  • 1. Data: 2009-03-22 12:12:20
    Temat: Jak interpretować nagłówki HTTP ?
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    Witam,

    Chciałbym uporządkować sobie wiedzę na temat zasad obsługi nagłówków HTTP
    związanych ze stroną HTML przez przeglądarki/wyszukiwarki. Otóż nie bardzo
    jest dla mnie jasne w jaki sposób one oddziaływują na przeglądarkę.
    Przykładowo gdy wchodzę na nieistniejący plik na serwerze to wysyła on do
    przeglądarki nagłówek 404 oraz wysyłany jest kod HTML informujący o tym
    błędzie. FF wyświetla ten kod HTML. Tymczasem IE wyświetla "Nie można
    odnaleźć strony sieci Web". Pytanie: dlaczego nie została przez IE
    wyświetlona strona błędu, jak życzył sobie twórca serwisu WWW?

    Innym przypadkiem są nagłówki 301...303. Co one w zasadzie zmieniają? Nie
    zauważyłem aby zastąpienie jedngo drugim wpływało na działanie przeglądarki.
    A może to informacja dla Googli itp wyłącznie, że mają sobie skorygować URL?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 2. Data: 2009-03-22 12:32:35
    Temat: Re: Jak interpretować nagłówki HTTP ?
    Od: Grzegorz Staniak <g...@w...pl>

    On 22.03.2009, Marek <m...@s...interia.pl> wroted:

> [...]
    > odnaleźć strony sieci Web". Pytanie: dlaczego nie została przez IE
    > wyświetlona strona błędu, jak życzył sobie twórca serwisu WWW?

    Bo autorzy IE wiedzą lepiej? We don't need no stinking error pages?
    Wybór należy do użytkownika, można wyłączyć "przyjazne komunikaty
    o błędach" (a przynajmniej jakiś czas temu można było).

    GS
    --
    Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ wp [dot] pl>
    Nocturnal Infiltration and Accurate Killing

  • 3. Data: 2009-03-22 13:08:07
    Od: Maciej Łebkowski <m...@e...com>

    Dnia 22-03-2009 o 13:32:35 Grzegorz Staniak <g...@w...pl> napisał(a):

    > Bo autorzy IE wiedzą lepiej? We don't need no stinking error pages?
    > Wybór należy do użytkownika, można wyłączyć "przyjazne komunikaty
    > o błędach" (a przynajmniej jakiś czas temu można było).

    Poza tym, AFAIR, strona błędu musi miec przynajmniej pół kilobajta,
    inaczej IE i tak wciśnie tego swojego gniota.

    --
    Maciej Łebkowski

  • 4. Data: 2009-03-22 13:43:19
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Sun, 22 Mar 2009 12:12:20 -0000, Marek <m...@s...interia.pl> wrote:

> [...]
    > HTTP związanych ze stroną HTML przez przeglądarki/wyszukiwarki. Otóż nie
    > bardzo jest dla mnie jasne w jaki sposób one oddziaływują na

    W przeglądarkach głównie wpływają na cache, umieszczanie stron w
    historii/autouzupełnianiu, etc.

    Większe znaczenie ma to dla wyszukiwarek.

> [...]
    > wyświetla "Nie można odnaleźć strony sieci Web". Pytanie: dlaczego nie
    > została przez IE wyświetlona strona błędu, jak życzył sobie twórca

    IE tak się wygłupia jak strona ma mniej, niż 512 bajtów.

    --
    http://pornel.net
    this.author = new Geek("porneL");

  • 5. Data: 2009-03-22 16:45:03
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    > Poza tym, AFAIR, strona błędu musi miec przynajmniej pół kilobajta,
    > inaczej IE i tak wciśnie tego swojego gniota.

    Wooow, dzięki :) Wezmę to pod uwagę opracowując swoje komunikaty.

  • 6. Data: 2009-03-22 16:45:52
    Od: "Marek" <m...@s...interia.pl>

    No to wszystko jasne :-)

    Dziękuję Ci za informacje :-)