  • 1. Data: 2009-08-18 15:35:54
    Temat: Jak kupowałem aparat...
    Od: Czarek <4...@g...de>

    Jak już pisałem, poproszono mnie o asystowanie przy zakupie aparatu -
    za przeproszeniem - syfrowego, celem sprawdzenia go. Nie znam się na
    tych niuansach, dla mnie wszystko to hovno, ale nie udało misie
    wymigać i dziś dokonaliśmy zakupu...

    Padło na firmę Bea z Kiełpina (Łomianki), bo zaproponowali
    najrozsądniejsze warunki. Wcześniej uzgodniliśmy, że sprzęt ma być
    _nowy_, a nie udający nowy.Pierwsze pudełko, z Nikonem D700, które
    dostałem, od razu wyglądało podejrzanie, ale jakoś nie zwróciłem na to
    uwagi... myślałem, że jakieś zagięcie w transporcie cy cóś. Aparat
    wyglądał idealnie, żadnych śladów używania. Jednak, po włożeniu
    akumulatorów i karty, pierwszy, pstryknięty nim knot, pojawił się na
    wyświetlaczu z numerem... 5230 :-> Co ewidentnie wskazywało na to, że
    korpus narobił się, jak stara chabeta; chyba w kartonie, bo ponoć
    nieużywany... Nie dałem się przekonać Panu, który zapewniał, że to
    sprawa karty (hehe) i poprosiłem o inny korpus. Który zachował się
    przyzwoicie i pierwszego knota zanumerował 0001 :-)

    Następnym krokiem było podpięcie Nikkora AF-S 24-70 f2,8G. Okazało
    się, że sprzęt potrafi potwierdzić piknięciem ustawienie ostrości w
    sytuacji, gdy wszystko jest nieostre! Dodatkowo wylazł BF, jak
    cholera :-| Poprosiłem drugi egzemplarz, ale prawie nie różnił się od
    pierwszego. Ponieważ nie było więcej do macania, więc szybko
    skontaktowałem się telefonicznie z jednym z poważanych członków tej
    grupy :-) i poprosiłem o konsultację. Potwierdził, że wszystko to
    gówno, z wyjątkiem moczu, który to werdykt, poparty teraz Autorytetem,
    ponownie przekazałem kupującemu.

    Została jeszcze do sprawdzenia lampa błyskowa SB-900, ale okazało się,
    że nikt nie ma do niej zasilania :-> W efekcie cały sprzęt wzięliśmy
    do dokładniejszego przetestowania w domu :-)

    Podsumowując - hovno okrutne, dziwię się, że ludzie coś takiego
    kupują. I to za ciężkie pieniądze :-( Wzięliśmy korpus, któremu wydaje
    się, że jest ostro, gdy jest nie ostro, obiektyw, który z tym korpusem
    nie potrafi prawidłowo ustawić ostrości przy 24 mm na nieskończoność i
    lampę błyskową, ale o niej nic jeszcze nie wiem :-)

    Za te pieniądze, normalny człowiek, sprzętem średnioformatowym sprzed
    20 lat, narobiłby tyle zdjęć, że posrałby się z wysiłku; zdjęć takiej
    jakości, że każdy, kto ma oczy, posrałby się z wrażenia podczas ich
    oglądania.

    Myśliwy, ty chyba nie na polowanie tu przychodzisz...? :-) Możecie mi
    powiedzieć, po jaką cholerę kupujecie ten szajs? Chyba lubicie, jak
    ktoś was rucha...

    Czarek

    PS Pytanie nie jest skierowane do pstrykaczy, którym syfra służy do
    zarabiania. Tu znam odpiwiedź :-)

  • 2. Data: 2009-08-18 16:05:10
    Temat: Re: Jak kupowałem aparat...
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    > Myśliwy, ty chyba nie na polowanie tu przychodzisz...? :-) Możecie mi
    > powiedzieć, po jaką cholerę kupujecie ten szajs? Chyba lubicie, jak
    > ktoś was rucha...

    Kupujemy ten szajs tylko dlatego, że sprzęt, który wymieniłeś jako alternatywę:

> [...]
    > 20 lat, narobiłby tyle zdjęć, że posrałby się z wysiłku; zdjęć takiej
    > jakości, że każdy, kto ma oczy, posrałby się z wrażenia podczas ich

    Ma przed sobą tylko 5 lat użytkowania, a nowy szajs - 25 lat (jak
    dożyje). Po tym czasie aparat staje się urzędowo uznanym zabytkiem
    techniki i dostajesz łomot na granicy za próbę nielegalnego wywozu
    skarbów dziedzictwa narodowego i masz szczęście, jeśli nie pokażą
    Cię w kajdankach w lokalnych wiadomościach. ;-)

    http://zawsze-kwadrat.pl/2009/08/kraj-starych-aparat
    ow/

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 3. Data: 2009-08-18 16:12:48
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Czarek" napisał
    > Jak już pisałem, poproszono mnie o asystowanie przy zakupie aparatu -
    > za przeproszeniem - syfrowego, celem sprawdzenia go. Nie znam się na
    > tych niuansach, dla mnie wszystko to hovno...
    [...cut the bullshit...]

    Jest na to prosta odpowiedź - jesteś starym, marudzącym pierdołą.
    Abstrahując od wieku, bo ten ma tu znaczenie drugorzędne - starym pierdołą
    może być i nastolatek. Chodzi o pewien stan umysłu zakonserwowanego w
    komunałach o tym jak to zawżdy lepiej było, jak ongiś smakowała mielonka z
    puszki, itede, itepe...

    Idź się wypłakać na p.r.f.

    adam

  • 4. Data: 2009-08-18 16:41:46
    Od: "Marek Grochocki" <m...@g...pl>

    "Czarek" <4...@g...de> wrote in message
    b.googlegroups.com...
> [...]
    > za przeproszeniem - syfrowego, celem sprawdzenia go. Nie znam się na
    > tych niuansach, dla mnie wszystko to hovno, ale nie udało misie

    [ciach rozprawka o wyproznianiu]

    > Myśliwy, ty chyba nie na polowanie tu przychodzisz...? :-) Możecie mi
    > powiedzieć, po jaką cholerę kupujecie ten szajs? Chyba lubicie, jak
    > ktoś was rucha...

    A ty tylko na analogu?

    > PS Pytanie nie jest skierowane do pstrykaczy, którym syfra służy do
    > zarabiania. Tu znam odpiwiedź :-)

    Znaczy sie, uwazasz ze zarabiajacy robia to za pieniadze wiec lubia jak sie
    ich rucha? ;)

    MARC

  • 5. Data: 2009-08-18 16:52:03
    Od: Valwit <l...@v...net>

    Czarek wrote:
    > za przeproszeniem - syfrowego, celem sprawdzenia go. Nie znam się na
    > tych niuansach, dla mnie wszystko to hovno, ale nie udało misie
    > wymigać i dziś dokonaliśmy zakupu...

    1 lol

    > Padło na firmę Bea z Kiełpina (Łomianki),

    2 lol. było brać w Zenexie, jest w stodole obok,

    > akumulatorów i karty, pierwszy, pstryknięty nim knot, pojawił się na
    > wyświetlaczu z numerem... 5230 :-> Co ewidentnie wskazywało na to, że
    > korpus narobił się, jak stara chabeta;

    jeśliu karta była wcześniej pusta to tak, jeśli nie to aparat bedzie
    numerował dalej od numeru zapisanego na karcie.

    > sprawa karty (hehe) i poprosiłem o inny korpus. Który zachował się
    > przyzwoicie i pierwszego knota zanumerował 0001 :-)

    czyli ustawili zeby niezaleznie od karty zaczynal od zera :>

> [...]
    > sytuacji, gdy wszystko jest nieostre! Dodatkowo wylazł BF, jak
    > cholera :-| Poprosiłem drugi egzemplarz, ale prawie nie różnił się od

    ot, niuanse..

    > Została jeszcze do sprawdzenia lampa błyskowa SB-900, ale okazało się,
    > że nikt nie ma do niej zasilania :->

    4 baterii r6 nikt nie mial? zajebista firma, nie ma co.

    > Podsumowując - hovno okrutne, dziwię się, że ludzie coś takiego
    > kupują.

    mysle ze ludzie kupuja w normalnych sklepach a nie u rolnika bo ma o
    4.99 taniej (sprawdzic czy nie krakow)

    > I to za ciężkie pieniądze :-(

    a co banknotow nie mieli czy obskoczyliscie parkomaty i dozbieraliscie
    reszte w czapke na centralnym? :D

    > się, że jest ostro, gdy jest nie ostro, obiektyw, który z tym korpusem
    > nie potrafi prawidłowo ustawić ostrości przy 24 mm na nieskończoność i
    > lampę błyskową, ale o niej nic jeszcze nie wiem :-)

    no to moga (nie musza, oczywiscie ze sprzet moze byc walniety bo spadl z
    przyczepy i dlatego go na jakims zadupiu w krzakach sprzedaja) byc
    wlasnie te niuanse o ktorych wspominales na pcozatku. testowanie warto
    zaczac od przywrocenia ustawien fabrycznych

> [...]
    > 20 lat, narobiłby tyle zdjęć, że posrałby się z wysiłku; zdjęć takiej
    > jakości, że każdy, kto ma oczy, posrałby się z wrażenia podczas ich

    to chyba jakby do tego gownianego sprzetu dorzucili laxigen gratis

    --
    Łukasz "Valwit" Grupa http://valwit.net ICQ:40117364 GG:1591997

  • 6. Data: 2009-08-18 17:05:18
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    >Użytkownik "Czarek" <4...@g...de> napisał w wiadomości
    qb.googlegroups.com...
    >Jak już pisałem,

    Że też Ci się chciało...

    Swoją drogą - znajdź kogoś kto nie ma bladego pojęcia o posługiwaniu się
    średnim formatem, daj mu dowolny aparat na film zwojowy i rolkę filmu. Nawet
    nie każ samodzielnie obrabiać materiału. Zobacz, jakie dostanie wyniki.

    Powodzenia.

    p.s. Następnym razem przekartkuj choć pobieżnie instrukcje obsługi...

  • 7. Data: 2009-08-18 18:03:58
    Od: "awygo" <a...@g...pl>

> [...]
    b.googlegroups.com...

    >Możecie mi powiedzieć, po jaką cholerę kupujecie ten szajs? Chyba lubicie,

    Skoro istnieje "muzyka" dla głuchych, to może też być "fotografia" dla
    ślepych.
    Cyfrówka ma tę zaletę, że można błyskawicznie zmienić czułość. Niektórzy (w
    zasadzie większość) potrafią nawet zmienić ISO.
    Powtórzę się: nie zawsze potrzebne jest zdjęcie - czasem wystarczy proteza,
    więc nie jęcz, tylko kup sobie cyfrówkę z funkcją wykrywania uśmiechu.
    Wiesz, ile radości sprawisz cioci na imieninach?
    A poza tym każdy megapiksel przedłuża penisa o 5 mm.

  • 8. Data: 2009-08-18 18:05:13
    Od: XX YY <f...@g...com>

> [...]
    > ktoś was rucha...
    >
    > Czarek
    >
    > PS Pytanie nie jest skierowane do pstrykaczy, którym syfra służy do

    odpowiedz jest oczywista i natychmiastowa.

    kazdy czlowiek jakos tam musi wypelnic czas jaki mu zostal dany od
    chwili poczecia do chwili zgonu.
    mozna go wypalnic w roznoraki sposob:
    rosjanie wymyslili i stosuja w tym celu wodke
    niemcy ( nrd) ogrodki dzialkowe
    amerykanie - komputer

    a japonczycy - aparaty cyfrowe.

    i wlasnie dlatego ze to nie dziala jest takim wspanialym pochlaniaczem
    czasu.

    ale chce cie uspokoic w czasach analogu i AF nie bylo lepiej - tylko
    trudniej bylo to sprawdzic ( pojecia front focus ect backfocus nie
    istnialy).
    ludzie nie zdawali sobie sprawy z tego ze czesc odpowiedzialnosci za
    nieostre zdjecia ponosi wlasnie uklad AF - potocznie nazywano to
    mydlacym obiektywem.

    Ale chce Cie uspokoic - to sie da w znacznym stopniu ograniczyc -tzn
    bledy AF - tylko co wowczas robic w wolnym czasie , ktory pojawi sie
    po wyeliminowaniu bledow - stosowac ruski wynalazek ?

    XXX

  • 9. Data: 2009-08-18 18:10:27
    Od: Czarek <4...@g...de>

    On 18 Sie, 18:41, "Marek Grochocki" <m...@g...pl> wrote:

    > A ty tylko na analogu?

    Mam ten komfort, że nie robię zdjęć za pieniądze, a wyłącznie dla
    siebie :-) Tak, mogę powiedzieć, że zdjęcia robię wyłącznie w technice
    klasycznej - wielki format i srajtaśma. Mam dwa syfraki - Coolpixa 995
    i Nikona D70, którymi jednak nie robię zdjęć, a sadzę knoty :-)
    Najczęściej używam 995; służy mi on np. na wyjazdach, do rejestracji
    krajobrazu, w który warto wybrać się z aparatem. D70 używam wtedy, gdy
    potrzebuję coś sknocić do druku.

    > Znaczy sie, uwazasz ze zarabiajacy robia to za pieniadze wiec lubia jak sie
    > ich rucha? ;)

    Nie; przeważnie to oni ruchają ;-) A poważnie - zdjęcia za pieniądze
    kierują się innymi prawami; ma być szybko i tanio, nikt nie mówi, że
    ma być dobrze ;) Przyznam, że syfra w takich przypadkach, to wygoda.
    Gdy miałem sesję do druku, z autorem książki (po znajomości, więc się
    nie liczy, że zawodowo :D), to pożyczyłem D3.

    Czarek

  • 10. Data: 2009-08-18 18:10:28
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-08-18 17:35:54 +0200, Czarek <4...@g...de> said:

> [...]
    > za przeproszeniem - syfrowego, celem sprawdzenia go. Nie znam się na
    > tych niuansach, dla mnie wszystko to hovno, ale nie udało misie

    Wyświadcz znajomemu/rodzinie przysługę i nie bierz się za pomaganie w
    czymś, o czym nie masz bladego pojęcia.

    de Fresz