  • 41. Data: 2024-03-28 20:24:25
    Temat: Re: Jak Stuhr znowu siądzie po pijaku za kierownicę to zabiorą mu SAMOCHÓD
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 28.03.2024 o 17:21, io pisze:
> [...]
    5658237,policja-moze-legitymowac-obywatela-tylko-gdy
    -jest-podstawa.html

    > Więc właśnie, co się dokładnie zmieniło i jak się to ma do innych
    > czynności, które policja może i nigdzie nie pisze kiedy dokładnie może.

    Zmieniło się to, że w trakcie kontroli drogowej, policja może wykonać
    kontrolę trzeźwości bo tak.
    Wcześniej mogła to zrobić tylko pod warunkiem uzasadnionej przyczyny.

    --
    Pete

  • 42. Data: 2024-03-28 20:26:49
    Od: Pete <n...@n...com>

> [...]

    > Ale o ile pamietam, to od zawsze policja, a nawet milicja, miały
    > możliwość kontroli kierowców i pojazdów.

    Kontroli tak. Badania trzeźwości tylko w uzasadnionych przypadkach.
    Przesiewowo nie mieli takiego uprawnienia.

    --
    Pete

  • 43. Data: 2024-03-28 20:55:44
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 28 Mar 2024 20:26:49 +0100, Pete wrote:

> [...]

    > Kontroli tak. Badania trzeźwości tylko w uzasadnionych przypadkach.
    > Przesiewowo nie mieli takiego uprawnienia.

    A jednak badali. Może i bezprawnie.

    No ale zaraz - to nowe brzmienie?
    To nadal potrzebne uzasadnione podejrzenie.

    J.

  • 44. Data: 2024-03-29 13:55:11
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2024-03-28 o 20:55, J.F pisze:

    > A jednak badali. Może i bezprawnie.

    Ano

    > No ale zaraz - to nowe brzmienie?
    > To nadal potrzebne uzasadnione podejrzenie.

    Trzeba czytać dokładnie a nie pobieżnie.
    "uzasadnione podejrzenie, że mogła kierować pojazdem"

    Czyli z 5-iu osób w aucie mogą skontrolować wszystkie :P

    --
    Pete