    From: Czarek <4...@g...de>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Jak kupowałem aparat...
    Date: Tue, 18 Aug 2009 08:35:54 -0700 (PDT)

    Jak już pisałem, poproszono mnie o asystowanie przy zakupie aparatu -
    za przeproszeniem - syfrowego, celem sprawdzenia go. Nie znam się na
    tych niuansach, dla mnie wszystko to hovno, ale nie udało misie
    wymigać i dziś dokonaliśmy zakupu...

    Padło na firmę Bea z Kiełpina (Łomianki), bo zaproponowali
    najrozsądniejsze warunki. Wcześniej uzgodniliśmy, że sprzęt ma być
    _nowy_, a nie udający nowy.Pierwsze pudełko, z Nikonem D700, które
    dostałem, od razu wyglądało podejrzanie, ale jakoś nie zwróciłem na to
    uwagi... myślałem, że jakieś zagięcie w transporcie cy cóś. Aparat
    wyglądał idealnie, żadnych śladów używania. Jednak, po włożeniu
    akumulatorów i karty, pierwszy, pstryknięty nim knot, pojawił się na
    wyświetlaczu z numerem... 5230 :-> Co ewidentnie wskazywało na to, że
    korpus narobił się, jak stara chabeta; chyba w kartonie, bo ponoć
    nieużywany... Nie dałem się przekonać Panu, który zapewniał, że to
    sprawa karty (hehe) i poprosiłem o inny korpus. Który zachował się
    przyzwoicie i pierwszego knota zanumerował 0001 :-)

    Następnym krokiem było podpięcie Nikkora AF-S 24-70 f2,8G. Okazało
    się, że sprzęt potrafi potwierdzić piknięciem ustawienie ostrości w
    sytuacji, gdy wszystko jest nieostre! Dodatkowo wylazł BF, jak
    cholera :-| Poprosiłem drugi egzemplarz, ale prawie nie różnił się od
    pierwszego. Ponieważ nie było więcej do macania, więc szybko
    skontaktowałem się telefonicznie z jednym z poważanych członków tej
    grupy :-) i poprosiłem o konsultację. Potwierdził, że wszystko to
    gówno, z wyjątkiem moczu, który to werdykt, poparty teraz Autorytetem,
    ponownie przekazałem kupującemu.

    Została jeszcze do sprawdzenia lampa błyskowa SB-900, ale okazało się,
    że nikt nie ma do niej zasilania :-> W efekcie cały sprzęt wzięliśmy
    do dokładniejszego przetestowania w domu :-)

    Podsumowując - hovno okrutne, dziwię się, że ludzie coś takiego
    kupują. I to za ciężkie pieniądze :-( Wzięliśmy korpus, któremu wydaje
    się, że jest ostro, gdy jest nie ostro, obiektyw, który z tym korpusem
    nie potrafi prawidłowo ustawić ostrości przy 24 mm na nieskończoność i
    lampę błyskową, ale o niej nic jeszcze nie wiem :-)

    Za te pieniądze, normalny człowiek, sprzętem średnioformatowym sprzed
    20 lat, narobiłby tyle zdjęć, że posrałby się z wysiłku; zdjęć takiej
    jakości, że każdy, kto ma oczy, posrałby się z wrażenia podczas ich
    oglądania.

    Myśliwy, ty chyba nie na polowanie tu przychodzisz...? :-) Możecie mi
    powiedzieć, po jaką cholerę kupujecie ten szajs? Chyba lubicie, jak
    ktoś was rucha...

    Czarek

    PS Pytanie nie jest skierowane do pstrykaczy, którym syfra służy do
    zarabiania. Tu znam odpiwiedź :-)