  • 1. Data: 2012-08-28 19:50:02
    Temat: Smart TV
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    Witam,

    Zakupiłem sobie 2 tygodnie temu telewizor LG 42LV570S.
    Chciałbym podzielić się swoimi spostrzeżeniami, może się komuś przydadzą.

    Obraz:
    Jak dla mnie bardzo ładny, dotąd miałem 28" CRT.
    Aktywne podświetlenie - jak na ekranie jest jakaś scena to świetnie się
    obraz prezentuje, ale niech trafi się ciemny ekran tylko z kursorem
    pilota to tragedia. Jakikolwiek ruch pilotem powoduje przemieszczanie
    się po ekranie jasnego pasa, albo przełączanie ćwiartek podświetlonego
    ekranu. Nie zaobserwowałem "chmur" na ciemnym ekranie, bo podświetlenie
    jest wtedy wygaszone.

    Pilot magic, bardzo fajna sprawa.

    Inne funkcje.
    Nagrywanie programów - tragedia.
    1. Nagrywanie nie jest dostępne w Polsce (trzeba pokombinować).
    2. Nagrywanie nie jest możliwe na karty SD w przejściówce USB, czy też
    pamięci USB, nagrywać można jedynie na zewnętrznym dysku.
    3. Programowanie nagrywania jest kiepsko rozwiązane.
    - Wciśnięcie REC nie powoduje nagrania bieżącego programu, lecz tylko
    rozpoczęcie nagrywania.
    - Próba nagrania czegoś z EPG w trakcie trwania programu daje nam
    nagranie od momentu rozpoczęcia rozpoczęcia nagrywania pomimo tego, że
    funkcja Time Shifting ma cały program.

    Inne funkcje:
    Oprogramowanie - tragedia.
    TV dostarczony został z jakąś prehistoryczną wersją oprogramowania gdzie
    wszystkie funkcje Smart TV albo nie działały, albo wyświetlały komunikat
    "Dostępne niebawem". Co najgorsze funkcja aktualizacji oprogramowania
    meldowała "Posiadasz najnowszą wersje oprogramowania".
    Na stronie www jest na szczęście nowa wersja oprogramowania, niestety
    trzeba ją aktualizować na raty. Najpierw oprogramowanie pośrednie, potem
    dopiero najnowsza wersja. Próba wgrania od razu najnowszej wersji kończy
    się nieznanym błędem.
    Najnowsze oprogramowanie działa już lepiej.

    Funkcjonalność:
    Dla kogoś kto nie maił do czynienia z Media Center na pewno wystarczająca.
    W porównaniu do MythTV, którego używałem wcześniej LG to tragedia.

    Z MythTV mogę oglądać programy z TV w sieci na dowolnym komputerze, LG
    nie umożliwia tego.

    Z MythTV mogę oglądać i nagrywać dowolną* ilość programów z danego
    multipleksu, LG pozwala tylko bawić się jednym programem. Jeśli coś
    nagrywamy to nie możemy nic innego oglądać.

    MythTV udostępnia nagrania w sieci, LG tego nie potrafi.

    MythTV umożliwia ustawianie nagrywania, przeglądanie EPG, kasowanie
    plików i reguł poprzez www. LG nie.

    Obsługa EPG.
    W MythTV wejście do EPG powodowało jego pobranie ze wszystkich
    multipleksów, w LG widać tylko EPG z obecnego multipleksu, trzeba się
    przełączyć na kanał z innego multipleksu by pobrał z niego EPG. Co
    gorsza EPG tracone jest po wyłączeniu telewizora.

    Dwa gniazda USB to stanowczo zbyt mało.
    Jedno zajmuje pilot Magic, drugie dysk, a sieć trzeba sobie już
    kabelkiem pociągnąć, bo na wi-fi nie ma dziurki.
    Podłączenie huba usb kończy się komunikatem o nierozpoznanym urządzeni,
    co prawda pilot podłączony do huba jest wykrywany i działa ale tylko do
    momenty wyłączenia TV. Po ponownym uruchomieniu TV pilota brak, trzeba
    go odłączyć i podłączyć by został wykryty.

    Podsumowując, wymieniając telewizor zyskałem całkiem fajny obraz
    straciłem natomiast całą masę funkcjonalności, które bardzo lubiłem.
    Najbardziej brakuje mi możliwości oglądania TV w czasie pracy przy
    komputerze, czy możliwości wygonienia bachorów do ich pokoju na jakieś
    babskie programy..

    Żeby nie było, całkiem zadowolony jestem z tego zakupu. :-)

    * Dowolna w granicach wydajności sprzętu.

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej

  • 2. Data: 2012-08-28 20:39:10
    Temat: Re: Smart TV
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Andrzej W." <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:

> [...]
    > - Próba nagrania czegoś z EPG w trakcie trwania programu daje nam
    > nagranie od momentu rozpoczęcia rozpoczęcia nagrywania pomimo tego, że

    Może do zachowania TS służy inna funkcja?
    Bo dość typowo się takie nagrywanie zachowuje, DVBViewer również dokładnie
    tak by zadziałał.

    To że jakiś niszowy program zachowywał się inaczej nie tworzy standardu.

  • 3. Data: 2012-08-28 23:38:36
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    "Cavallino" <c...@k...pl> wrote:

    > Może do zachowania TS służy inna funkcja?
    > Bo dość typowo się takie nagrywanie zachowuje, DVBViewer również
    > dokładnie tak by zadziałał.
    >
    > To że jakiś niszowy program zachowywał się inaczej nie tworzy standardu.

    Settop box ADB z Vectry nagrywa w takim przypadku cały dostępny program.
    Wydaje mi się, że n recorder też się tak samo zachowywał.

  • 4. Data: 2012-08-29 06:27:05
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 2012-08-28 23:38, Maciej Bebenek pisze:
    > Settop box ADB z Vectry nagrywa w takim przypadku cały dostępny program.
    > Wydaje mi się, że n recorder też się tak samo zachowywał.

    tak. nbox nagra cały, jeśli zarejestrował time shift

    --
    pozdrawiam. pawell32
    OpenSuse 12.1 - power of linux

  • 5. Data: 2012-08-29 08:36:54
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2012-08-28 20:39, Cavallino pisze:
    > To że jakiś niszowy program zachowywał się inaczej nie tworzy standardu.

    Jak dla mnie standardem jest wygoda użytkowania i logika działania a ta
    moim zdaniem mówi, że jeśli istnieje możliwość zapisania całego programu
    to jest on bardziej użyteczny niż jego kawałek.
    Jeśli zaś tylko wychodzisz do wc, to nie włączasz nagrywania tylko
    wciskasz pause.

    --
    Pozdrawiam,
    AWa.

  • 6. Data: 2012-08-29 18:14:05
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    grup dyskusyjnych:503d39fb$...@n...home.net.pl...

    > Settop box ADB z Vectry nagrywa w takim przypadku cały dostępny program.

    I dalej nic to nie zmienia.

    A cały to jest z zachowaniem pliku z timeshifta?
    Czyli gdy program trwa 5 minut, ale oglądać kanał zacząłeś 5 h wcześniej, to
    te 5h masz wrzucone na dysk?
    Naprawdę uważasz to za dobre rozwiązanie w przypadku nagrywania na usb,
    gdzie urządzenia mogą mieć ograniczoną pojemność?

  • 7. Data: 2012-08-29 18:16:21
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Andrzej W." <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:503db882$0$26710$6...@n...neostrad
    a.pl...

    > Jak dla mnie standardem jest wygoda użytkowania i logika działania a ta
    > moim zdaniem mówi, że jeśli istnieje możliwość zapisania całego programu
    > to jest on bardziej użyteczny niż jego kawałek.

    Niewątpliwie, tyle że w tym celu wybierasz opcję "zachowaj timeshift", a nie
    "rozpocznij nagrywanie".
    Myślenie za użytkownika nie do końca musi być wygodne, czasem może narobić
    więcej szkody niż pożytku.

    > Jeśli zaś tylko wychodzisz do wc, to nie włączasz nagrywania tylko
    > wciskasz pause.

    A jaki to ma związek z tym o czym mowa?

  • 8. Data: 2012-08-30 00:17:23
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    W dniu 2012-08-29 06:27, pawell32 pisze:

    > tak. nbox nagra cały, jeśli zarejestrował time shift

    Tak, nbox nagra cały w zakresie timeshifta. czyli koło godziny wstecz o
    ile było faktycznie oglądane (tj jest dostępne w timeshifcie)

    Wojtek

    --
    ===== www.smarthost.pl ======
    Masz własną stronę internetową ?

  • 9. Data: 2012-08-30 06:18:56
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 2012-08-30 00:17, crazy bejbi pisze:

    > Tak, nbox nagra cały w zakresie timeshifta. czyli koło godziny wstecz o
    > ile było faktycznie oglądane (tj jest dostępne w timeshifcie)

    do 120 min.

    --
    pozdrawiam. pawell32
    OpenSuse 12.1 - power of linux

  • 10. Data: 2012-08-30 12:42:55
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    pawell32 <p...@n...pl> wrote:

    > do 120 min.

    Może dlatego, że timeshift przechowuje nagranie ostatnich 120 minut ;)