  • 1. Data: 2009-05-05 08:02:41
    Temat: Jak podłączyć słuchawki do telewizora bez wyjścia słuchawkowego?
    Od: "Ania Liska" <a...@N...gazeta.pl>

    Cześć :)

    Prawie rok temu rodzice kupili mi telewizor do pokoju :) Nic specjalnego,
    taki prosty LCD firmy LG 37 calowych (model LG 37LG2000). Bez wodotrysków,
    ale do oglądania z kumpelami wystarczy :)

    Ostatnio chciałam pooglądać i posłuchać dokładniej programów w języku obcym
    żeby lepiej rozumieć i chciałam kupić słuchawki, żeby można było podłączyć do
    telewizora. Niestety nic z tego :( W telewizorze, w tym modelu nie ma wyjścia
    słuchawkowego.

    I stąd moje pytanie. Czy można jakoś inaczej "na około" podłączyć słuchawki
    do tego telewizora? Z tyłu jest mnóstwo "wtyczek" w tym cyfrowe wyjście audio
    (optyczne), Gniazda Euroscart (AV1/AV2), Gniazdo PCMCIA i oczywiście HDMI.

    Bardzo mi zależy na podłączeniu tych słuchawek. Czy ktoś mógłby mi
    podpowiedzieć jak to zrobić o ile w ogóle się da? Będę naprawdę wdzięczna.

    Pozdrawiam,
    Ania Liska

  • 2. Data: 2009-05-05 08:10:23
    Od: Jingiel <X...@X...XX>

    > Bardzo mi zależy na podłączeniu tych słuchawek. Czy ktoś mógłby mi
    > podpowiedzieć jak to zrobić o ile w ogóle się da? Będę naprawdę wdzięczna.

    Ma wyjscie sluchawkowe, tylko jest pewnie z przodu.

    Jingiel

  • 3. Data: 2009-05-05 08:36:29
    Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl>

    > Ma wyjscie sluchawkowe, tylko jest pewnie z przodu.
    Podpowiedz przynajmniej gdzie dokładnie trzeba dziurę zrobić, by się do
    tego gniazda dostać.

  • 4. Data: 2009-05-05 08:39:08
    Od: Kucing <k...@...u.s.h.m.a.i.l.com>

    Dnia Tue, 05 May 2009 10:10:23 +0200, Jingiel napisał(a):

    > Ma wyjscie sluchawkowe, tylko jest pewnie z przodu.
    >

    > Jingiel

    Bzdury gadasz chłopcze. Zajrzyj do instrukcji tego modelu w necie. Mi to
    zajęło niecałe 2 minuty łącznie z uruchomieniem Google. I co? Nie ma
    wyjścia słuchawkowego ten model! Pytanie Pani Ani jest bardzo na miejscu.
    Być może uda się to zrobić przez wyjście optyczne...

    --
    - Kucing -

  • 5. Data: 2009-05-05 09:01:57
    Od: "MF[PL]" <s...@w...pl>

    Kucing pisze:

> [...]
    > wyjścia słuchawkowego ten model! Pytanie Pani Ani jest bardzo na miejscu.
    > Być może uda się to zrobić przez wyjście optyczne...

    Najlepiej wyprowadzić sygnał ze scart1 lub scart2.
    Tutaj masz opisy wyprowadzeń:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/SCART
    Możesz wykorzystać piny 1, 3 i 4. Słuchawki z regulacją głośności się
    przydarzą.

    --
    maciek

  • 6. Data: 2009-05-05 09:02:01
    Od: Gienek <g...@s...pl>

    > Być może uda się to zrobić przez wyjście optyczne...

    Bezpośrednio przez wyjście optyczne to na pewno nie da się.

  • 7. Data: 2009-05-05 09:04:31
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik MF[PL] napisał:
    > Najlepiej wyprowadzić sygnał ze scart1 lub scart2.

    A czy SCART "uciągnie" słuchawki?
    Teoretycznie przydałby się jakiś wzmacniacz słuchawkowy...

    * Bartłomiej Zieliński http://zmitac.aei.polsl.pl/BZ/ *

  • 8. Data: 2009-05-05 09:15:53
    Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl>

    > A czy SCART "uciągnie" słuchawki?
    Różne podczepiałem, także bezprzewodowe i zawsze było za cicho.

  • 9. Data: 2009-05-05 09:22:25
    Od: Gienek <g...@s...pl>

    1. Kupujesz sobie kabelek scart > gniazdo jack (koniecznie stereo) na
    przykład taki
    http://www.ast-anteny.com.pl/p,pl,4601,kabel+euro+wt
    yk++euro+gniazdo+21pinjack+3-5+gniazdo+0-15m+kbv131.
    html
    2. Kupujesz najtańsze głośniki komputerowe na przykład takie
    http://www.komputronik.pl/Peryferia/Genius_SP_S110_c
    zarne/pelny,id,67837/

    Wszystko łączysz. Do głośników komputerowych włączasz słuchawki i po
    wszystkim

  • 10. Data: 2009-05-05 09:59:11
    Od: Kucing <k...@...u.s.h.m.a.i.l.com>

    Dnia Tue, 05 May 2009 11:22:25 +0200, Gienek napisał(a):

> [...]
    zarne/pelny,id,67837/

    > Wszystko łączysz. Do głośników komputerowych włączasz słuchawki i po

    Bardzo dobry pomysł. Trzeba dodać tylko jedno zastrzeżenie do Twojego
    opisu. Głośniki komputerowe MUSZĄ mieć wyjście na słuchawki (nie wszystkie,
    zwłaszcza te najtańsze mają).

    Swoją drogą ciekaw jestem czy dźwięk przez słuchawki będzie wtedy
    odpowiednio głośny i nie będzie problemów o jakich pisali inni, gdy
    podłączali słuchawki przez scart. W tym schemacie droga jest bardziej
    okrężna: przez kabel scart-mały jack łączysz głośniki a słuchawki łączysz z
    głośnikami (mogą być nawet bezprzewodowe). Głośniki pełnią rolę jakby
    "wzmacniacza" - chociaż niedokładnie.

    Szkoda, że nie da się zastosować tego wyjścia optycznego do słuchawek.
    Można by mieć dobry dźwięk na kanałach, które go puszczają.

    --
    - Kucing -