  • 11. Data: 2019-10-01 15:09:31
    Temat: Re: Ja tu widzę żyłę złota ;-)
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    (...)
    > informuje mnie Janosik więc zwalniam porawiając bezpieczeństwo.

    posłuchajcie:

    każdy może robić co chce, ale w większości przypadków, do swoich
    poczynań dorabiamy jakieś uzasadnienie. nic tak mnie nie wnerwia jak
    brak równowagi w takich uzasadnieniach. w wątku "żodyn się nie
    spodziewał" większość z piszących jest murem za pierwszeństwem dla
    pieszych, nawet kosztem zdecydowanego zdjęcia nogi z gazu, nawet gdy w
    średniowiecznych miastach są pasy co 80metrów.
    opisywany fotoradar w ciągu 4dni złapał 20 tyś kierowców którzy nie
    zwolnili nawet do obowiązkowych 40stukm/h a jeden przeleciał 125km/h
    Gdzie tu jest równowaga?

    ToMasz

  • 12. Data: 2019-10-01 16:18:21
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2019-10-01 o 07:02, p...@g...com pisze:

    > W Niemczech już od dawna gminy biorą sprzęt na krechę ew. wystawcie
    > lokalizację na licytację chętnych nie zabraknie ;-)

    Przecież u nas też już tak było. Przyjeżdżała do gminy prywatna firma z
    radarem i go wypożyczała. Pieniądze z mandatów trafiły do kasy gminy i
    prywatnej firmy, czasem pół na pół.

  • 13. Data: 2019-10-01 16:44:25
    Od: "BaX" <n...@g...com>

    Użytkownik "ToMasz" <N...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > opisywany fotoradar w ciągu 4dni złapał 20 tyś kierowców którzy nie
    > zwolnili nawet do obowiązkowych 40stukm/h a jeden przeleciał 125km/h

    No właśnie, nie zwolnili bo o nim nie wiedzieli, gdyby wiedzieli to by
    zapewne zwolnili.
    A jeżeli chodzi o pieszych to z racji mnóstwa absurdalnych miejsc gdzie są
    wymalowane pasy bez sygnalizacji, przy bezwzględnym pierwszeństwie pieszych
    stojących przed przejściem będzie sajgon.

    Przykład: targowiska miejskie, a w ich okolicy po kilka przejść dla pieszych
    oczywiście bez nadzoru świateł, powodzenia w przejechaniu samochodem w
    czasie jak targowiska są czynne. /przy opisywanym wyżej bezwzględnym
    pierwszeństwie pieszego/
    Dlaczego, bo ruch pieszych w okolicy tych targowisk jest taki, że
    praktycznie ciągle albo ktoś się zbliża albo już stoi przy przejściu
    zakładając, że akurat nie trafiło się na węża 8-10 ludzi idących przez
    przejście do których dochodzą/dobiegają kolejni liczący na załapanie się na
    przejście na drugą stronę.

  • 14. Data: 2019-10-01 17:29:30
    Od: Peter <p...@o...pl>

    W dniu 2019-10-01 o 16:18, nadir pisze:

    > Przecież u nas też już tak było. Przyjeżdżała do gminy prywatna firma z
    > radarem i go wypożyczała. Pieniądze z mandatów trafiły do kasy gminy i
    > prywatnej firmy, czasem pół na pół.

    dokładnie, porażające jest to jak krótką pamięć mają ludzie

  • 15. Data: 2019-10-01 17:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik BaX n...@g...com ...

    > No właśnie, nie zwolnili bo o nim nie wiedzieli, gdyby wiedzieli to by
    > zapewne zwolnili.

    Nie da sie wszedzie postawic fotoradaru.
    A zatem nie sam fotoradar a mozliwosc jego spotkania musiałaby być
    przestrogą...
    Co za tym idzie - brak fotoradarów nieoznakowanych co do zasady przesadza
    ich brak skutecznosci wszedzie tam gdzie nie stoją. czyli w 99% miejsc.

    Tyle wychodzi mi z logiki.

    A czy bym tego chciał? Zdecydowanie bardziej chciałbym zeby wyłapywano
    tych naprawde niebezpiecznych kierowców...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jeżeli nawet OE nie widzi żadnych załączników, to ich nie ma ;)

  • 16. Data: 2019-10-01 18:24:54
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 01-10-2019 o 15:09, ToMasz pisze:
> [...]
    > brak równowagi w takich uzasadnieniach. w wątku "żodyn się nie
    > spodziewał" większość z piszących jest murem za pierwszeństwem dla

    Pewnie macie w tym wątku jakiś zlot kapeluszy.
    Ja tam nic takiego nie widzę, bo kapelusze siedzą hurtowo w moim kiblu.
    Zrób z nimi to samo i nie będziesz ich kretynizmów czytał.

  • 17. Data: 2019-10-01 18:59:00
    Od: Kviat

    W dniu 01.10.2019 o 18:24, Cavallino pisze:

    > Pewnie macie w tym wątku jakiś zlot kapeluszy.
    > Ja tam nic takiego nie widzę, bo kapelusze siedzą hurtowo w moim kiblu.
    > Zrób z nimi to samo i nie będziesz ich kretynizmów czytał.

    Miałeś okazję się czegoś nauczyć, ale z tej okazji nie skorzystałeś, bo
    z własnej woli wrzuciłeś wiedzę do kibla.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 18. Data: 2019-10-01 23:06:22
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-10-01 18:59, Kviat wrote:

    > Miałeś okazję się czegoś nauczyć, ale z tej okazji nie skorzystałeś, bo
    > z własnej woli wrzuciłeś wiedzę do kibla.

    Ty się czegoś nauczyłeś?

  • 19. Data: 2019-10-02 08:46:55
    Od: Kviat

    W dniu 01.10.2019 o 23:06, kk pisze:

    > Ty się czegoś nauczyłeś?

    Tak. Że zapierdalaczy nic nie przekona, że czarne jest czarne, a białe
    jest białe.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 20. Data: 2019-10-02 10:41:00
    Od: j...@j...org

    On Tuesday, October 1, 2019 at 1:30:50 PM UTC+2, BaX wrote:

    > Jaka to poprawa kiedy nie mam wiedzy o FR /jestem przejazdem - "gościem"/, a
    > ono mi zrobi zdjęcie czyli przewaliłem ograniczenie? O wszystkich FR
    > stacjonarnych w okolicy wiem więc na nie nie wpadam, o tych FR na wyjazdach
    > informuje mnie Janosik więc zwalniam porawiając bezpieczeństwo.

    Tzn. po co są twoim zdaniem znaki drogowe?