  • 1. Data: 2011-02-08 07:51:28
    Temat: MSP430 Launchpad, Could not write device memory
    Od: DarekPe <p...@g...com>

    Witajcie,

    Swoją przygodę z mikrokontrolerami rozpocząłem kilka dni temu od
    zestawu TI Launchpad + kostka MSP430G2231. Podstawy programowania mam,
    śladowe wiadomości z elektroniki również, ale mikrokontrolery to terra
    incognita. Przeczytałem instrukcję i działałem jak w tutorialu
    przykazano - CCS v4, przykładowy kod diodomigacza, kompilacja w końcu
    ok. No i zaczęło się... od błędu zapisu do urządzenia:

    MSP430: Trouble Writing Memory Block at 0xc000 on Page 0 of Length
    0x4a: Could not write device memory
    Cannot write to target

    Czy możecie dać mi wskazówkę dlaczego nic nie mogę zapisać? Ustawiłem
    konfigurację zgodną z modelem procesora, próbowałem też uruchamiać
    Launchpad z drugim procesorem dostarczonym w zestawie i nic.
    Połączenie z urządzeniem mogę nawiązać (jest podgląd pamięci).
    Jeszcze jedno: Po tym jak pierwszy raz Code Composer próbował
    skopiować program do pamięci urządzenia (nie udało się), defaultowy
    program który wcześniej tam siedział przestał działać. Teraz po
    podłączeniu Launchpada świeci się tylko dioda sygnalizująca zasilanie.

    Bardzo proszę o wskazówki tak potrzebne na początku mojej znajomości z
    mikrokontrolerami. Co robię nie tak, czego nie sprawdziłem, nie
    ustawiłem, że nie mogę zapisać programu w pamięci urządzenia? Dlaczego
    poprzedni program przestał działać? A może powinienem przesiąść się na
    inny kompilator?

    Środowisko: MSP430G2231, Launchpad MSP-EXP430G2, CCS v4, komputer PC,
    WinXP przez USB

    Dziękuję,
    Darek

  • 2. Data: 2011-02-08 22:21:12
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > MSP430: Trouble Writing Memory Block at 0xc000 on Page 0 of Length
    > 0x4a: Could not write device memory
    > Cannot write to target

    Ja bym zaczął od sprawdzenia, czy przy programowaniu wszystkie opcje
    ustawione są tak, jak należy (nie powiem Ci jak, bo mam zestaw
    LaunchPad, ale nie używałem jeszcze ;P)...

> [...]
    > program który wcześniej tam siedział przestał działać. Teraz po
    > podłączeniu Launchpada świeci się tylko dioda sygnalizująca zasilanie.

    Program przestał działać, bo żeby wgrać nowy program trzeba skasować
    stary. I ta operacja się powiodła. Z jakiś względów nie możesz zrobić
    zapisu na nowo. Czyścisz pamięć przed użyciem (Erease)? Nie wiem, może
    się to robi automatycznie...

    Dokładniejszych wskazówek nikt Ci nie poda, chyba, że ktoś miał
    dokładnie takie objawy jak Ty... możesz szukać w google pod komunikatem
    błędu, ale ten jest dosyć ogólny....

    Konop

  • 3. Data: 2011-02-09 12:13:02
    Od: DarekPe <p...@g...com>

    On 8 Lut, 23:21, Konop <k...@g...pl> wrote:

> [...]
    >
    > Dokładniejszych wskazówek nikt Ci nie poda, chyba, że ktoś miał
    > dokładnie takie objawy jak Ty... możesz szukać w google pod komunikatem

    Dzięki za odpowiedź i wskazówki, jak się okazało słuszne. Pomógł mi
    kolega z konstruktorzy.org. Miałem źle skonfigurowany program Code
    Composer, konkretnie nieprawidłową bibliotekę linkera. Po zmianie
    udało mi się wgrać program, teraz kontroler wesoło i przyjaźnie do
    mnie mruga ledami :) Na pewno pomachałby ogonkiem jakby miał.

    dziękuję,
    Darek