  • 1. Data: 2012-08-30 09:57:23
    Temat: Instalacja RTV SAT, potrzebna pomoc fachowców
    Od: MarCiNWz <m...@o...pl>

    Witam

    W związku z rozbudową i remontem domu położyłem nową instalację RTV SAT.
    Nadszedł czas na złączenie tego do kupy i pojawił się problem. Nie
    jestem związany z branżą RTV SAT i mnogość urządzeń i rozwiązań
    dostępnych na rynku spowodowała moją totalną dezorientację. Chciałbym
    się poradzić fachowców jak spiąć to wszystko do kupy. Instalacja i efekt
    jaki chcę uzyskać jest dostępny na schemacie w linku poniżej:

    https://dl.dropbox.com/u/19814981/instalacja%20SAT%2
    0RTV.pdf

    Czy instalacja podłączona w taki sposób ma prawo działać? Może coś
    zmienić/zamienić ? Jaki zastosować konwerter do SAT?
    Całą moją wiedzę na ten temat opieram na informacjach znalezionych w
    internecie więc mogłem coś pokićkać. Będę wdzięczny za jakiekolwiek
    wskazówki i pomoc.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2012-08-30 10:12:15
    Temat: Re: Instalacja RTV SAT, potrzebna pomoc fachowców
    Od: MarCiNWz <m...@o...pl>

    Zapomniałem dodać, że Telewizja N będzie z opcją multiroom.

  • 3. Data: 2012-08-30 11:07:40
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 2012-08-30 09:57, MarCiNWz pisze:
> [...]
    > Całą moją wiedzę na ten temat opieram na informacjach znalezionych w
    > internecie więc mogłem coś pokićkać. Będę wdzięczny za jakiekolwiek

    w takim układzie nie będzie.
    - konwerter do multiswitcha to zawsze quatro
    - do konwertera musisz mieć 4 kable, jak nie puściłeś to masz
    problem
    - konwerter podłączasz w innym miejscu
    - nie jestem pewien czy ten multi to dobry wybór, ja wybrałbym triax,
    vector (to to samo), telmor, linbox
    - zapomiałeś chyba o sieci komputerowej. multiroom w n wymaga połączenia
    pomiędzy dekoderami, więc utp do każdego punktu + switch

    schemat zaraz poprawie i udostępnie

    --
    pozdrawiam. pawell32
    OpenSuse 12.1 - power of linux

  • 4. Data: 2012-08-30 11:27:13
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 2012-08-30 09:57, MarCiNWz pisze:

    > https://dl.dropbox.com/u/19814981/instalacja%20SAT%2
    0RTV.pdf

    troszkę poprawione
    http://net-sat.pl/upload/instalacja%20SAT%20RTV.png

    --
    pozdrawiam. pawell32
    OpenSuse 12.1 - power of linux

  • 5. Data: 2012-08-30 11:42:47
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

> [...]
    > się poradzić fachowców jak spiąć to wszystko do kupy. Instalacja i efekt
    > jaki chcę uzyskać jest dostępny na schemacie w linku poniżej:

    zastanawiam się jeszcze nad tym czy potrzebna jest Ci antena radiowa.
    ogólnie odbiór jest kijowy, a wystarczy wpiąć internet do sieci
    spinającej dekodery i w każdym dekoderze masz setki stacji.
    dekodery mają radio internetowe i jakość masz o wiele lepszą.

    --
    pozdrawiam. pawell32
    OpenSuse 12.1 - power of linux

  • 6. Data: 2012-08-30 13:05:56
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

    > w takim układzie nie będzie.
    > - konwerter do multiswitcha to zawsze quatro
    > - do konwertera musisz mieć 4 kable, jak nie puściłeś to masz
    > problem

    Jak już się wziął za takie rozwiązanie to lepiej od razu dać multiswitch 8+1
    na wejściu i dwa konw. A+HB.

  • 7. Data: 2012-08-30 13:07:37
    Od: MarCiNWz <m...@o...pl>

    W dniu 2012-08-30 11:07, pawell32 pisze:
    [ciach]

    > w takim układzie nie będzie.
    > - konwerter do multiswitcha to zawsze quatro
    Czyli mogę zamontować taki ?
    http://www.dipol.com.pl/konwerter_satelitarny_quatro
    _inverto_black_ultra_0_2db_A98266.htm
    lub
    http://www.dipol.com.pl/konwerter_satelitarny_quatro
    _0_2_db_golden_interstar_A9828.htm
    (z Interstarem nie miałem nigdy problemu, ale czy nada się do takiej
    instalacji? Cena dużo niższa.

    > - do konwertera musisz mieć 4 kable, jak nie puściłeś to masz
    > problem
    Mam puszczone więc ok.

    > - konwerter podłączasz w innym miejscu
    Cenna informacja

    > - nie jestem pewien czy ten multi to dobry wybór, ja wybrałbym triax,
    > vector (to to samo), telmor, linbox
    Czyli taki powinien być ok?
    http://allegro.pl/multiswitch-tms-5-8-triax-multiswi
    tch-triax-5x8-i2575456902.html
    dwa wyjścia chcę sobie zostawić na zapas. Mam rozumieć, że te dwa
    nieużywane muszę "zaślepić" rezystorem 75 Ohm? Np. takim:
    http://www.dipol.com.pl/rezystor_obciazeniowy_f_blok
    ada_dc_75_om_R66205.htm

    > - zapomiałeś chyba o sieci komputerowej. multiroom w n wymaga połączenia
    > pomiędzy dekoderami, więc utp do każdego punktu + switch
    Oczywiście "LAN" jest również pociągnięty.

    > schemat zaraz poprawie i udostępnie
    Ogromne dzięki za poprawki. Już chyba załapałem o co chodzi.
    Czyli mam rozumieć, że jak złożę to wg tego schematu to będzie wszystko
    działać?

    https://dl.dropbox.com/u/19814981/instalacja_SAT_RTV
    _V2.png

    Co do radia z postu niżej:
    Mam jeszcze wieżę segmentową w której mam również tuner, lubię sobie
    posłuchać radia jeszcze w ten sposób. Na dole mieszkają rodzice, mają
    podłączony internet do dekodera i jeszcze nie widziałem, żeby korzystali
    z jakiejś usługi internetowej, za to DVD z radiem gra dość często. Do
    tego mieszkam dość nisko i odkąd przenieśli nadajniki do Raszyna radio
    gra dość słabo, pokojowe anteny dają niezadowalający sygnał, a jak
    próbowałem z anteną zewnętrzną na dachu to łapię chyba wszystko z okolicy.

  • 8. Data: 2012-08-30 13:21:13
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 2012-08-30 13:07, MarCiNWz pisze:
    > Czyli mogę zamontować taki ?
    > http://www.dipol.com.pl/konwerter_satelitarny_quatro
    _inverto_black_ultra_0_2db_A98266.htm

    może, ale po co taki drogi?
    http://www.eltrox.pl/konwertery-quattro-c-28_3_507.h
    tml?zenid=86a02df353d1f1f46ac922bcbe364a61

    > (z Interstarem nie miałem nigdy problemu, ale czy nada się do takiej
    > instalacji? Cena dużo niższa.

    ja osobiście polecam tiax`a

    http://allegro.pl/konwerter-quatro-triax-tqt004-do-m
    ultiswitcha-i2560045524.html

    > Czyli taki powinien być ok?
    > http://allegro.pl/multiswitch-tms-5-8-triax-multiswi
    tch-triax-5x8-i2575456902.html

    tak.

    > dwa wyjścia chcę sobie zostawić na zapas. Mam rozumieć, że te dwa
    > nieużywane muszę "zaślepić" rezystorem 75 Ohm? Np. takim:
    > http://www.dipol.com.pl/rezystor_obciazeniowy_f_blok
    ada_dc_75_om_R66205.htm

    nie ma takiej potrzeby

    > Ogromne dzięki za poprawki. Już chyba załapałem o co chodzi.
    > Czyli mam rozumieć, że jak złożę to wg tego schematu to będzie wszystko
    > działać?

    musi

> [...]
    > gra dość słabo, pokojowe anteny dają niezadowalający sygnał, a jak
    > próbowałem z anteną zewnętrzną na dachu to łapię chyba wszystko z okolicy.

    no to tak ;-)

    --
    pozdrawiam. pawell32
    OpenSuse 12.1 - power of linux

  • 9. Data: 2012-08-30 13:22:18
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 2012-08-30 13:05, BaX pisze:

    > Jak już się wziął za takie rozwiązanie to lepiej od razu dać multiswitch
    > 8+1 na wejściu i dwa konw. A+HB.

    tylko po co ta Astra?
    czy ktoś z tego korzysta?

    --
    pozdrawiam. pawell32
    OpenSuse 12.1 - power of linux

  • 10. Data: 2012-08-30 13:36:42
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    pawell32 <p...@n...pl> wrote:

    > tylko po co ta Astra?
    > czy ktoś z tego korzysta?

    Pomijając wyznawców Jedynego Słusznego Kościoła, z Astry masz kupę
    niekodowanych programów niemieckojęzycznych, a dla wielu ludzi to istotne.
    W czasie Euro2012 czasem przełączałem się z naziemnego DVB-T na Niemcy -
    jakość - nawet w SD - dużo lepsza. A komentatora i tak nie warto było
    słuchać ;-)