  • 1. Data: 2016-08-11 00:12:26
    Temat: Internet
    Od: s...@g...com

    Po oglądnięciu na internecie kilku stron opisuj opisujących zasadę działania
    internetu, doszedłem do jedynie słusznego wniosku, że internet nie ma prawa działać.
    A już kompletnie nie ten bezprzewodowy. Częstotliwość w okolicach mikrofalówki,
    użytkowników też od cholery i trochę..

    Podobnie jest z bąkiem. Ma zbyt małe skrzydła w stosunku do swojej masy, żeby mógł
    latać. Tyle, że bąk o tym nie wie... I dlatego lata :))

  • 2. Data: 2016-08-11 00:20:56
    Temat: Re: Internet
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2016-08-11 o 00:12, s...@g...com pisze:
    > Po oglądnięciu na internecie kilku stron opisuj opisujących zasadę działania
    internetu, doszedłem do jedynie słusznego wniosku, że internet nie ma prawa działać.
    A już kompletnie nie ten bezprzewodowy.

    A przez Internet rozumiesz co? Protokół IP, czy jedną szczególną warstwę
    fizyczną protokołu Ethernet (znaczy WIFI)?

  • 3. Data: 2016-08-11 00:44:16
    Od: BaSk <piszcie.sobie.n@berdyczow>

    W dniu 2016-08-11 o 00:12, s...@g...com pisze:
    > doszedłem do jedynie słusznego wniosku, że internet nie ma prawa
    > działać.

    Też mnie prześladuje taka myśl. I nie tylko co do netu, ale bardzo wielu
    innych rzeczy w tym świecie.
    A zaś w samym internecie już zupełnie "nie do odgadnięcia" jest
    googlarka: miliony ludzi pytają ją o zdanie w każdej sekundzie, a ona
    wyrzuca niemal natychmiast odpowiedzi, i to idące w tysiące! To po
    prostu nie-moż-li-we!!

    --
    Powiedzenie oddające ducha Ameryki:

    "Cokolwiek robisz
    - rób to dobrze!"

  • 4. Data: 2016-08-11 02:37:38
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 11.08.2016 o 00:12, s...@g...com pisze:
> [...]
    >
    > Podobnie jest z bąkiem. Ma zbyt małe skrzydła w stosunku do swojej masy, żeby mógł
    latać. Tyle, że bąk o tym nie wie... I dlatego lata :))

    To jest jakiś mit istniejący od ponad stu lat. Ogłosił to na konferencji
    jakiś biolog, bo zaufał wyliczeniom swojego laboranta, któremu się
    uroiło, że jest fizykiem. Ten ostatni zastosował pewnie znane od pewnego
    czasu wyniki prac Lilienthala dotyczące lotu ptaków. Tylko że ptaki
    latają inaczej niż owady.
    Mit oczywiście ewoluował i teraz mówi się, że amerykańscy naukowcy na
    podstawie symulacji komputerowych udowodnili, że trzmiel nie może latać,
    ale on na szczęście o tym nie wie. Cała ta bajeczka ma służyć
    podbudowaniu ego tumanistów, uważających że te wszystkie obliczenia
    fizyków są gówno warte.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 5. Data: 2016-08-11 08:09:59
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 11 Aug 2016 00:44:16 +0200, BaSk <piszcie.sobie.n@berdyczow>
    wrote:
> [...]
    ona
    > wyrzuca niemal natychmiast odpowiedzi, i to idące w tysiące! To po

    Kwestia skali bo goglarka nie jest "jedna", każdy kontynent ma swoją.
    Skala rozwiązania prowadzi do ciekawych problemów np. problemem
    staje się przekłamanie tylko jednego bitu w komunikacji hdd-plyta (bo
    błąd się propaguje na dziesiątki tysiey poszczególnyvh nodów). Fajna
    była prezentacja na ten temat z przed kilku lat zdradzająca też
    trochę wolumen danych jaki przewalają, niestety nie mogę jej teraz na
    szybko znaleźć :(

    --
    Marek

  • 6. Data: 2016-08-11 08:33:19
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 2016-08-11 o 00:44, BaSk pisze:

> [...]
    > googlarka: miliony ludzi pytają ją o zdanie w każdej sekundzie, a ona
    > wyrzuca niemal natychmiast odpowiedzi, i to idące w tysiące! To po

    Polecam film Ex Machina jak ktoś nie oglądał.

  • 7. Data: 2016-08-11 10:50:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 10 Aug 2016 15:12:26 -0700 (PDT), s...@g...com
> [...]
    > internet nie ma prawa działać. A już kompletnie nie ten
    > bezprzewodowy. Częstotliwość w okolicach mikrofalówki, użytkowników

    Ale to z internetem masz probem, czy z Wifi ?
    Opis internetu sie konczy na warstwie fizycznej, moze i na golebiach
    pocztowych dzialac :-)

    A wifi to i mnie interesuje, szczegolnie te opoznienia po 2s ...
    Mikrofalowka moze nie problem - stala czestotliwosc.

    Mnie tam GPS interesuje. To nie ma prawa dzialac.
    A konktretnie - to nie wiem jak z kwarcu np 5MHz w odbiorniku uzyskac
    dokladnosc/rozdzielczosc np 2m - co wymaga czestotliwosci
    przetwarzania rzedu 150MHz.
    I nie ma powielania czestotliwosci, przynajmniej w starszych
    odbiornikach.

    J.

  • 8. Data: 2016-08-11 14:13:31
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 11.08.2016 10:50, J.F. wrote:
> [...]
    > A konktretnie - to nie wiem jak z kwarcu np 5MHz w odbiorniku uzyskac
    > dokladnosc/rozdzielczosc np 2m - co wymaga czestotliwosci

    Przeczytaj, jak działa GPS i po co mu 4, a nie trzy satelity.

    pzdr
    bartekltg

  • 9. Data: 2016-08-11 15:26:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 11 Aug 2016 14:13:31 +0200, bartekltg napisał(a):

    > Przeczytaj, jak działa GPS i po co mu 4, a nie trzy satelity.

    To ja wiem, tylko nie rozumiem jak przetwarzajac odebrany sygnal z
    cyklem np 200ns (5MHz) osiaga sie dokladnosc 5ns (1.5m).

    J.

  • 10. Data: 2016-08-11 15:33:52
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 11.08.2016 15:26, J.F. wrote:

    > To ja wiem, tylko nie rozumiem jak przetwarzajac odebrany sygnal z
    > cyklem np 200ns (5MHz) osiaga sie dokladnosc 5ns (1.5m).

    Jakbyś wiedział/rozumiał, to byś nie zadawał tego pytania! ;-)
    Przeczytaj.

    Zegar kwarcowy jest tam po to, by elektronika działała,
    jego wskazanie jako czasomierza nie bierze udziału
    w wyznaczaniu pozycji (co najwyżęj pomocniczo).

    Odbiornika wyznacza (t,x,y,z) z sygnałow z satelitów,
    nie tylko (x,y,z).

    pzdr
    bartekltg