygnitarzom.

    Okazuje się że TWARDE CŁO nie przejdzie bo spowodowało by RETORSJE i
    będą musieli pójść na ustępstwa

    Ty mi nie tłumacz jak powinno być bo żyjemy tu i teraz

  • 16. Data: 2024-05-13 10:36:53
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 12.05.2024 o 21:51, RadosławF pisze:
    > Z tym że jeśli będą tam produkowane chińskie auta to będzie to
    > chiński zysk a nie nasz.

    Oczywiście że Chiński.

    Ale czy obie strony nie zyskują?

    Przez lat wmawiano nam że zagraniczne inwestycje są OK.

    AAAAA... To nie są niemieckie. I tu jest problem ;-)

  • 17. Data: 2024-05-13 10:41:29
    Od: _Master_ <...@...pl>

    Nie zgadzam się z poglądami prowadzącego jakby co... ;-)

    Ale tu masz wytłumaczone dlaczego warto postawić w Polsce fabrykę

    Tak. Trzeba ją dotować i oczywiście zwolnić z podatków. Ale to chyba nic
    nowego ;-)

  • 18. Data: 2024-05-13 10:44:09
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 13.05.2024 o 10:28, KrzysiekSX pisze:
    > ale na przykładzie istniejących inwestycji można by się chyba domyślić,
    > że na pewno nie normalni unijni lokalsi.

    Z takim podejściem...;-)

    Hmmmm... To może zapytajmy czy Niemcy nie mają jakiegoś używanego
    lotniska z małym przebiegiem do SPRZEDANIA ;0-)

    Posłuchaj tego
    https://www.youtube.com/watch?v=pvwgjmarM-w

  • 19. Data: 2024-05-13 10:52:36
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Ja nie wiem kto konkretnie zyska na tych chińskich autach produkowanych
    > w unii, ale na przykładzie istniejących inwestycji można by się chyba
    > domyślić, że na pewno nie normalni unijni lokalsi.

    To nie jest kwestia kto zyska, tylko ile na tym stracimy (jako UE).

    Możemy stracić większość rynku bev, albo część w ten sposób uratować,
    choćby przez wkład lokalesów w chińskie auto (pracy, podatków,
    kooperantów itd).
    Niechby i to wszystko przy nadzorze chińskiego kapitału.

    Zawsze lepiej niż naszego państwowego, który może się w ten sposób
    utopić bezpowrotnie.