  • 1. Data: 2009-05-04 23:40:32
    Temat: RGB lub Y/C -> S-Video lub COMPOSITE
    Od: y...@g...com

    Otóż mam taką sytuację, że chcę jakoś podłączyć dekoder MEDIASAT do
    tzw. "tunera TV zewnętrznego", aby tenże przekonwertował sygnał z
    wyjścia
    SCART tego dekodera satelitarnego do D-SUB monitora komputerowego
    (jedna z opcji/funkcji tego tunera).
    Tuner może bez problemu w tym pośredniczyć ALE posiada tylko takie 2
    wejścia Video:
    czinczowy COMPOSITE oraz
    S-Video (taki wtyk podobny do PS-2).

    ...i teraz JAK podłączyć do któregoś z tych wejść wyjście SCART
    Pioneera 1630? Jest problem bo wy-tv MEDIASATa daje sygnał RGB.

    W/g specyfikacji:
    "TELEWIZOR wyjście, MAGNETOWID wejście/wyjście
    PAL, SECAM, RGB (telewizor), Y/C (magnetowid)"

    Natomiast nie wiem czy wyjścia SCART "magnetowid" można regularie
    używać do oglądania telewizji satelitarnej?
    Bo może jednak sygnał typu Y/C *lepiej* pasuje do S-Video?

    Z góry dziękuję za pomoc!

  • 2. Data: 2009-05-05 05:25:19
    Temat: Re: RGB lub Y/C -> S-Video lub COMPOSITE
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    y...@g...com pisze:
> [...]
    >
    > ...i teraz JAK podłączyć do któregoś z tych wejść wyjście SCART
    > Pioneera 1630? Jest problem bo wy-tv MEDIASATa daje sygnał RGB.

    nie tylko, podstawowym jest comosite i to powinieneś wykorzystać
    do podłaczenia

> [...]
    > używać do oglądania telewizji satelitarnej?
    > Bo może jednak sygnał typu Y/C *lepiej* pasuje do S-Video?

    sygnał Y/C to jest s-wideo, inaczej nic tam nie podłaczysz,
    chyba, że wystarczy obraz czarno-biały.
    ale w tym dekoderze nie ma takiego wyjścia.
    można używać wyjścia magnetowid do oglądania

    pawell

  • 3. Data: 2009-05-05 12:58:00
    Od: y...@g...com

    On May 5, 7:25 am, pawell32 <p...@w...pl> wrote:

> [...]
    > chyba, że wystarczy obraz czarno-biały.
    > ale w tym dekoderze nie ma takiego wyjścia.
    > można używać wyjścia magnetowid do oglądania

    wybacz ale czy mógłbyś jaśniej: inaczej niż composite nic nie
    podłaczę? i czy w tym dekoderze nie ma takiego wyjścia, znaczy z Y/C,
    pomimo że w instrukcji tak napisali (że jest na wyjściu
    magnetowidowym)?

  • 4. Data: 2009-05-06 05:34:02
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    y...@g...com pisze:

> [...]
    > podłaczę? i czy w tym dekoderze nie ma takiego wyjścia, znaczy z Y/C,
    > pomimo że w instrukcji tak napisali (że jest na wyjściu

    masz dwie mozliwosci, composite lub rgb.
    nie wiem skąd w instrukcji y/c.
    podłącz wy coposite czyli sygnał wideo do karty tv.
    i będzie ok.

    pawell

  • 5. Data: 2009-06-03 16:45:46
    Od: ETkarczy <e...@g...pl.invalid>

    pawell32 napisał(a):

> [...]

    bardzo lepiej
    S-Video=Y/C

    > sygnał Y/C to jest s-wideo, inaczej nic tam nie podłaczysz,
    > chyba, że wystarczy obraz czarno-biały.
    > ale w tym dekoderze nie ma takiego wyjścia.
    > można używać wyjścia magnetowid do oglądania

    Przecież yendy pisze że ma wejście S-Video..

    PS
    http://pl.wikipedia.org/wiki/S-Video

    --
    ETkarczy

  • 6. Data: 2009-06-03 18:16:37
    Od: " Wmak" <w...@W...gazeta.pl>

    pawell32 <p...@w...pl> napisał(a):

    > masz dwie mozliwosci, composite lub rgb.
    > nie wiem skąd w instrukcji y/c.
    > podłącz wy coposite czyli sygnał wideo do karty tv.
    > i będzie ok.
    >

    > pawell

    Z każdego modelu Mediasata (z dekodera PVR HD także) można wyjść
    w standardzie Y/C, czyli S-video przez gniazdo Scart przeznaczone dla
    magnetowidu.
    Wystarczy wejśc w menu "Parametry TV i Magnetowidu" i dla magnetowidu jest
    wybór: PAL, SECAM i SVHS - SVHS to jest właśnie sygnał Y/C.
    Trzeba oczywiście mieć odpowiedni kabel, ewentualnie z przejściówką na inne
    typy gniazd, by z tego skorzystać.
    W gnieździe TV są zawsze sygnały RGB oraz Composite - PAL lub SECAM,
    zależnie co się ustawi dla magnetowidu - to ustawienie decyduje o sygnale
    Composite także dla gniazda TV.
    Jeszcze raz:
    Jeśli typ magnetowidu ustawimy jako PAL - na Scartach TV i Video będzie
    Composite PAL.
    Jeśli wybierzemy SVHS, to na wyjściu TV będzie Composite PAL a na wyjściu
    Video będzie Y/C (inaczej S-video), czyli sygnał, w którym jedną żyłą "leci"
    Luminancja a oddzielną żyłą Chrominancja PAL.
    Jeśli wybierzemy dla magnetowidu SECAM, to na obu Scartach: TV i Video
    będzie sygnał Composite kodowany w SECAM'ie.
    Ze Scarta TV cały czas na odpowiednich nóżkach, niezależnie od powyższych
    ustawień, wychodzą sygnały RGB.
    Wmak