  • 1. Data: 2011-02-08 07:23:55
    Temat: Interfejs 8080 i 6800
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Cześć.
    Co to są interfejsy zgodne ze standardem 6800 oraz 8080?
    Nie mogę doszukać sie informacji na ich temat

  • 2. Data: 2011-02-08 07:38:47
    Temat: Re: Interfejs 8080 i 6800
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    W dniu 08.02.2011 08:23, slawek7 pisze:
    > Cześć.
    > Co to są interfejsy zgodne ze standardem 6800 oraz 8080?
    > Nie mogę doszukać sie informacji na ich temat

    Witam
    Informacji najlepiej poszukać w dokumentacji tych procków, a w
    uproszczeniu chodzi o sygnały sterujące magistrali. W rodzinie 8080
    (Intel) mamy MREQ, IREQ, RD, WR, a rodzina 6800 (Motorola) RD/WR i FI2.

    Pozdrawiam
    Grzegorz Kurczyk

  • 3. Data: 2011-02-08 07:46:40
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    A.... czyli chodzi to o sterowanie przepływem danych a nie ilością
    bitów. Czyli oba są 8-bitowe, dwukierunkowe?

  • 4. Data: 2011-02-08 07:55:44
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    W dniu 08.02.2011 08:38, Grzegorz Kurczyk pisze:
    > (Intel) mamy MREQ, IREQ, RD, WR, a rodzina 6800 (Motorola) RD/WR i FI2.

    Pisałem z głowy i zakradły mi się drobne błędy w nazewnictwie w stosunku
    do dokumentacji. Powinno być:
    Intel 8080
    MREQ - sygnał wyboru obszaru pamięci (aktywujący dekoder adresu pamięci)
    IORQ - sygnał wyboru obszaru wejścia/wyjścia (aktywujący dekoder adresu
    układów peryferyjnych)
    RD - cykl odczytu z pamięci lub układów I/O
    WR - cykl zapisu do pamięci lub układów I/O

    Motorola 6800 miała wspólną przestrzeń adresową pamięci i układów I/O
    R/W - stan wysoki=cykl odczytu, stan niski=cykl zapisu
    FI2 (greckie duże "fi") - sygnał zegarowy synchronizacji magistrali.
    Operacje na magistrali były wykonywane na narastającym zboczu tego sygnału.

    Pozdrawiam
    Grzegorz Kurczyk

  • 5. Data: 2011-02-08 07:56:52
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    W dniu 08.02.2011 08:46, slawek7 pisze:
    > A.... czyli chodzi to o sterowanie przepływem danych a nie ilością
    > bitów. Czyli oba są 8-bitowe, dwukierunkowe?

    Tak

  • 6. Data: 2011-02-08 12:14:34
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    A wiesz dlaczego to miało taka dziwną nazwę 8080 i 6800?

  • 7. Data: 2011-02-08 12:28:18
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 2011-02-08 13:14, slawek7 pisze:
    > A wiesz dlaczego to miało taka dziwną nazwę 8080 i 6800?

    Zapytaj intela i motorolę :-)

  • 8. Data: 2011-02-08 18:31:27
    Od: "Krzysztof Tabaczyński" <k...@w...pl>

    Użytkownik "slawek7" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    v.googlegroups.com...
    A wiesz dlaczego to miało taka dziwną nazwę 8080 i 6800?

    Nie miało takich nazw.
    8080 i 6800 są skrótami.
    Poszukaj sobie artykułów w Wikipedii.

    Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.