  • 11. Data: 2014-08-13 11:29:10
    Temat: Re: Inteligentny kask.
    Od: Magic <m...@w...pl>

    W dniu 2014-08-13 10:29, MrG pisze:

    > Dlaczego mały? Chyba ze z tylnej kamery, bo wskazówki nawigacji lepiej
    > Michał bezpośrednio przed oczami a nie gdzieś z boku...

    Bezpośrednio przed oczami to wolę widzieć ewentualne dziury w jezdni. W
    filmiku nie ma żadnej informacji o tym JAK będą wyświetlane informacje,
    więc dyskusja jest trochę akademicka, ale osobiście wolałbym
    wyświetlanie w formie paska u dołu szyby plus np. strzałki przy lewej i
    prawej krawędzi wizjera do wykorzystania z GPS.

    --
    Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250.
    weFAQ&v=qvj

  • 12. Data: 2014-08-13 11:40:32
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    W dniu 2014-08-13 11:29, Magic pisze:

> [...]
    > wyświetlanie w formie paska u dołu szyby plus np. strzałki przy lewej i
    > prawej krawędzi wizjera do wykorzystania z GPS.

    To ja dodałbym akcelerometr wykrywający dziury w jezdni i wrzucający je
    do mapy. Zbliżasz się do dziurawej nawierzchni i na szybce widzisz
    zalecaną trasę przejazdu
    Dodatkowo obraz rejestrowany nocą w podczerwieni (np. zwierzęta, pijani
    uczestnicy ruchu drogowego na poboczu)

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 13. Data: 2014-08-13 11:43:33
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 13 Aug 2014 11:29:10 +0200 osobnik zwany Magic napisał:

    > Bezpośrednio przed oczami to wolę widzieć ewentualne dziury w jezdni. W
    > filmiku nie ma żadnej informacji o tym JAK będą wyświetlane informacje,

    no przecież jest wielki ekran po prawej.

    --
    BMW R1100GS '94
    mst <at> gazeta <.> pl

  • 14. Data: 2014-08-13 12:52:32
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-08-13 11:43, masti pisze:

    > no przecież jest wielki ekran po prawej.

    Ekran albo obraz z projektora zamontowanego gdzieś na wysokości
    policzka. Projektor wydaje się rozsądniejszy, bo pozwala na uchylanie
    szyby kasku bez zaśmiecania pola widzenia kierowcy.

    --
    MN

  • 15. Data: 2014-08-13 12:54:21
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 13 Aug 2014 12:52:32 +0200 osobnik zwany Marcin N
    napisał:

    > Ekran albo obraz z projektora zamontowanego gdzieś na wysokości
    > policzka. Projektor wydaje się rozsądniejszy, bo pozwala na uchylanie
    > szyby kasku bez zaśmiecania pola widzenia kierowcy.

    techniczne rozwiązanie to szczegół. Chodzi mi o to, ze zajęcie tak dużego
    obszaru pola widzenia przeszkadza

  • 16. Data: 2014-08-13 13:50:47
    Od: Magic <m...@w...pl>

    > no przecież jest wielki ekran po prawej.

    No to zajebiste rozwiązanie w takim razie, skoro dopiero po uważnym
    obejrzeniu filmiku kolejny raz zobaczyłem wyświetlane tam inne
    informacje :) Zmusza do odwracania wzroku i czytania jakichś literek.
    Bomba. Ciekaw jestem też jak działa na mózg podawanie dwóch różnych
    obrazów do analizy w tym samym czasie, gdy jezdnia na nich pochyla się w
    różnych kierunkach. Tak jak jestem fanem nowych technologii, tak ta
    implementacja jest nieudana. W tej formie moim zdaniem będzie utrudniać
    jazdę, a nie ułatwiać.

  • 17. Data: 2014-08-13 13:54:53
    Od: Alf/red/ <f...@u...waw.pl>

    On 13/08/14 12:54, masti wrote:
    > Chodzi mi o to, ze zajęcie tak dużego obszaru pola widzenia przeszkadza

    A ja widzę, ehem, przewiduję inny problem... Piszą: "bateria na 9
    godzin" plus wyświetlacz, elektronika, złącza... Jeżeli kask 1300 gramów
    oceniamy jako lekki, a 1600 jako ciężkawy, to ile będzie ważył ów? Może
    to bateria wodorowa <rotfl>

    --
    Alf/red/

  • 18. Data: 2014-08-13 15:46:04
    Od: MrG <g...@g...com>

    masti <g...@t...hell> wrote:
    > Dnia pięknego Wed, 13 Aug 2014 12:52:32 +0200 osobnik zwany Marcin N
    > napisał:

    > techniczne rozwiązanie to szczegół. Chodzi mi o to, ze zajęcie tak dużego
    > obszaru pola widzenia przeszkadza

    Przeca w myśliwce hud zajmuje całkiem sporo pola widzenia. A wyświetlane
    informacje nie zakłócają tego co widać.

    --
    NC700XD

  • 19. Data: 2014-08-13 15:49:39
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 13 Aug 2014 13:46:04 +0000 osobnik zwany MrG napisał:

    > Przeca w myśliwce hud zajmuje całkiem sporo pola widzenia. A wyświetlane
    > informacje nie zakłócają tego co widać.

    co jest lepsze niż wyświetlanie z boku. Poza tym pokaż mi myśliwiec,
    który wyświetla HUDem obraz za samolotem

  • 20. Data: 2014-08-13 17:36:20
    Od: MrG <g...@g...com>

    masti <g...@t...hell> wrote:
    > Dnia pięknego Wed, 13 Aug 2014 13:46:04 +0000 osobnik zwany MrG napisał:

    > co jest lepsze niż wyświetlanie z boku. Poza tym pokaż mi myśliwiec,
    > który wyświetla HUDem obraz za samolotem

    Fakt. Ale nie chodzi mi o obraz z kamery tylnej. Tylko o inne parametry
    oraz wskazówki navi.
    Które to powinny byc wyświetlane na środku zamiast z boku.

    --
    NC700XD